Viceprimarul Ruben Latcau: Mai bine de jumatate dintre calatori circula fara bilet cu tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul la Timisoara. STPT scoate mai multi controlori pe trasee

TIMISOARA. Luati bilete sau prelungiti abonamentele pentru a evita posibilele amenzi pe liniile de transport in comun.

CITESTE SI: Comisar-sef al Garzii de Mediu: Timisoara e la un pas de intrarea in stare de alerta din cauza mizeriei de pe strazi 

Societatea de Transport Public Timisoara suplimenteaza, de joi, echipele de control din mijloacele de transport care circula in oras, dar si din cele care circula pe liniile ce asigura legatura cu comunele din apropiere.

Masura a fost luata dupa ce s-a constatat ca in aproape 60% dintre calatoriile cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul, oamenii nu isi cumpara si bilete.

Asta este estimarea conducerii societatii de transport public local. In ultimii 10 ani de liberalism de cumetrie, societatea a fost invatata sa traiasca din bani publici. In unii ani, 90% din venituri veneau doar din subventii si gratuitati. Am discutat si am agreat cu conducerea societatii de transport sa intensificam controalele in mijloacele de transport in comun. De azi se va dubla numarul de controlori. Ca sa avem un transport public modern si eficient, e nevoie ca primaria sa investeasca in flota, dar si ca incasarile din bilete si calatorii sa se apropie de cifra reala a calatorilor„, a scris viceprimarul Ruben Latcau pe pagina sa de Facebook.

Reactiile timisorenilor nu au intarziat sa apara:

Dar o statistica cu procentele inainte si dupa marirea biletelor/abonamentelor exista? … sau ne plac doar partial statisticile?

Boss, asa a fost mereu ! nu stiu de ce esti asa surprins ?

Sunt calculati si hotii de buzunare in aceasta estimare

Buna asta! dar sunteti siguri ca functioneaza aparatele de incasat?! Ca eu de ceva timp merg cu tramvaiele 4 si 8 si aproape niciodata nu functioneaza aparatele de incasat cu cardul, noroc ca am si cel de pe telefon 24 pay…deci pana sa faceti afirmatii de genul asta as incerca sa fiu sigur ca functioneaza tot ireprosabil

Anuntul a fost postat si pe pagina de Facebook a STPT, unde le sunt reamintite timisorenilor si modalitatile de plata.

Incepand cu data de 17.02.2022, Societatea de Transport Public Timisoara va suplimenta echipele de control care actioneaza pe mijloacele de transport în comun, atat pe rutele urbane, cat si pe cele metropolitane. Pentru a evita aplicarea sanctiunilor contraventionale, rugam toti utilizatorii serviciului public de transport local sa îsi achizitioneze titluri de calatorie printr-una dintre modalitatile puse la dispozitie: abonament, bilet pe suport de hartie, legitimatie de o zi, aplicatiile 24 pay si Mobil Pay wallet, cod QR, sms sau a cardul bancar contactless„, transmit reprezentantii STPT.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Veste tristă. Vroiam sa-mi fac un tratament facial de baniii dați pe bilete; dar se pare că sa terminat Cu Țara lui Mocca!

  2. Am o întrebare. Cei care călătoresc de la sate la oraș cu autobuzul metropolitan de unde își pot lua biletul pe suport de hârtie? Se poate și de la șofer? Vin destul de mulți de la sate cu aceste autobuze.

  3. Dacă dublați controalele credeți că este eficientă soluția? Câți bani dați în plus pe salarii și cât puteți acoperii numărul de mijloace de transport în comun controlate. Trebuie făcut un calcul simplu și serios. Fără studii de fezabilitate sau cum vreți să le denumiți. Cred că amenda nu intra în contul societății. În contul ei intra doar prețul călătoriei (așa cred eu). Așa că atenție la costuri. Să nu intrati iarăși pe minus. Că iarăși o să dați vina pe Decebal (adică pe moștenirea grea).

  4. Pai normal ca lumea nu isi cumpara bilete sau abonamente!
    La ce conditii delasatoare sunt in troilebuze, tramvaie si autobuze!
    Multi soferi nu dau drumul la caldura si vara la aer conditionat!
    Sa dai 4 lei pe o calatorie care are valabilitate 1 ora in situatia in care buda asta de oras Timisoara este din ce in ce mai agolmerata din cauza traficului, de trebuie sa iti iei si 2 bilete ca sa ajungi dintr-o parte in alta!
    Si 1 abonament 1 linie s-a facut 100 lei, iar STPT-ul inca are tupeul jegos sa spuna ca provomeaza si motiveaza utilizarea transportului public, dupa ce au scumpit tot!
    Hiene ce sunteti!
    Mai bine merg pe jos sau cu bicicleta si de cei 100 lei ies cu prietenii mei in oras de 2 ori, in loc sa va dau voua leprelor!
    Sa intre si STPT-ul in faliment asa cum a intrat si COLTERMUL, la ce conditii jegoase ofera, asta ar fi cea mai buna solutie!
    Rusine, hotilor, ca nu va mai ajunge la cat furati!

    • Sigur ca e foarte scump. Probabil tocmai pentru ca nu mergeti pe jos, ci preferati sa injurati si sa-i sfidati pe cei care platesc si pentru dumneavoastra

    • Domnu’, da’ nu va stricati feng shui-ul urcand in tramvaie care va strica digestia! Urcati in taxi, si daca nu va place decorul, sau mutra soferului, sau muzica, sau temperatura incercati sa coborati fara sa platiti cursa, cum aveti obiceiul la STPT. Va garantez un tratament fizioterapeutic traditional, numit „batuta cu strigaturi”. Transportul in comun nu e ceva gratuit, aruncat acolo pentru oricine se plictiseste. Nu iti place ceva, nu platesti – nu circuli! Nu urci ca nesimtitul si pe urma iti cauti justificari, ca ai murit la Revolutie pentru transport moka si-acum iti iau astia pielea pentru bilet.

  5. Pentru Politie nu aveti salarii sa dati? Sunt pline mijloacele de transport cu hoti, pe astia nu ii vedeti?

  6. L-aș invita și pe Fritz cu bicele să vadă ce frumos se conduc tramvaiele dar mai ales firobuzele cu niște șoferi care merg cu 120 la ora din cauză că are întârziere și nu le pasă de zici că duc cartofi așa conduc te lovești daca nu stai jos nu țin cont că sunt Femei cu copii în brațe sau bătrâni care abia se țin de bară , copilași care vin și se duc la școala și mai au pretenții la bani de bilete păi tu ai niste jafuri de autobuze și cele mai vechi tramvaie din lume de șoferi nu mai vorbesc acum toți proști ajung sa conducă un autobuz .Vai de noi.😡

  7. Daca nu primea bani de la Primărie în mod constant, STPT-ul era falimentat de multa vreme. Asta e opinia mea. N au încasări pe măsură cheltuielilor pe care le au cu tot ce tine de activitatea lor.

  8. De cand cu pandemiei mijloacele de transport în comun circulau goale sau aproape goale. Ce dracu platiti salarii, combustibil – si din ala se fura- ca sa ridice praful de pe străzi. Autobuzul Expres de sub pod din Calea Șagului până la Mega Image din Dumbrăvița nu are niciodată mai mult de 3- 4 călători. Dacă nici aia nu plătesc, risipa e demență. In Romania lenea, furtul, risipa si lipsa de educatie face imposibilă dezvoltarea ei, macar ca vecinii noștri.

  9. De aia e Timisoara plina de masini si cheltuie oameni bani pe motorina si banzina cu 7 lei litru pentru ca nu au bani :))). Gresit domnul viceprimar, trebuie sa-i atrageti pe cei cu bani sa foloseasca transportul in comun si sa plateasca bilete pe care culmea le-ar plati bucrurosi dar din pacate transportul in comun nu pare sa functioneze cum trebuie. Trebuie linii dedicate gen tramvai daca metrou nu se poate ca sa nu se stea la aceeasi coada cu masinile, curse din 10 in 10 minute, prelungire tramvai la mosnita, dumbravita, giroc, ghiroda etc . Robu a incercat ceva cu metropolitane dar voi nici macar impresia nu o dati ca aveti un plan.

  10. Trebuie angajati undeva si USR istii fara scoala :)). Fiecare corporatist are un frate o sora un cumnat care nu lucreaza in IT si este prostul familiei, unde sa ii angajezi si pe astea!

  11. De data aceasta vicele are dreptate. Circul ocazional cu mijloacele de transport in comun, dar cred ca 8 din 10 calatori nu valideaza bilet/abonament/portofel electronic. Este adevarat ca nici plata cu cardul nu functioneaza, adesea mi-a atras atentia soferul ca nu este hartie pentru confirmare si voi ramane cu banii dati si fara bilet. Va spun ca e frustrant sa vezi ca esti singurul (sau mai e un singur calator) din 10 care a platit calatoria, ca cei care nu platesc ocupa locurile pe scaune, iar tu esti si cu banii luati si facand echilibristica datorita gropilor de pe drum. Ma gandeam daca nu s-ar putea pune niste usi automate care sa nu se deschida decat daca validezi – adica validezi la urcare. La coborare la fel, usa sa se deschida doar spre exterior, sa nu se poata urca pe acea usa. E adevarat ca ar dura un pic mai mult imbarcarea calatorilor, dar nu ar mai exista calatori care nu platesc. Asa nu ar mai fi nevoie de controlori in plus.

  12. @CPM
    Ideea ta nu e rea si cred ca IT-istii astia de au salarii mari si nici impozite nu platesc ar putea rezolva problema ca nu-i asa complicata. In (cu)PLUS se cred si foarte destepti, adica USRisti. La validare, in loc sa comande actionarea eliberarii unei hartii, trimite un semnal de comanda la activarea mecanismului de deschidere a usilor

  13. S-au scumpit serviciile de transport in comun si au scazut incasarile. La fel, daca se dubleaza taxele, nu se incaseaza dublu. Cei din primarie descopera principiile ecomnomice de baza transpuse in practica. Urmeaza apa calda…

  14. Și cu hoți ce facem sunt zi de zi pe tramvai. Am avut curajul să îi spun unei d-ne că are rucsacul deschis ( nu că ia fost deschis) și am primit din partea unuia dintre ei multe felicitări, nimeni nu a spus nimic .

  15. S-a trezit vorbind… am fost in ultimul an de vreo 8 ori cu firu si de fiecare cand apropriam cardul de cele mai multe ori aparatul albastru nu functiona (lipsa conexiune, lipsa hartie). O singura data am recuperat… adica aparatul mi-a luat de 4 ori suma fara sa imi elibereze tichetul.
    Despre mizerie, boshetari si migranti nici nu are rost sa vorbim…

    Mare dezamagire Latcau. Imi pare rau ca te-am votat.

  16. dar cati conduc autoturismul cu permisul suspendat, ca el, a numarat latcau?

  17. Se vede din postari ca unii n-au mers de 10 ani cu tramvaiul dar baga aceleasi texte ca acu’ 10 ani.
    Lucrurile s-au schimbat intretimp insa frauda a ramas aceeasi de 50-60 %…
    Cu alte cuvinte oricat de mult ai imbunatati conditiile de transport in comun in Timisoara, frauda ramane la acelasi nivel. Numarul hotilor nu scade.

  18. Solutia e simpla, nu trebuie inventata gaura in macaroana. In Franta nu irci in niciun autobus decat pe usa din fata, cand treci pe langa sofer ori ii arati si validezi un bilet, ori un abonament, daca nu, cumperi un bilet. Simplu, nu?

    • Excelent! Exact asta vroiam sa scriu si eu! E atat de simplu…usa din fata si evacuare pe cele dib spate.

  19. … dacă primăria ar ofeferii călătorii gatuite celor cu mașini de MH, OT, DJ, GJ, HD, CS….. șamd…. eu ca și Timișorean 100%… aș sării în sus de bucurie… îmi plînge sufletul… mă simt sufocat…. am obosit deja….. mă gîndesc serios să mă mut la Craiova, Severin, Tg-Jiu… sau chiar Hunedoara sau Reșița…. nu am încotro

  20. Mesaj pentru cei care au ceva de comentat fata de cresterea numarului de calatori – din CAUZA VOASTRA merge tara asta cum merge dragi oportunisti si combinagii, nu a primarului, a vicelui sau a mamei Omida. Simplu din cauza voastra. Si trageti dupa voi in jos inca 40% din oameni. Rusine.

    • A numarului de controlori, ma corectez.

  21. Inca o ideie inedita de la un retar…t in Frighisoara elementul asta face numai lucruri bune de ce dracu nu mai matura strazile cu controlorii nou angahati ca orcum numarul de calatori nu a crescut…

  22. Eu ce sa spun…Sa spun ce imi bag in trransportul vostru cand imi fura potrtofelul in tramvai si Sectia4 spunr nu depuneti plangere?
    Nu spun nimic

  23. Ati marit pretul la bilete si ati iesit pe minus se pare…acum credeti ca daca aduceti controlori o sa creasca nr de bilete. Nu!! Lumea o sa se dupa pe jos sau cu taxi pt ca nu se merita pretul asta. Doamne, adu-l pe Robu inapoi!!