Opinia Timisoarei

Un nou record: Timisoara va fi singurul oras cu 3 firme de salubritate. Primaria cauta una care sa adune mormanele de gunoi abandonate pe strazi. Pretul nesimtirii: 6 milioane de euro

TIMISOARA. Disperarea impinge Primaria Timisoara sa cheltuie inca o suma insemnata din bugetul local pentru a opri nesimtirea de pe strazile orasului, cautand o a treia firma care sa contribuie la curatenia orasului.

CITESTE SI: Are 203 metri lungime si cate 2 benzi pe sens. Momentul in care intram cu masinile prin tunelul ce leaga B-dul Antenei de Piata Consiliul Europei, la Timisoara. Cum arata pasajul subteran inainte de inaugurare. Video

Municipalitatea a lansat o licitatie si cauta un partener care sa se preocupe de curatarea, transportul si depozitarea gunoaielor pe care nesimtitii orasului le arunca la colt de strada, fenomen ce pare de neoprit in ultimii ani la Timisoara. Este vorba insa de resturile provenite din constructii si cele vegetale, care nu se regasesc in contractele incheiate cu Brantner (care trebuie sa spele si sa mature strazile si sa goleasca cosurile de gunoi) si Retim (care are in atributii sa goleasca pubelele de gunoi menajer, respectiv sa opereze punctele de colectare nu demult deschise in cateva locuri din oras, unde timisorenii responsabili sa arunce deseurile nemenajere).

Conform anuntului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice, Primaria Timisoara vrea sa incheie un contract pentru urmatorii 4 ani.

Valoarea estimata este de 29.722.332 lei fara TVA, adica peste 6.300.000 de euro.

In baza Acordului–cadru si a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de colectare, transport, depozitare/valorificare a deseurilor vegetale si a deseurilor din constructii provenite din demolari, din activitati de reamenajare si reabilitare, abandonate pe domeniul public al Municipiului Timisoara, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Valoarea totala estimata a Acordului cadru este de 29.722.332 lei fara TVA. Valoarea estimata maxima a celui mai mare contract subsecvent este de 7.430.583 lei fara TVA. Frecventa si valoarea contractelor ce urmeaza sa fie atribuite: Durata prezentului acord cadru: 4 ani (48 luni) incepand de la data semnarii lui de catre parti. Contractele subsecvente se vor incheia anual sau in functie de necesitatile autoritatii contractante si de fondurile alocate acestei destinatii, pe toata perioada de valabilitate a acordului-cadru„, se arata in anuntul de licitatie postat miercuri, 28 august.

Reprezentantii Primariei spera ca in acest fel sa dispara pentru totdeauna rampele clandestine de gunoi de pe strazile orasului.

Intrucat s-a constatat ca majoritatea deseurilor abandonate pe domeniul public sunt deseuri vegetale (crengi, iarba, frunze, etc.) si deseuri din demolari si constructii, am decis sa contractam un operator dedicat, care sa colecteze aceste tipuri de deseuri, iar astfel activitatea de eliminare a rampelor de gunoi de pe domeniul public sa se faca intr-un timp mult mai scurt. Desi am infiintat punctele de colectare, iar cetatenii pot depune gratuit aceste tipuri de deseuri, exista o masa de oameni care in continuare arunca deseuri pe domeniul public iar noi prin acest contract dorim sa aducem un plus in viteza de colectare a acestor deseuri de pe domeniul public. Licitatia este pentru un acord cadru pe 4 ani, in care se plateste in functie de cantitatea de deseuri care se ridica. Speram ca in timp aceste rampe de gunoi sa dispara si sa nu fim nevoiti sa mai cheltuim niciun leu pentru astfel de servicii„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro city-managerul Timisoarei, Robert Kristof.

Criteriile de atribuire a contractului vizat de aceasta licitatie sunt capacitatea tehnica a firmei pentru colectare si transport (30%) si pretul cel mai bun (70%).

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 7 octombrie, la orele 15.00.

Politistii locali continua sa dea amenzi celor pe care ii prind ca abandoneaza gunoaie la margine de strada in Timisoara. Numai de la inceputul anului au sanctionat 1680 de nesimtiti.

Exit mobile version