Va deveni unul dintre cele mai frumoase bulevarde din Timisoara, cu gazon intre liniile de tramvai si, in premiera, automate de bilete in statii. S-a primit finantarea. Transformarea de zeci de milioane de euro

TIMISOARA. Una dintre cele mai asteptate lucrari din Timisoara primeste finantarea, in cea mai mare parte din bani europeni. Este vorba de proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara, Traseul 5, Calea Bogdanestilor”, caruia i se adauga o noua finantare pentru cumpararea a inca 7 tramvaie noi.

ADR si Primaria Timisoara au iscalit marti contractul de 51,82 milioane euro, din aceasta suma 28,87 milioane euro reprezentand finantare nerambursabila, municipalitatea urmand sa asigure diferenta de aproximativ 20 de milioane.

CITESTE SI: Scandalul liniilor de tramvai din bucla de la gara continua, negocieri esuate. Elba Timisoara: Ne expropriaza sau le muta. Primarul Nicolae Robu: M-am enervat si nu retragem nicio plangere. Instanta sa decida. Video 

Prin aceste doua proiecte sunt asigurati banii pentru reabilitarea liniior de tramvai si modernizarea strazii Calea Bogdanestilor, respectiv pentru achizitionarea a 7 tramvaie noi si moderne de la Bozankaya (Turcia), pe langa cele deja comandate. Aproximativ 30 de milioane de euro sunt alocati refacerii bulevardului si 20 de milioane pentru achizitia de noi garnituri.

Primul proiect prevede reabilitarea Caii Bogdanestilor, de la intersectia cu b-dul Cetatii si pana la bucla de intoarcere din cartierul Ronat. Linia de tramvai va fi dubla, va fi amplasata pe mijlocul soselei si incadrata de spatii verzi cu arbori. Vor fi reabilitati 2,25 km de linie dubla plus 0,45 km in zona buclei de intoarcere, rezultand astfel, in total, 4,95 kilometri de cale de rulare modernizata. Partea carosabila va fi largita la 4 benzi de circulatie, cate doua pe sens, vor fi amenajate trotuare si piste pentru biciclete pe ambele sensuri„, se arata in contractul de finantare iscalit cu ADR Vest.

 

In premiera, automate de bilete in statiile de tramvai

Modernizarea Caii Bogdanestilor si a statiilor STPT de pe traseu aduce o premiera la Timisoara. Vor fi montate automate pentru bilete.

Proiectul prevede si reabilitarea unui numar de 7 statii de transport public pe traseul respectiv. Acestea vor fi iluminate si adaptate nevoilor persoanelor cu handicap, vor avea banci si cosuri de gunoi, echipamente de supraveghere video, automate de bilete, panouri cu afisare LCD si alte facilitati. In vecinatate se vor amplasa rastele pentru biciclete in sistem integrat de inchiriere. Se vor amenaja peste 9.500 mp de spatii verzi, din care aproximativ 8.500 mp spatii verzi nou create, si se va implementa un nou sistem de alimentare cu energie electrica in zona„, se arata in contract.

Lucrarile de reabilitare a Caii Bogdanestilor ar trebui sa dureze 3 ani. Municipalitatea poate incepe demersurile pentru organizarea licitatiei si desemnarea unui constructor.

Avem finantare chiar pentru 15 tramvaie noi de la Bozankaya

Cat priveste finantarea a inca 7 tramvaie noi, aceasta se ridica la peste 20 de milioane de euro, iar garniturile vor circula pe liniile 2 si 6, linii modernizate. Banii vin in continuarea contractului cu turcii de la Bozankaya.

Am semnat contractul pentru etapa I tot aici, avem de fapt 3 proiecte depuse, cu continut identic, fiecare prevazand achizitia a cate 7 tramvaie noi, cu toate functionalitatile pe care un tramvai modern, de top mondial, le are in zilele noastre. Sunt tramvaie articulate, cu podea coborata. Lungimea unui tramvai este intre 25 si 30 m, latimea caroseriei este intre 2,3 si 2,4 m. Numarul minim de pasageri pe care trebuie sa-l transporte este de 170. Vitezele maxime atinse sunt de 70km/h, cand tramvaiul este incarcat 70%. Autonomia de mers trebuie sa fie minimum 30 km. Noi am organizat licitatia si am avut grija ca in caietul de sarcini sa fie cerinte care sa respecte cerintele din cererea de finantare.
Aacum este ferm stabilit ca avem finantare pentru 14 tramvaie. Dupa ce am semnat primul contract vorbeam despre 7, dar noi am spus mereu ca ne dorim sa achizitionam 21 de tramvaie. Avem posibilitatea sa cumparam pana la 40 de tramvaie. Noi mai avem o cerere de finantare in aceiasi termeni, numai ca nu mai sunt bani. Noi am epuizat deja toate fondurile care au fost la dispozitia nopastra, in masura in care noi facem dovada ca putem elabora proiecte eligibile. Mizam pe faptul ca vom beneficia de redistribuiri de fonduri„, explica primarul Nicolae Robu.

Edilul precizeaza chiar ca, in urma licitatiei castigate de Bozankaya si a pretului oferit de turci, municipalitatea a facut o economie insemnata si acum are bani chiar pentru 15 tramvaie.

Fac o precizare. Avand in vedere ca noi stim acum cat ne costa tramvaiele pe care le vom achizitiona, avem deja economii pentru a achizitiona nu 7 tramvaie, cat e prevazut in aceasta cerere de finantare, ci pentru 8. Drept urmare, avem cu certitudine finantarea asigurata pentru 15 tramvaie„, a subliniat Nicolae Robu.

Ne straduim sa aducem cat mai multe resurse la dispozitia autoritatilor locale. Sunt doua proiecte foarte complexe si de impact. M-as referi la Calea Bogdanestilor. Cred ca este cel mai complex si amplu proiect, dupa reabilitatrea liniilor de tramvai din anul 2000. Cred ca va rezolva foarte multe din probleme, mai ales cand se va face si traversarea catre zona garii, pe sub calea ferata. Pe de alta parte, proiectul cu tramvaiele, eu imi imaginez doar o comparatie simpla. Cum e sa circule un tramvai cu 170 de oameni in el si cum e sa avem 170 de masini in trafic. Aceste mijloace pot circula doar pe liniile reabilitate, deci mai este de lucru. Ambele proiecte fac parte din componenta de reducere a poluarii la nivel european„, a declarat Sorin Maxim, directorul ADR Vest.

Video: George Stefanita

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Felicitari domnule primar ! Stau in zona, si imi doresc sa vad lucrarile incepute dar, mai ales finalizate ! Sunt convinsa ca va fi o lucrare de nota 10 , care, va descongestiona partea de nord a Timisoarei !

    • va decongestiona o laie. o sa stai 2-3 ani in santier, cu circulatia blocata. beneficiile vor fi pur cosmetice.

    • PUPINCURISTII vietii

  2. 2-3 ani? :)))) Cat optimism!

  3. Daca nu se face pasajul Solventul acest super-bulevard care costa o avere va fi de fapt o strada infundata care duce intr-un cartier de case. Oare gestionarii proiectului stiu ca la utilizarea fondurilor europene controalele sunt „la sange”?

  4. Sa aveti grija la bucla de tramvai din ronat. Sa nu se intample ca si la podul dragalina.

  5. pai si pasaju solventu nu il mai faceti ? gata vati razgandit? pt ce faceri bucla de intoarcere daca se face pasaju solventu ? se zicea ca se duc liniile pana la gara sau nu tin eu minte bine ?

  6. Daca tramvaiele noi vor fi că și mult laudatele Armonia, vai mama lor.

  7. Fix ca-n poza va arata

  8. Vin alegerile !!!
    A uitat sa spuna ca in statii vor si si porti de teleportare, in caz ca nu ai chef sa astepti.
    HA, HA, HA !
    Cand eram copil mergeam la scoala cu 5-ul. Era misto, findca la capat (in statie la Razboieni) auzeam tramvaiul de pe la Madona cel putin, daca nu chiar de la Alexandrescu. Acum tramvaiul e istorie e istorie, chiar si cel la care vatmanul isi lua manivelele si se muta in capatul celalalt. Mai degraba astept un investitor privat sa faca transport cu caii si caruta.
    Dar, Vin alegerile !!!

    • Ar fi perfect daca ar face o stație de teleportare să te trimită înapoi în Oltenezia

  9. In 2-3 ani se apuca poate si in vreo 5-6 se finalizeaza.

  10. Ma, esti prost? N-ai inteles ce am scris? M-am nascut si am crescut in Ronat si cu 5-ul am mers la scoala si la liceu. Ce Holtenie visezi? (ca esti pupincurist de-a lui robu am priceput, nu insista).