Vaporase pe Bega? Candva, inainte de metrou. Titu Bojin: In cel mai rau caz, in 2015, Bega poate fi navigabila

TIMISOARA. Fostul sef al Apelor Banat este de parere ca abia dupa anul 2015 vom putea vorbi despre Bega ca despre un canal cu adevarat navigabil.

Lucrarile la ecluza de la Sanmihai nu sunt gata, despre bani pentru terminarea lor nici pomeneala, malurile Begai au intrat in lucrari de reabilitare, iar Primaria Timisoara nici nu viseaza acum la bani pentru vaporase care sa-i plimbe pe timisoreni si pe turisti.

opiniatimisoarei.ro a scris de mai multe ori despre promisiunile autoritatilor locale de a achizitiona vaporase. Era vorba mai intai de plimbari pentru turisti, apoi de transport in comun. Pana acolo e cale lunga insa.

Pentru ca ambarcatiunile sa navigheze pe Bega si sa treaca chiar pana in Serbia e nevoie de reparatii la ecluza de la Sanmihai. Lucrarile au inceput, dar nu sunt gata. Sunt promisiuni ca primim bani abia anul viitor.

„Volumul de investitii s-a redus la toate institutiile statului, nu numai pe domeniul Gospodaririi Apelor. Sigur ca facem eforturi si ii sustin si eu pe colegi sa prindem si aceste proiecte. Ne dorim proiectul de la Sanmihai, in relatia posibilitatii de circulatie pe Bega, care, sa fim foarte corecti, este o dorinta a noastra si chiar poate fi o realizare si va fi in perioada urmatoare. Au fost probleme in alte zone din tara si atunci trebuie sa fim solidari in aceste momente, ca o parte din banii de la Apele Romane au fost redistribuiti catre zona de est, Galati, Buzau, Vrancea, unde au avut loc necazuri in ultimii doi ani. Eu sper ca pentru anul viitor sa avem finantarea sa putem sa incepem lucrarea de la Sanmihai, sa se poata termina lucrarea pe Bega de catre Primaria Timisoara”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Titu Bojin, fost director al Administratiei Bazinale de Apa Banat si presedinte al Consiliului Judetean Timis.

Bojin este de parere ca abia in momentul in care sunt gata lucrarile de la ecluza se poate vorbi de Bega cu adevarat navigabila.

„Parerea mea ca in momentul in care se incheie nodul hidrotehnic de la Sanmihai, care poate fi incheiat pana la sfarsitul anului viitor, in cel mai rau caz 2015, poate fi Bega navigabila. Fara nodul de la Sanmihai ar fi doar o posibilitate de circulatia pe teritoriul Timisoarei, cu intoarcere la Solventul si cam atat. Deci nu am putea iesi in aval catre granita cu Serbia, sa ne mai gandim probabil sa iesim si catre Dunare, spre Serbia si catre Austria, sigur”, ne-a declarat Titu Bojin.

Inainte de toate insa, ne-ar trebui si un regulament de functionare si exploatare a canalului Bega, la care se lucreaza deja de vreme buna. Acesta ar trebui facut de specialistii din primarie, care lucreaza impreuna cu cei de la Administratia Bazinala de Apa si de la Capitania Portului inca din 2011.

Intre timp au inceput si lucrarile la proiectul de reabilitare a malurilor Begai, pe fonduri europene, care ar trebui finalizate in vara anului 2015. Despre vaporase putem vorbi abia dupa ce avem malurile renovate si numai bune pentru promenada. In caz contrar, am vorbi de… himere. Cam asa cum vorbim despre introducerea metroului la Timisoara, un proiect „realizabil”, asa cum il descrie primarul Nicolae Robu, in urmatorii 10 ani, atat cat va fi valabil cel mai nou Plan Urbanistic General al capitalei Banatului, la care se lucreaza in prezent. Or, vaporasele sunt mai aproape decat metroul.

CITESTE SI:

Vaporasele pe Bega, o poveste cu sfarsit indepartat. De ce nu se vor plimba timisorenii prea curand cu vaporetto de Venetia!?

Primarul Nicolae Robu vrea sa faca METROU la Timisoara!? Viseaza sa mute in subteran calea ferata care taie orasul

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Bega navigabila este o promisiune de foarte multi ani, si se tot amana din diferite motive (in mare parte voit sau din incompetenta si dezinteres).

    Sunt proiecte care odata realziate ar aduce foarte mari benefici zonei:
    – Bega navigabila
    – Centura
    – Centura feroviara (legatura intre Remetea si Sanandrei)
    – Centrul intermodal
    – in Timisoara inelele rutiere si infrastructura sportiva (minim bazin olimpic si sala polivalenta)
    … dar toate sunt amanate la nesfarsit, tergiversate, uitate, desconsiderate si nerealizate pe motive diverse (dar penibile).

    • din 2010 tot citesc stiri despre Bega navigabila si vaporase dar concret nu s-a facut nimic pana acum ! acum vine asta si spune ca dupa 2015 vom merge cu vaporasul. daca nu rezolvi navigarea pe Bega in atatia ani atunci ce ai facut pana acum ? nimic ! alte preocupari nu au astia de la ape ! Chiar daca nu vor sa bage bani in ecluza de la Sanmihai macar pe teritoriul Timisoarei sa circule 1-2 vaporase ! HIMERA e in capul comunistilor care inca ne conduc !

  2. Se apropie alegerile baieti,poporul TREBUIE mintit!

  3. Inteleg ca vaporase-NU,dar vaporetto?

  4. bojin=3i
    inodor,incolor,insipid