Omologarea tramvaielor de la Bozankaya, in linie dreapta. In total, vor ajunge 21 de garnituri noi la Timisoara

TIMISOARA. Este asteptat cu nerabdare primul tramvai dintr-un lot de 21 de bucati nou-noute, care urmeaza sa ajunga la Timisoara. Chiar daca fosta administratie anunta ca prima garnitura avea sa soseasca in toamna lui 2020, asta nu s-a intamplat, intrucat la fabrica din Turcia activitatea a fost suspendata mai multe luni din cauza pandemiei de coronavirus.

Turcii de la Bozankaya au termen de predare a primei garnituri vara anului 2021, iar intre timp au fost facute o serie de demersuri pentru ca noile tramvaie sa poata circula prin oras imediat ce sunt livrate si trec de etapa de testare.

A fost depusa documentatia pentru omologarea tramvaiului, la Autoritatea Feroviara Romana.

„În această săptămână a fost avizată documentația tehnică de la dosarul de omologare (dosar de agrement, în termeni mai tehnici) de către cei de la AFER. Acesta este pasul cel mai dificil într-un demers de omologare a unui produs nou. Acum urmează probe la fața locului, în diverse locații din Europa, iar ultima probă fiind programată în Timișoara, efectiv cu tramvaiul pe șine”, spune fostul secretar de stat Catalin Iapa.

Numarul tramvaielor care vor fi produse de Bozankaya pentru Timisoara a ajuns la 21, dupa ce a fost aprobata o a treia cerere de finantare.

Municipiul Timișoara a încheiat Contractul de furnizare nr. 103/26.07.2019 cu Bozankaya Otomotiv MAK. IML. ITH. VE IHR A.S. Valoarea totală a contractului este de 155.790.000 lei, fără TVA.
Contractul prevede achiziția a 16 tramvaie noi, în termen de 4 ani de la data ordinului de începere, iar conform unei clauze contractuale există posibilitatea suplimentării numărului de tramvaie achiziționate până la 40, deci cu încă un număr de 24 de tramvaie.
Astfel, în baza acestei clauze, în data de 04.06.2020, s-a semnat Actul adițional nr.1, prin care se suplimentează numărul de tramvaie cu 5, valoarea totală a contractului fiind 204.474.375 lei, fără TVA. Pentru achiziția celor 21 de tramvaie ce urmează să fie livrate de furnizor, conform Contractului de furnizare nr. 103/26.07.2019, Municipiul Timișoara a semnat trei contracte de finanțare nerambursabilă cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, fiecare pentru câte 7 tramvaie„, transmit pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei Timisoara.

Va reamintim, noile tramvaie ce vor ajunge la Timisoara vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaia Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri. Iata insa ca, in urma aprobarii celei de-a treia finantari, zestrea de mijloace de transport noi de la Timisoara e prevazuta sa creasca, cel putin deocamdata, la 21, conform actului aditional la contract incheiat acum de Primarie. Ramane de vazut daca, in cele din urma, flota de tramvaie a orasului va fi innoita cu 40 de garnituri.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cat suntem de idioti! Adica ne rugam sa fie in stare firma ce nu a produs un singur nenorocit de tramvai, care nu sunt omologate, sa reuseasca, pentru a cumpara de la ei si nu de la altcineva?!?

    Asa de prosti am ajuns? Sa plece naibii cu omologarea lor, cu 10% mai scump putem lua muuult mai bune, omologate, cu zeci sau sute de mii de km parcursi, de la producatori mari din vest! Si tramvaie largi, conform cartamentului din Timisoara si din Vest, nu dupa pricajitele ecartamente din alte orase din tara!

    DESCHIDETI OCHII, CHIBZUITI SI LUATI HOTARARILE LOGICE!

    Noua administratie trebuia sa inchida contractul in prima zi dupa “inscaunare”!

    TREZITI-VA!!!

    Tramvaiele se iau pentru 20-30 de ani, nu pentru un comision primit acuma de un partid sau altul!

  2. Probabil niste mizerii, pentru jumătate din viața noastră de acum incolo o să avem! Pentru generațiile noastre nu o să avem de-a lungul vieții orașul ăsta așa cum ni l-am dorit, din cauza rataților care ni-l conduc…

  3. erau tramvaie omologate la Arad…bune si cu producatorul la juma’ de ora pentru orice mentenanta
    la ce naiba i-a trebuit la papagalul ala vopsit tramvaie pe baterie? sa mearga 60 Km?…unde dreq sa mearga 60 de kilomentri? la arad?