Va fi ca-n filme! Timisoara va avea cel mai inteligent sistem de transport

TIMISOARA. Incet, dar sigur, tehnologia va triumfa la Timisoara, iar orasul va ajunge sa aiba un transport ultra modern, inteligent, pus la punct de specialisti.

CITESTE SIEsti in mijlocul unei nenorociri, stii ce ai de facut? Invata si tu sa acorzi primul ajutor! Vino la cursurile SMURD de la Timisoara! 

In urma cu doi ani de zile s-au pus bazele unei asocieri intre Primaria Timisoara, Consiliul Judetean si Universitatea Politehnica in vederea infiintarii, la Timisoara, a unui Institut de cercetari in sisteme inteligente de transport. De atunci inca se pun la punct detaliile birocratice. (sursa foto: q-free.com)

O cladire nou-nouta, cu 7 laboratoare, sala de conferinta, biblioteca, birouri, parcari si spatii verzi. Pe scurt, un nou institut la Timisoara care sa eficientizeze sistemul de transport prin sisteme ce utilizeaza tehnologii de ultima generatie. Asta intentioneaza sa construiasca Primaria, iar recent, in plenul Consiliului Local, au fost stabilite si alte detalii legate de viitorul institut.
Fiecare dintre parteneri va plati anual o cotizatie de 1500 de lei, iar restul finantarii va veni din donatii, sponsorizari sau publicitate.
Institutului va avea trei organe de conducere si control: Adunarea Generala, Consiliul Director si Comisia de cenzori, fara a stabili insa si nominal cine vor vor fi persoanele care fac parte din organismele de conducere.

CITESTE SI: Alerta la Timisoara! Refugiati, descoperiti cu salupa de politistii locali la Timisoara! Unde se ascundeau in centrul orasului?

Institutul de Cercetari in Sisteme Inteligente de Transport Timisoara s-ar ridica in 2 ani cu 5.789.728 de euro, cu tot cu TVA, dupa cum se arata in proiectul din 2015, pe un teren al Politehnicii.

Inginerii UPT au realizat studiul si l-au predat Primariei, in luna aprilie a anului trecut. Specialistii de la Universitate au aratat ca sistemele inteligente de transport (ITS) reprezinta un domeniu in plina dezvoltare care utilizeaza tehnologia informatiei, calculatoarele si comunicatiile impreuna cu ingineria transporturilor pentru a creste eficienta sistemelor de transport, a sigurantei in transport pentru infrastructura actuala si pentru a optimiza utilizarea de resurse naturale simultan cu reducerea la minim a impactului asupra mediului.

Sistemele inteligente de transport imbunatatesc siguranta, garanteaza deplasarea libera a traficului, o mai buna integrare a modurilor de transport si modele de transporturi noi pentru pasageri si marfa (transport multimodal). Toate acestea pot fi realizate numai cu investitii considerabile in tehnologii inovatoare, in cercetare, in implementarea si reglementarea acestora.

In referatul care insotea proiectul de hotarare votat de consilierii locali in 2015 sunt descrise motivele infiintarii acestui institut:

a. de a concentra, integra si dezvolta potentialul de cercetare existent in Universitatea Politehnica Timisoara (UPT), Municipiul Timisoara (MT) si Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT);
b. de a concepe, dezvolta si implementa aplicatii ITS in domeniul rutier, feroviar, aerian, naval, comodal/logistica si mobilitate urbana (trafic general, transport public persoane, accidentologie, protectia mediului);
c. de a dezvolta aplicatii software pentru probleme de modelare, proiectare si simulare a proceselor de transport rutier, feroviar, aerian si naval (similar aplicatiilor dezvoltate de centre/institute de cercetari existente pe langa universitatile de profil din lume);
d. de transfer tehnologic intre UPT si sustinatorii activi ai institutului (Municipiul Timisoara, Regia Autonoma de Transport Timisoara) care sunt si sustinatori ai conceptului de dezvoltare durabila „Vision Timisoara 2030 – suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura orasului Timisoara”, dar si catre alti agenti economici de profil din tara si strainatate;
e. de a asigura prin spatii, dotare si pregatire adecvata, competitivitatea si vizibilitatea internationala a rezultatelor cercetarii efectuate de catre Institut;
f. de a asigura cadrul stiintific necesar pentru activitatea de cercetare stiintifica si educativa a studentilor, masteranzilor si doctoranzilor, prin participarea la cercetari interdisciplinare si folosirea resurselor oferite de laboratoarele de cercetare ale Institutului de Cercetari in Sisteme Inteligente de Transport, pentru formarea ca specialisti a tinerilor cercetatori in domeniul Sistemelor Inteligente de Transport (ITS);
g. de a fi un Institut de Cercetari in Sisteme Inteligente de Transport reprezentativ pentru partea de Vest a Romaniei, cu posibilitatea de a intra in circuitul manifestarilor stiintifice/tehnice pe plan european si mondial in domeniul ITS.

CITESTE SI: Restrictii pe un drum important din vestul tarii pana la finele lunii august! Anuntul DRDP Timisoara 

Institutul de Cercetari se va ridica pe un teren de 2.322 mp apartinand Universitatii Politehnica, aflat pe strada Treboniu Laurean, la nr. 15. RATT va pune si el la dispozitie o parcela pentru realizarea unui Poligon de accidentologie rutiera, in zona depoului din Dambovita.
In institut ar urma sa activeze 250 de studenti, 30 de profesori, 12 persoane la administrativ si management si 6 la serviciul tehnic.

Cat despre finantare, cele trei parti implicate vor face demersuri pentru a obtine fonduri nerambrusabile prin care sa acopere suma estimata pentru construirea institutului, de aproape 6 milioane de euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Un nou loc de munca pentru neamuri si cu….., vezi INCUBOX; VAPORETO; semafoare. Dar noi ne vom obisnuii.

  2. Hai bai, nea Robule, nu avem centura, nu avem pod la Solventul, nu avem tramvaie ca lumea, in general nu avem mijloace de transport ca lumea, in afara de microbuzele si masinutele alea electrice pentru turisti luate de mata si vaoprasele alea pentru care tot dai vina pe administratia Ciuhandu. Acu mai circula si politia locala cu salupa pe Bega de zici cai costgardu de la Miami. La pasajul Jiul o freaca astea de luni de zile, mata mai vrei sa faci si pod la Pasmatex, n-ai inceput nici macar cu fintina aia la Flora cu tisnitoare de alea colorate, sunet si lumini cum ai vazut matale pe la Dubai si acum apare o alta chestie de din asta cu circulatia. Pai da bai, nea Robule, de asfaltat ati terminat prin oras?Nu? Pai atunci?La ce te pricepi tu is trase prin parcuri, pe bastionul terezian si pe la podu ala a lu Aifal. Da si astea cica-s in stadiu de proiect.

    • Mars inapoi in oltenia daca nu iti convine.

    • „Bai” Petre, daca tot ai fost odata la Severin, trebuia sa ramai acolo ca la ce iti debiteaza creierul cu siguranta ai radavini din zona.

  3. @ @Petre: Bai da nervos mai esti. Eu nu am fost in oltenia in viata mea. Bine, na, odata am fost la Turnu Severin, recunosc. Dar asta cred ca nu se pune. Acuma ce facem, bai @Petre? Unde sa ma intorc, io, bai, care familia mea e din secolu 19 in Timisoara cind neamu tau minca prin moldova mamaliga de trei ori pe zi. Adica toti care-l critica pe Robu sa se care. Bun, cred ca ar fi gol orasu. Auzi domle, ce chestie, mars. Daca nu iti convine, mars. Da, bai, @Petre, nu-mi convine si nu ma duc. Strau si imi dau in continuare cu parerea. Asa, ca-s al dracului si vreau sa te enervez pe tine pina faci tu spume la gura. Tu nu cumva lucrezi pe la primarie si te cheama Robu? Da? Bai vezi ca am un pont: la mall ii vopseaua de par la promoti. Daca te grabesti poate mai prinzi si tu doua pachete, hai, mars.

  4. Ei nu sunt in stare sa faca transport ok de la aeroport pana in oras cu scuza ca n-au destui soferi si nici autobuze, dar vor sisteme inteligente :))
    (sa nu mai zic de restul orasului)
    RATT= moartea rabdarii si a comfortului

  5. orasul este um dezastru din punct de vedere al circulatiei.
    Se vede ca nu mai avem specialisti in circulatie. Chiar si ce se face nou se face anapoda : intersectii si giratorii prost gandite, etc.
    Tot ce se face.se face in graba si fara un proiect voabil.

  6. …azi am stat in P’ta Marasti in statie si GPS’ul inteligent arata ca troleul 14 vine la 12.04… la 12.03 se schimba si arata 12.19… la 12.17 se schimba si arata 12.34 !!!.. etc … caci am luat un M14 care arata ca vine la 12.33 si avenit inainte cu vreo 2 min….deci care transport inteligent ? …si semaforizarea zicea ca e inteligenta si vedem cat poate 🙁

  7. Unde in acest proiect scrie ca va fi aplicat in Timisoara, domnule „jurnalist”? Din cate vad eu e vorba de cecetare, nu de managementul traficului in Timisoara. Nota 1!

  8. Este o UTOPIE cap coada acest proiect. UNDE au fost profesorii cei renumiti cand s-a dat unda verde studiului care prevedea cumpararea vapoarelor prea mari pentru un rau asa mica ca Bega, unde au fost cand s-a facut proiectul de semaforizare care nu este inca functional, unde au fost arhitectii peisagisti cand s-au facut monstruozitatile de proiecte pe bani europeni, unde au fost profesorii cand s-au proiectat pistele de biciclete din oras? Credeti ca vor avea subit o revelatie si impreuna cu cei 250 de studenti vor revolutina totul in domeniu, PESTE NOAPTE?

  9. Voi ati auzit de o mare minune, un Institut de Cercetari pentru Energii Regenerabile? E undeva pe Strada Mures. Acolo avea Politehnica un teren si s-a inventat minunea care n-a regenerat nimic, ba dimpotriva a CHELTUIT. Unul dintre beneficiari este actualul PRIMAR al Timisoarei, care daca bine am inteles, este si acum director al acestui institut. Marele OM de stiinta, coleg la KAKADEMIA OAMENILOR DE stiinta cu I. Iliescu, acest kakademician are numai 7 lucrari in cicuitul international ( ISI web of Science, Thomson) Cu acete lucrari, care nu-s a lui n-ar putea fi intr-o Romanie normala nici macar ASISTENT UNIVERSITAR, el a ajuns nunumai primar, dar si marekakademician profesor universitar doctor inginer.. Se vede de la o posta ca el n-a scris nicio lucrare stiintifica citind http://apps.webofknowledge.com/Search.do?product=WOS&SID=P1ddYamqsPGrqpgXCbB&search_mode=GeneralSearch&prID=a32b8bd5-b75c-4f7a-9329-40fd2943eb07. Totusi ce a produs acel institut? A dat o groaza de bani DIRECTORULUI alias ROBu, care cu nerusinare a cerut GRADATIE de MERIT in anul 2017 pentru 5ANI!!!! (2017-2022). Activitatea lui grozava, cu care l-a batut la punctaj chiar pe fiul sau ( binenteles ca cei doi copii a lui Robi sunt cadre didactice la tata) se baza tocmai pe aceasta functie . Adica a luat Gradatie de MERIT(?) el si nu fiul. Cata NERUSINARE poate sa fie in acest individ care DESI ESTE ALES PRIMAR, deci CARTEA lui de MUNACA ar trebui sa fie la Primarie. Stiu, nu mai este carte de MUNCA, totusi exista o FUNCATIE DE BAZA si o alta la cumul. Adica un cumul de salarii. UNDE-I FUNCTIA DE BAZA a primarului ROBU daca el ia GRADATIE de MERIT de la POLITEHNICA? Acel institut n-a produs nimic, dor a mai cheltuit bani cu fel de fel de „pile” din rectorat printre care si fiii atualului rector SERBAN. Si atunci vreti voi sa mearga tara asta BINE? JAMAIS! Aceeasi soarta o va avea si noul institut. Ala cu Sistemul Inteligent de Transport. Se vede cat de bine merg SEMAFOARELE. Ganditi-va oameni buni ca acest PRIMAR este PROFESOR UNIVERSITAR de AUTOMATIZARI! Nu va vine sa radeti?