Vaporasele de la Timisoara scoase de pe Bega in acest final de saptamana. Au plimbat peste 120.000 de calatori in 2021

TIMISOARA. Scaderea temperaturilor determina Societatea de Transport Public Timisoara sa scoata vaporasele de pe Bega. Acestea vor merge la iernat.

CITESTE SI: Concert Delia la Parcul Craciunului de la Muzeul Satului din Timisoara. Se intra si cu test COVID negativ 

Vaporasele STPT vor fi scoase de pe apa sambata, 11 decembrie. Ambarcatiunile urmeaza sa fie ridicate cu o macara, asezate pe un trailer si apoi transferate in depoul din zona Dambovita pana la primavara.

Vaporettele vor intra in revizie tehnica si vor fi curatate pana in primavara anului viitor.

Conform datelor STPT, in cele 9 luni in care au stat pe apa, vaporasele au asigurat transportul pentru peste 120.000 de calatori, cu toate ca circulatia a fost intrerupta de doua ori, din pricina restrictiilor impuse in perioada pandemie sau a nivelului scazut al apei pe canalul Bega pentru desavarsirea unor lucrari la nodul hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman.

Circulatia ambarcatiunilor STPT a fost reluata in luna martie a acestui an. In aceasta perioada, in intervalul martie – decembrie, au fost inregistrate 123.839 de calatorii, in conditiile in care, timp de mai multe saptamani, circulatia pe Canalul Bega a fost suspendata din cauza lucrarilor de la ecluza Sanmihaiu Roman, dar si a restrictiilor pandemice„, transmit reprezentantii SPTT.

Va reamitim, in urma cu o luna vaporasele STPT au primit o noua infatisare, fiind impodobite cu opere de arta urbana, printr-un proiect lansat in in septembrie in cadrul programului Memoriile Cetatii, parte din Timisoara Capitala Culturala a Europei in 2023.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Chiar nimeni din autoritatile locale nu se gandeste la construirea unei hale cu canal prin ea pe malul Begai in aval de podul Modos unde sa ierneze hidrobuzele, cu pod rulant in hala care sa le ridice din apa ori de cate ori este nevoie pentru reparatii si intretinere, manevre cu costuri minime fata de varianta cu macarale (doua) si trailer. Merge si incet, si scump!

    Ca sa nu zic ca aceste „garaj” de hidrobuze pe malul Begai putea fi facut pe bani europeni odata cu achizitia hidrobuzelor la momentul respectiv. Tot odata in acea hala puteau fi si alimentate „la pompa” cu combustibil in mod civilizat si nu ca acum „pe strada” cu butoaie sau canistre…

    Nu stiu unde le sta mintea astora de ne conduc? Fie Robu, fie Fritz!

    • Nu e posibil asa ceva, e prea simplu, prea logic si prea ieftin. In plus, daca asa se face peste tot in lume, fie ele vaporase de firma sau barci si iahturi particulare, noi trebuie sa fim speciali.

  2. Si eu care credeam ca le transforma in „tramvaie suspendate” care vor circula de a supra Begai (vezi Wuppertal, D). Eram a n-lea oras din EU cu o astfel de realizare. Costa cateva miliarde dar … eram in top