Vom avea sens giratoriu suspendat la 10 m inaltime in Timisoara, statie CFR langa Iulius Town, iar la Gara de Nord o pasarela prevazuta cu lift va duce calatorii de la tren la parcare. Se semneaza, in scurt timp, primul contract de modernizare a magistralei pe care trenurile vor circula cu 160 km/ora. Anuntul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu

TIMISOARA. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca in aproximativ doua saptamani ar putea semna la Timisoara primul contract din seria de 4 prin care se va moderniza linia de cale ferata intre Caransebes si Arad. Este vorba despre Lotul I Caransebes – Lugoj care are o lungime de aproape 40 de kilometri.

Stiti ca saptamana trecuta am semnat cel mai mare contract de finantare pe CFR, de aproape 9 miliarde de lei, adica spre 2 miliarde de euro, pentru modernizarea caii ferate Caransebes-Lugoj-Timisoara-Arad. In principiu, ar trebui sa se incheie toate acele perioade de contestatii pentru castigatorii desemnati de catre CFR.

E o lucrare pe care nu stiu daca foarte multi o cunoasteti, cel putin in ceea ce priveste Timisoara. O sa vin impreuna cu proiectantii, in momentul in care vom semna contractele pe loturile 2 si 3, sa vedeti ce lucrari vor fi in Timisoara. Pentru ca nu e vorba doar de dublarea caii ferate, de modernizare si de toate lucrurile la care poate ne-am gandit cu totii, ci sunt si lucrari care au impact asupra orasului, cu intersectii, cu lucruri care vor face traficul mult mai usor, la Baader si pe toate celelalte intersectii, iar aceasta suma este una care, spuneam, pentru zona aceasta este cea mai mare alocata. Sper ca in 2 saptamani sa poata fi semnat primul contract”, a declarat vineri la Timisoara Sorin Grindeanu.

Sens giratoriu la 10 metri inaltime, cu 3 rampe de acces de peste 200 de metri lungime fiecare

Ministrul Transporturilor a explicat ca in proiect este prevazut sensul giratoriu suspendat, la intersectia de la strada Baader din Timisoara, despre care se vorbea inca de acum cativa ani cand au fost intocmite primele planuri.

CITESTE SI: N-a mai vazut Timisoara una ca asta! Am putea avea un sens giratoriu suspendat, la 10 m inaltime! Anuntul primarului Nicolae Robu

CITESTE SI: Trenurile de mare viteza vor trece prin Timisoara si vor merge catre Belgrad si Cluj-Napoca. Pentru asta se vor amenaja un sens giratoriu suspendat la 10 m si mai multe pasaje. Ultimul anunt al Guvernului Dancila

Conform proiectului, caile de acces pe sensul suspendat vor fi dinspre Divizia 9 Cavalerie, dinspre Baader si dinspre Demetriade, practic, de pe inelul 2.
Cele 3 rampe de acces la giratia aflata la 10 metri inaltime vor avea fiecare lungimea de 230 de metri. In continuare vor fi pastrate benzi de trafic la sol, pe directiile care nu traverseaza calea ferata.

Pe langa giratia suspendata de la Baader, mai sunt prevazute si alte pasaje peste calea ferata, intre care unul pe strada Gheorghe Adam.

Gara de Nord din Timisoara va deveni cea mai frumoasa din vestul Romaniei. 20 de statii CFR din Timis vor fi modernizate 

Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferata cuprinde si modernizarea a nu mai putin de 20 de gari si halte de pe traseu aflate in judetul Timis. Este vorba despre statiile: Timisoara Est, Timisoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare.

Poate cea mai importanta modernizare este cea a Garii de Nord din Timisoara.

Aceasta va fi formata din 4 corpuri de cladire modernizate, peroanele vor fi complet schimbate, vom avea scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si calatori si o super pasarela care va asigura accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata planuita in zona stadionului CFR, pe strada Nera. Pasarela va fi prevazuta cu ascensor si covor rulant, iar de-a lungul ei vor fi montate automate de bilete.

Corpul 1 (acces pasarela) – va fi situat in holul central al cladirii de calatori existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si a unui lift;

Corpul 2
(distributie peroane) – va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizandu-se prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si al lifturilor;

Corpul 3
(zona de tranzit, asteptare si mic comert) – va fi situat deasupra liniilor 1Triaj – 6Triaj si va face legatura cu cladirea de calatori 2.

Corpul 4
(distributie spre strada Nera) – va traversa cladirea de calatori 2, fiind reprezentat de o pasarela inchisa, cu acces din cladirea de calatori 2, cu rol de distributie a publicului catre strada Nera si catre parcarea supraterana. Pentru confortul calatorilor, avand in vedere distanta intre capetele acestui tronson, pe pasarela se va monta si o banda rulanta (trotuar rulant). Accesul din strada Nera la pasarela se va face prin intermediul unor scari rulante, a scarilor fixe si a unui lift.

Tocmai pentru atragerea publicului catre transportul cu trenul si din nordul orasului, in statia Timisoara Nord, se are in vedere prelungirea pasarelei si realizarea, concomitent cu aceasta, a unei cladiri pentru calatori, de dimensiuni mai mici, si a unei parcari supraterane cu regim de inaltime P+3, in zona stadionului CFR, pe strada Nera, ce va putea adaposti pana la 180 de masini.

Va fi amenajata o statie CFR langa Iulius Town, care va asigura si o legatura rapida cu Aeroportul Timisoara

A fost prevazuta si o halta langa Iulius Town, in zona Aradului. Aceasta noua statie CFR va descarca parte din traficul Garii de Nord, intrucat calatorii vor putea cobori in centrul orasului ori vor putea lua trenul de aici.

Mai mult, aceasta halta va usura accesul catre Aeroportul International Timisoara, unde, de asemenea, este prevazuta amenajarea unei statii in vecinatate.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat ca in scurt timp ii va aduce pe proiectanti la Timisoara sa prezinte in detaliu cea mai importanta lucrare de infrastructura feroviara ce va fi realizata in ultimii zeci de ani in Romania si impactul acesteia asupra orasului. Vorbim de o investitie de aproape 9 miliarde de lei care are asigurata finantarea europeana prin Planul National de Redresare si Rezilienta.

Eu cred ca multi nu realizeaza despre ce e vorba. Va fi linie dubla si se va putea merge pe ruta asta cu viteze destul de mari, si de 160 km/h pe multe portiuni”, a precizat Sorin Grindeanu.

Tronsonul de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad are o lungime de 162 kilometri si este impartit in 4 loturi:

Lotul 1: Caransebes – Lugoj (39,56km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est (53,91km) – castigator licitatie: FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fara TVA)

Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrari complexe necesare dezvoltarii infrastructurii din sud-vestul tarii:
– dublarea liniei de cale ferata pe tot traseul,
– refacerea liniilor si corectarea traseului pentru ca trenurile sa poata circula cu viteze de 160 km/h;
– modernizarea garilor;
– construirea de pasarele pietonale si adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
– infiintarea unor halte de calatori in zonele urbane, pentru accesul direct la reteaua feroviara de transport;
– desfiintarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.
– construirea a doua noi cladiri pentru mentenanta si a unui centru regional de management al traficului si sistem ERTMS.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

loading...

    Pareri

  1. Adrian spune:

    Super! Peste 50 de ani poate vom avea si trenuri care sa profite de noua infrastructura 😁. Nu suntem in stare sa punem pe sine tramvaiele turcesti, dar mai bagam ceva OZN-uri

  2. bau bau spune:

    Trei păcălici, Fritz Witzfigur, N(e)ica Nimeni și sluga lui Ali Baba de Teleormankistan vor reuși în patru ani să distrugă iremediabil viitorul Timișoarei!
    După proiectul autostrăzii prin Dumbrăvița pe unde vor circula zilnic zeci de mii de mașini spre autostradă poluând și făcând viața oamenilor un calvar a venit rândul Timișoarei să fie distrusă iremediabil fără ca nici un arhitect sau intelectual să aibă vreo reacție!!
    Cum este posibil să mai bagi o linie de tren prin centrul orașului fără să te gândești la impedimetele care vor urma ??
    După așa zisa modernizare Timișoara va arăta cu adevărat ca un oraș african din Mozambic!

    • Sergiu spune:

      Macar ești plătit bine că sa fii contra?Sau o faci din pura invidie?

      • @Segiu spune:

        Bai păcăliciule, unde dreq in lumea asta se mai bagă o linie de tren prin centrul unui oraș care in curând va avea 500000 de locuitori in loc s-o scoată și pe cea existență acum când se poate profita de banii UE??
        Dacă te duce mintea putin încearcă să-ți imaginezi cum ar fi arătat Timișoara cu liniile de tren scoase din oraș, gara spartă și făcută perpendicular pe liniile de tren cu fața spre centru, trenurile să facă un ocol prin nordul orașului pe la aeroport și mai departe spre Lugoj și Caransebeșul slugii lui Ali Baba de Teleormankistan, iar terenul care aparține CFR-ULUI cedat orașului pentru construcția unui bulevard pe patru benzi cu legături la ambele capete cu șoseaua de centură.
        Marș in kk de hAUsR-ist!!
        Centura Timișoarei a transformat-o într-un drum de țară pe moșiile primarilor psd-isti, și ca să fie totul ca in Mozambic mai băga o linie de tren prin centrul orașului!!
        Ce este de vomitat este faptul ca nici o organizație indiferent de ce fel nu are nimic de spus.
        Începând cu tinerii hAUsR-ști și terminând cu Ordinul Arhitecților din Timișoara!!
        Vai și amar de steaua voastră, va meritați soarta cu vârf și îndesat!!

        • Sergiu spune:

          Să-ți dau câteva completări:
          1. Cu „bai pacaliciule ” vorbești cu cine te accepta.
          2. Nu sunt nici tânăr și nici hAurist!Ai înțeles idiotule?!
          3. Sunt in orașul ăsta cel mai probabil dinainte sa se cunoască „mata” cu „tactu”.E ceva ce nu ai înțeles până aici?
          4. O dai pe „unde ai mai văzut gări în mijlocul orașului”…sunt sigur că nu ai bani sa ajungi până la Viena sau Amsterdam,dar te pot împrumuta sa faci o vizita la Budapesta.
          5. Vorbește frumos in pastele matii de nesimțit!

          • Cris spune:

            Ma bag si eu in seama:)))) Injurati-va, fratilor, dar macar faceti-o corect in limba romana. Bueei, ma-ta are cratima, bueeei. :))))) A ta nu

          • @Srgiu spune:

            Auzi băi păcăliciule, dar de unde știi tu câți ani am eu și dacă am fost vreodată in Wien Westbanhof ??
            Dacă ești analfabet funcțional nu fi și nesimțit!
            Eu nu am spus niciodată să fie scoasă gara din oraș, din contră, am spus totdeauna să fie demolată și construită alta cu fața spre centru mai aproape de pasajul Jiul iar liniile de tren care merg spre București să ocolească orașul printr-o centură feroviară.
            Marș dreq de fraier cu ciucuri!!🤣🤣🤣🤣
            Când eu ma plimbam pe Mariahilfer straße tu tremurai cu un steag la vizitele lui Ceașcă.

        • Dada spune:

          Bai idiotule, o gara noua nu poti construi pentru ca NU ai unde.
          Centura ocolitoare prin NORD nu poti sa faci pentru ca ar trebui sa treci prin Dumbravita.
          Asa ca vrei nu vrei asta este situatia. Linia va ramane acolo forever.
          Las ca si prin orase mai mari trece trenul prin mijlocul orasului.
          Nici cand se investesc 2 miliarde de euro nu mai santem multumiti?
          Sensul giratoriu suspendat este probabil facut pentru a desfinta bariera, lucru foarte benefic. Si daca se va face o gara mai mica intermediara in zona mallului e si asta OK, atata timp cat este legata si de Aeroport.
          Cred ca se dubleaza linia exact cu acest scop, pentru a face o linie secundara care va fi folosita mai mult pe plan local (legatura cu sate/comunele din apropiere + aeroport).
          Access mai usor de la aeroport = mai multi turisti de city-break pe viitor.
          Nu uitati ca si la aeroport se fac investitii mari.
          Dupa 30 de ani in care nu s-a facut nimic acuma il injuram pe Grindeanu ca e de-al nostru si aduce bani in Banat.
          Eu chiar nu pot sa va inteleg. Nici acuma nu e bine?
          Uitati-va la Boc sau la alti ministri cate au facut ptr. zonele lor…
          In sfarsit avem si noi pe cineva acolo sus si acuma il injuram si il facem in toate felurile ca ne dezvolta regiunea?
          Nimeni nu spune ca Grindeanu e perfect, nu il laud. Dar hai sa nici nu il injuram ca aduce bani in Banat ce ziceti?

          • Gogu spune:

            Cel mai pertinent coment facut pe tema asta. Atatia habarnisti comentati ampulea, complet neinformati, n-ati cititi nimic in ultimii 20 de ani si scrieti idiotenii. Proiectele astea se vor face tocmai pentru ca sunt deja banii alocati, parca va e ciuda bah, ca e pentru prima data cand vin 2 miliarde de euro gramada in partea asta de tara, jur. Au si constructori. Chiar ca Grindeanu, chit ca ii de la PSD, e singurul care misca. Dar cand ai creierii subtiri si mintea odihnita si nu intelegi nimic, dai cu hate, ca atat se poate

          • @Dada spune:

            Băi idiotule, ce înseamnă pentru voi ciumații 2 miliarde, inafară de o mare oportunitate de a fura cateva zeci dacă nu sute de milioane!!
            După mintea unui psd-ist idiot și hoț nimic nu este posibil inafară de a fura tot ce nu este bătut in cuie.

    • Corect 👏👏👏 spune:

      GARA de Nord, arată de o PROMISCUITATE RARA, dar noi ne lăudăm cu pasaje suspendate…
      Politrucii ăștia TRAIESC IN LUMI PARALELE…😱🤬😴

    • Acarul Paun spune:

      Decat sens giratoriu la 10 m inaltime, decat ditamai pasajul pe Gh Adam, decat desfiintarea barierelor pe Imbroane (strandul UMT si pe aleea Padurea Verde, mult mai bine era ridicarea caii ferate pe stalpi dinspre halta Ghiroda pana la Popa Sapca si astfel nu se construiau aceste doua pasaje complexe si scumpe. Ramaneau trecerile la nivelul solului largite atat la Baader cat si pe Imbroane, pe Gh Adam si linistit se putea face si o legatura intre Kogalniceanu si Divizia 9 Cavalerie pe langa Gara de Est. Iar la Gara de Est peroanele ar fi fost la etajul I iar accesul la peroane s-ar face prin tunel la nivelul solului din sala de asteptare si cu trepte/scari rualnte de urcare la peroane.
      Astfel nici orasul n-ar fi fost blocat de lucrari la pasaje (estimez 2 ani de zile) pentru ca s-ar lucra cu prisosinta de-a lungul liniei ferate si nu perpendicular pe ea in dreptul unor strazi.
      Asta ar fi o lucrare de secolul XXI iar ce se va face dupa actualul proiect este ceva din anii ’70 unde noi am fost absenti. Eram ocupati cu „Casa Poporului” si „Canalul Dunarea – Marea Neagra”…

      • Nume? spune:

        Suna interesant, si ar fi fost… daca de la Ghiroda la Popa Sapca ar fi fost numai linie. Numai ca mai e si gara de est, care nu e doar un loc unde opreste trenul, ci si spatiu de manevra si descarcare/incarcare pentru trenuri de marfa. Si asta e mai greu de ridicat 10 metri decat ar parea la prima vedere. De acord, ar arata spectaculos. Si nici de pasarela n-ar mai fi nevoie. Doar ca pe la noi „gara suspendata” se traduce cel mai frecvent „gara care nu s-a mai facut”.
        Sper ca, oricum s-ar face, sa se scoata blocajul existent de la bariera Baader, si cel generat de cei care vin de la Mall si vor sa mearga spre UMT pe Demetriade.

  3. Titi spune:

    Pe hârtie totul e ok. Dacă s-ar desființa cu ocazia asta și trecerea de cale ferată de pe str Baader și apoi de cea de la defunctul SC Izometal,ar mai părea credibil . Până atunci mai ascultam sforăiturile politice mizere dinspre Dâmbovița.

    • Liviu spune:

      bai, idiotule, nu intelegi ca asta NU MAI E PROMISIUNE??/ Ca s-au alocat in pusca mea banii si au si constructor???? Ce nu pricepe creieru tau mic??? SE FACE BAAA si asta doare pe unii care au facut numa gargara

      • Nume? spune:

        Sunteti cam optimist. Constructor, bani si ministri pesedisti a avut si autostrada, de-aia e atat de completa. La altii o treaba e gata cand se inaugureaza, nu cand anunta politrucul ca are de gand sa organizeze licitatii. La noi… nici atunci nu e gata, ca inca sunt o gramada de probleme sub pres.

      • Gc spune:

        Stai liniștit, nu se face… Vezi lucrarea de la descărcarea de autostrada cum s-a lăsat în Giarmata. Același soarta așteaptă și pe centura de sud, reziliere și lansare în paragina sau vezi drumul de 10 km de pe Aradului…. Tu refuzi sa crezi ce vezi? Asta e un alt business cu furaciune stai liniștit. Trimisul e corupt până-n măduva de la CJT pana la primarii, e crima organizata. Simplu. Noi nu mai putem face nimic decât sa speram.

  4. montezuma spune:

    Care ministru,acela care nu gaseste de ceva timp cartea care spune ca a scris o ?
    Mutati tot orasul la mal sau mol sau cum se cheama constructia respectiva,ca doar sint numai avantaje acolo,incepind de la parcarea pe bani si preturile mici .
    Am uitat de chirii,si ele sint tot asa de mici.
    Astept cu nerabdare momentul cind se va pune si taxa pe aerul care il respiram acolo , ca doar s a investit in instalatii de climatizare si trebuie sa se amortizeze investitiile.

    • Liviu spune:

      Va ustura bahh ca n-a facut Drula ce face Grindeanu, sau cum vine asta in USR, bai papagalule? V-a dat ordin acu sa il spurcati pe asta ca e de la PSD si ca uite cu el la carma se face dracu ceva pe bune? Pastele ma-mii voastre de progresisti incompetenti ce sunteti,

  5. Socrate spune:

    Cai verzi pe pereti. Bine ca avem asa un tineret neghiob (a se citi cretini) care mai cred povestile de adormit copii. Prostilor 80 % din scolile din Romania au buda in curte. Inca. Asta nu va spune nimic?

    • Liviu spune:

      Bah Socrate, fii tu Toma necredinciosu. Deocamdata, toata nebunia asta ARE BANII ALOCATI si constructori desemnati pan licitatii. Om vedea de s-or si tine de treaba si nu taraganeaza lucrurile. Altfel, e musai sa se faca

    • @Socrate spune:

      Nu sunt printre fanii slugii lui Ali Baba de Teleormankistan dar tu faci cu siguranță parte din cei dintre acolade și garantat ești hAUsR-ist!!
      Sigur sunt foarte munte școli cu buda în curte dar in nici un caz 80%.

  6. Dede spune:

    Pe primul lot Caransebeș Lugoj s a câștigat contestația depusă de alstom, deci mai durează până se va semna contractul . M as bucura enorm sa vad toate aceste obiective realizate, astfel încât să avem și noi o gara care sa ne facă cinste și acea binevenită legătura cu aeroportul. Rămân însă rezervat, ținând cont de ani de promisiuni și realizări subțirele.

  7. om spune:

    Evident, ne dorim cu totii sa fie bine…vom vedea daca , dupa atata tam tam si cu atatia bani, se si concretizeaza

  8. daniel spune:

    Vise taica, vise..

  9. Nicolae robu spune:

    Noua rubrica de la opinia timisoarei: gluma zilei :)))))) hai ca e buna asta

  10. Qwerty spune:

    Termen de finalizare: 2072

  11. Gummy Bear spune:

    Ăăă..io acum mam trezit că mor dat cu oțăt pă la nas că iaca poznă că când am cetit vestea bună mo și prins hemoțiile.Numa așa să facă precum zice omu ăsta de la Centru

  12. P* lika frînar spune:

    pentru ce sa scoată linia pe o centura feroviara, n- au ce face cu banii?

    Milano, Viena. Cracovia sînt cîteva orașe prin care trenul trece fără probleme, doar noi romanii vrem pe afara din oras.
    Pina ar face ăștia centura feroviara ajung satele la ea ca mai sint sudiști de venit.

  13. Dada spune:

    Nu uitati ca la nivelul UE se incearca puternic resuscitarea traficului feroviar. Toata aceasta schimbare climatica si Green Deal-ul vor facilita revenirea la aceasta forma de transport. In urmatorii 10-20 de ani se vor aloca multi bani si multe fonduri pentru a dezvolta liniile feroviare precum si cele de tramvai + orice forma de transport electric.

  14. Timisoara2020 spune:

    Bla bla bla , nu se va face nimic. Asa am fost obișnuiți de 32 de ani, faceți si inchidetine gura ,dar faceți si vorbiți mai puțin incompetentilor

  15. Coco spune:

    Felicitări! Abia asteptam sa înceapă lucrările!

  16. Mda spune:

    Se vede clar unde este problema, chiar și in comentariu vostru la acest articol!! Educația tataa, educatieeeeee, futeamsa în ele scoli și profesori cu 2 clase, degeaba vorbiți de occident.

  17. Solitaire spune:

    Nu mai prindem noi… Poate copiii noștri…

  18. Archer spune:

    Astia iar viseaza porci zburatori.Evident ca doar planurile vor ramane… de pus in ramă.Nu stiu ce fumeaza dar sa ne dea si noua.Poate asa vom intelege si discursurile lui nea ciuca.

  19. Idiocracy spune:

    Doar cu firme chinezesti se pot face lucrările, pe bune. Oricum șomajul e in crestere in China. Cu mioritici ala Porr va fi maximă bătaie de joc. Vă trebui să ne relocam vreo 5-10 ani si să ne întoarcem la sfârșit.

  20. Bpc spune:

    As face o gara nouă lângă aeroport și de acolo tramvai până la gara de nord..cred că ar fi mai ieftin…