Opinia Timisoarei

Vom avea sens giratoriu suspendat la 10 m inaltime in Timisoara, statie CFR langa Iulius Town, iar la Gara de Nord o pasarela prevazuta cu lift va duce calatorii de la tren la parcare. Se semneaza, in scurt timp, primul contract de modernizare a magistralei pe care trenurile vor circula cu 160 km/ora. Anuntul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu

TIMISOARA. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca in aproximativ doua saptamani ar putea semna la Timisoara primul contract din seria de 4 prin care se va moderniza linia de cale ferata intre Caransebes si Arad. Este vorba despre Lotul I Caransebes – Lugoj care are o lungime de aproape 40 de kilometri.

Stiti ca saptamana trecuta am semnat cel mai mare contract de finantare pe CFR, de aproape 9 miliarde de lei, adica spre 2 miliarde de euro, pentru modernizarea caii ferate Caransebes-Lugoj-Timisoara-Arad. In principiu, ar trebui sa se incheie toate acele perioade de contestatii pentru castigatorii desemnati de catre CFR.

E o lucrare pe care nu stiu daca foarte multi o cunoasteti, cel putin in ceea ce priveste Timisoara. O sa vin impreuna cu proiectantii, in momentul in care vom semna contractele pe loturile 2 si 3, sa vedeti ce lucrari vor fi in Timisoara. Pentru ca nu e vorba doar de dublarea caii ferate, de modernizare si de toate lucrurile la care poate ne-am gandit cu totii, ci sunt si lucrari care au impact asupra orasului, cu intersectii, cu lucruri care vor face traficul mult mai usor, la Baader si pe toate celelalte intersectii, iar aceasta suma este una care, spuneam, pentru zona aceasta este cea mai mare alocata. Sper ca in 2 saptamani sa poata fi semnat primul contract”, a declarat vineri la Timisoara Sorin Grindeanu.

Sens giratoriu la 10 metri inaltime, cu 3 rampe de acces de peste 200 de metri lungime fiecare

Ministrul Transporturilor a explicat ca in proiect este prevazut sensul giratoriu suspendat, la intersectia de la strada Baader din Timisoara, despre care se vorbea inca de acum cativa ani cand au fost intocmite primele planuri.

CITESTE SI: N-a mai vazut Timisoara una ca asta! Am putea avea un sens giratoriu suspendat, la 10 m inaltime! Anuntul primarului Nicolae Robu

CITESTE SI: Trenurile de mare viteza vor trece prin Timisoara si vor merge catre Belgrad si Cluj-Napoca. Pentru asta se vor amenaja un sens giratoriu suspendat la 10 m si mai multe pasaje. Ultimul anunt al Guvernului Dancila

Conform proiectului, caile de acces pe sensul suspendat vor fi dinspre Divizia 9 Cavalerie, dinspre Baader si dinspre Demetriade, practic, de pe inelul 2.
Cele 3 rampe de acces la giratia aflata la 10 metri inaltime vor avea fiecare lungimea de 230 de metri. In continuare vor fi pastrate benzi de trafic la sol, pe directiile care nu traverseaza calea ferata.

Pe langa giratia suspendata de la Baader, mai sunt prevazute si alte pasaje peste calea ferata, intre care unul pe strada Gheorghe Adam.

Gara de Nord din Timisoara va deveni cea mai frumoasa din vestul Romaniei. 20 de statii CFR din Timis vor fi modernizate 

Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferata cuprinde si modernizarea a nu mai putin de 20 de gari si halte de pe traseu aflate in judetul Timis. Este vorba despre statiile: Timisoara Est, Timisoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare.

Poate cea mai importanta modernizare este cea a Garii de Nord din Timisoara.

Aceasta va fi formata din 4 corpuri de cladire modernizate, peroanele vor fi complet schimbate, vom avea scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si calatori si o super pasarela care va asigura accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata planuita in zona stadionului CFR, pe strada Nera. Pasarela va fi prevazuta cu ascensor si covor rulant, iar de-a lungul ei vor fi montate automate de bilete.

Corpul 1 (acces pasarela) – va fi situat in holul central al cladirii de calatori existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si a unui lift;

Corpul 2
(distributie peroane) – va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizandu-se prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si al lifturilor;

Corpul 3
(zona de tranzit, asteptare si mic comert) – va fi situat deasupra liniilor 1Triaj – 6Triaj si va face legatura cu cladirea de calatori 2.

Corpul 4
(distributie spre strada Nera) – va traversa cladirea de calatori 2, fiind reprezentat de o pasarela inchisa, cu acces din cladirea de calatori 2, cu rol de distributie a publicului catre strada Nera si catre parcarea supraterana. Pentru confortul calatorilor, avand in vedere distanta intre capetele acestui tronson, pe pasarela se va monta si o banda rulanta (trotuar rulant). Accesul din strada Nera la pasarela se va face prin intermediul unor scari rulante, a scarilor fixe si a unui lift.

Tocmai pentru atragerea publicului catre transportul cu trenul si din nordul orasului, in statia Timisoara Nord, se are in vedere prelungirea pasarelei si realizarea, concomitent cu aceasta, a unei cladiri pentru calatori, de dimensiuni mai mici, si a unei parcari supraterane cu regim de inaltime P+3, in zona stadionului CFR, pe strada Nera, ce va putea adaposti pana la 180 de masini.

Va fi amenajata o statie CFR langa Iulius Town, care va asigura si o legatura rapida cu Aeroportul Timisoara

A fost prevazuta si o halta langa Iulius Town, in zona Aradului. Aceasta noua statie CFR va descarca parte din traficul Garii de Nord, intrucat calatorii vor putea cobori in centrul orasului ori vor putea lua trenul de aici.

Mai mult, aceasta halta va usura accesul catre Aeroportul International Timisoara, unde, de asemenea, este prevazuta amenajarea unei statii in vecinatate.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat ca in scurt timp ii va aduce pe proiectanti la Timisoara sa prezinte in detaliu cea mai importanta lucrare de infrastructura feroviara ce va fi realizata in ultimii zeci de ani in Romania si impactul acesteia asupra orasului. Vorbim de o investitie de aproape 9 miliarde de lei care are asigurata finantarea europeana prin Planul National de Redresare si Rezilienta.

Eu cred ca multi nu realizeaza despre ce e vorba. Va fi linie dubla si se va putea merge pe ruta asta cu viteze destul de mari, si de 160 km/h pe multe portiuni”, a precizat Sorin Grindeanu.

Tronsonul de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad are o lungime de 162 kilometri si este impartit in 4 loturi:

Lotul 1: Caransebes – Lugoj (39,56km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est (53,91km) – castigator licitatie: FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fara TVA)

Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrari complexe necesare dezvoltarii infrastructurii din sud-vestul tarii:
– dublarea liniei de cale ferata pe tot traseul,
– refacerea liniilor si corectarea traseului pentru ca trenurile sa poata circula cu viteze de 160 km/h;
– modernizarea garilor;
– construirea de pasarele pietonale si adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
– infiintarea unor halte de calatori in zonele urbane, pentru accesul direct la reteaua feroviara de transport;
– desfiintarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.
– construirea a doua noi cladiri pentru mentenanta si a unui centru regional de management al traficului si sistem ERTMS.

Exit mobile version