‘Vanatoarea’ continua. Zeci de biciclisti si trotinetisti, arsi la buzunare de politisti la Timisoara, intr-o razie de cateva ore

TIMISOARA. Actiune a politistilor de la Rutiera si cei de la Locala, miercuri, la Timisoara. Agentii au supravegheat traficul timp de 7 ore si, asa cum au anuntat inca de saptamana trecuta, i-au avut in vizor pe biciclistii si trotinetistii care sfideaza regulile de circulatie.

CITESTE SI: Administratia Fritz cumpara un studiu care sa arate cat de lungi, cat de late si ce suprafata au strazile, trotuarele, pistele de biciclete si parcarile din Timisoara. A fost lansata licitatia

Politistii au controlat si 62 de autoturisme si au legitimat 155 de oameni. Au facut zeci de testari pentru alcool si droguri.

In urma raziei, agentii au aplicat 111 amenzi in valoare de 25.032 de lei.

Pentru indisciplina in trafic, au fost sanctionati 63 de biciclisti si 4 conducatori de trotinete electrice.

Politistii de la Rutiera anunta ca vor continua controalele in zilele urmatoare in incercarea de a-i determina pe toti participantii la trafic, soferi, biciclisti si trotinetisti, deopotriva, sa respecte legea in trafic.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Foarte bine! Era cazul sa invete regulile si biciclistii and company, care circula pe mijlocul drumului si nu se dau jos la trecerile de pieteni..Ar trebui ca aceste controale sa fie o constanta, nu o exceptie!

    • Trotinetistii sunt, mai nou, pericolele soselelor. Intre ei sunt o multime de adolescenti, copii chiar, care nu au nicio grija.
      Legat de trecerile de „prieteni” (presupun ca ai vrut sa scrii „pietoni”): nu e obligatoriu sa te dai jos la toate trecerile de pietoni. Sunt foarte multe, cel putin cele de pe bulevardele mari, unde exista o portiune paralela cu trecerea de pietoni, de cele mai multe ori lipita de aceasta, care e tot pista si creaza continuitate de pe o parte pe cealalata a drumului. La acestea nu trebuie sa te dai jos.
      Mai e cel putin un caz in care masinile nu au prioritate: la intersectiile dintre o strada principala care are pista de biciclete si o strada secundara. Acolo soferii veniti de pe strada secundara TREBUIE sa acorde prioritate inclusiv biciclistilor care circula pe principala. Asta inseamna sa inceapa sa se asigure inainte de a intra cu botul in intersectie, ca poate pana atunci au luat deja un biciclist pe capota.

      • Si ce-i care fac dreapta stanga trebuie sa acorde prioritate, dar asta ar trebui sa stie domni soferi ca sunt obligati sa acorde prioritate tuturor vehiculelor si pietonilor cu care se intersecteaza la schinbarea directiei de mers, ar trebui ca politia sa mai arda si din soferi ce nu pastreaza distanta minima la depasire, de multe ori te forteaza grav de tot, deasemenea pe strazile cu o singura banda de mers depasirea biciclistilor este interzisa….oricum A.C.A.B. ies si ei sa se prefaca ca muncesc orice ora la orice semafor se trece pe rosu grav….si da ma refer la toate vehiculele si pietobi si nu vorbesc de intersectii mici, acolo-s probleme grave unde pot rezulta accidente grave.

      • Ideea controlului constant este ceea care conteaza in mesaj, nu corectura „neceruta” pe text sau explicitarea situatiilor in care este legal sa nu te cobori de pe bicicleta.
        As usual, nu vedem padurea de copaci! Control constant! Biciclisti, trotitenisti, soferi, pietoni, tot!

      • Sa mori tu frustratule!!!

        • Sa mori tu papagalule

    • Ai dreptate, dar nu uita de animalele care au permis. Jumate din „soferi” nu il merita.

  2. Da nu neg exista mai ales vara multi biciclisti si mai nou trotinetisti descreierati care isi pun viata in pericol dar nu uitati ala daca nu respecta regulile se omoara pe el nu raneste pe nimeni ..dar un bizon cu o masina de 2 tone cu siguranta omoara pe cineva daca nu-i cu ochii in patru,deci sa respectam proportiile.
    Exista un hate si o frenezie de atacare a tot ce nu merge cu masina,respect 0 pentru cei care nu polueaza si mentin orasul curat

    • Se pare ca cei care comenteaza impotriva celor cu masina sint mai multi decat invers ceea ce arata altceva.

    • Poate nu omoara direct dar cand fac o boacana iar o masina incearca sa ii evite pot exista consecinte din vina lor… Ca sa nu mai vorbesc de nesimtirea de a nu circula pe pista ci pe carosabil pe mijlocul benzii. M-am luat de unul si a raspuns ca pista e valurita. Cand l-am intrebat daca in lege scrie ceva de asta s-a facut ca nu aude, a intrat pe rosu in intersectie dar tot pe mijlocul benzii mergea sa faca in ciuda… Astia sunt, bine ca mai face politia ceva sa ii domoleasca.

      • @Daniel:

        Și eu merg pe șosea pe Bd. Regele Carol, în total dispreț față de pista lui pește prăjit. Mai ales pe dreapta, dinspre Sinaia între Dragalina, avem așa:

        – Uneori mașini cu botul pînă pe pistă
        – Uneori pubele lăsate pe pistă după golire
        – Pietoni care merg pe ele, pentru că .. de ce nu
        – Pietoni care răsar dintre mașinile parcate, fără nici o grijă
        – Două capace de canal lăsate mai jos, pe lîngă care faci manevre tehnice ca să treci, de fiecare dată

        De fapt, în o grămadă de locuri trebuie să încetinesc și să fac manevre tehnice, doar ca să nu îmi stric bicicleta. Dacă șoferii ar trebui să facă același gen de încetiniri și opriri pe șosele, ar fi proteste după o săptămînă … dar e ok, bicicliștii trebuie să tacă și să îndure infrastructura slab gîndită și slab întreținută. Sigur că da.

        • Si atunci rezolvam o incorectitudine cu alta… E OK atitudinea asta? Nu ar fi mai bine sa se semnaleze cazul pubelelor la firma de salubrizare sa nu le pozitioneze pe pista dupa golire?

  3. Pistol cu apă. Chiar ieri (miercuri) am mers cu mașina în spatele unuia cu trotineta dinspre Kaufland -ul de pe Gh. Lazar spre Mall. Cu ce viteză credeți că circula?
    40 km./ h. Ce părere aveți vajnici polițiști?

  4. Aia era marea problema din trafic, biciclistii si trotinetistii. Din fericire am renuntat de mult sa mai inspir praful si gazele de esapament din oras de pe bicicleta desi pe vremuri faceam vreo 15km zilnic. Masinile raman mult prea favorizate in continuare pentru un oras civilizat, iar pistele sunt facute doar in bataie de joc. Mergeti in Viena sa vedeti infrastructura. Mi-e atat de scarba de mers cu bicicleta prin oras incat daca vreau sa ma plimb cu bicicleta o pun pe masina si ies din oras. Trebuie sa intelegem din pacate ca noi, biciclistii vom fi intotdeauna o minoritate in orasul/tara asta si ca orice minoritate, problemele noastre vor fi intotdeauna ignorate.