Opinia Timisoarei

Unul dintre podurile simbol din Timisoara, scaldat in lumina

TIMISOARA. Un adevarat curcubeu s-a ‘aprins’ in noapte si a invaluit Podul de Fier din cartierul Iosefin din Timisoara, a carui legenda spune ca ar fi fost proiectat de inginerii firmei care a ridicat si faimosul Turn Eiffel din Paris.

CITESTE SI: Premiera pentru Timisoara. A devenit primul oras din Romania cu 5 tipuri de transport public. De acum mergem cu vaporasele si la serviciu. Ce spun primii calatori? Foto si video 

CITESTE SI: Cum ar putea arata unul dintre podurile simbol din Timisoara? Ultimul plan!

Podul va ramane astfel iluminat timp de 4 seri si face parte dintr-un proiect promovat in cadrul simpozionului Light Edu. Evenimentul organizat de Ordinul Arhitectilor din Romania, Filiala Timis, impreuna cu echipa Light Edu si Facultatea de Arhitectura din Timisoara cuprinde mai multe schimburi de idei si experienta in privinta designului de iluminat si explorarii experientelor vizuale stimulate de lumina.

‘Lumina pentru orase. Modificarea perceptiei asupra orasului prin lumina’ este tema simpozionului care vrea sa arate rolul iluminatului oraselor in activarea spatiului public si aparitia culturii civice.

Instalatia de iluminat de pe Podul de Fier din Iosefin a fost inaugurata miercuri seara si va putea fi admirata pana in 6 octombrie.

Va reamintim, Podul Metalic pietonal din zona Iosefin leaga strazile Ady Endre de Andrei Muresan si a fost ridicat peste Bega in anul 1914.

 

 

Exista o legenda, cum ca acesta ar fi fost ridicat dupa planuri semnate de celebrul Gustave Eiffel sau de firma acestuia, insa istoricii spun ca nu ar fi adevarat. Dupa ani buni de la disparitia Ancorei de Aur, cativa monografi au inceput sa raspandeasca stirea ca Eiffel ar fi proiectat acest pod, insa potrivit inginerului Árpád Jancsó, ”podul a fost proiectat sa fie construit prin reutilizarea pieselor metalice ale fostului pod Hunyadi, fiind alocata suma de 70.000 de coroane”. A fost terminat in 1917, cu o inaltime mult prea mare insa pentru a fi utilizat de masini, asa ca a ramas pod pietonal. Ridicarea rampelor de acces pentru autoturisme ar fi dus la ”ingroparea” caselor din zona.

Istoricul banatean Franz Engelmann a botezat acest pod ”Podul greselilor”, spunand putin ironic: ”daca Sibiul poate sa aiba Podul minciunilor, de ce nu poate sa aiba si Timisoara Podul Greselilor?”. In orice caz, nu exista dovezi clare care sa ateste faptul ca ”podul Eiffel” ar fi fost proiectat dupa vreo schita de-a celebrului inginer francez. Legenda ramane insa.

Exit mobile version