Un drum strategic ce le-ar asigura accesul rapid si usor la Autostrada Vestului oamenilor din Caras-Severin, prin Timis, nu-i intereseaza pe vecini

TIMISOARA. Ar scurta insemnat distanta intre judetele Caras Severin si Arad, dar mai ales ar fi usurat accesul la Autostrada Vestului, pentru ca soferii n-ar mai fi fost nevoiti sa ajunga in Timisoara.

CITESTE SI: Zona din Timis care va inflori dupa construirea Autostrazii Timisoara – Belgrad. Ultima decizie luata la nivel inalt legata de soseaua de mare viteza 

Vorbim de o sosea, formata dintr-o suita de drumuri judetene, ce traverseaza Timisul, foarte importanta pentru soferii care vin din Caras-Severin, dinspre Resita.

Traseul porneste de la Berzovia, din drumul national ce leaga Timisoara de Resita, si merge catre Vermes – Silagiu – Buzias – Topolovatu Mare (autostrada). De aici, soferii care voiau sa ajunga la Pecica, puteau urma reteaua de drumuri judetene ori nationale ca sa iasa la Sanandrei – Barateaz si mai departe catre limita cu judetul Arad – Pecica.

Proiectul fusese cuprins intr-o strategie regionala mai veche, inca din vremea administratiei lui Constantin Ostaficiuc, dar a fost abandonat de catre vecini, care ar fi trebuit sa-si faca partea lor de infrastructura din acest plan.

Acest proiect strategic pe infrastructura si altele au fost discutate in cadrul regiunii. Iar Carasul nu are niciun interes pentru acest proiect. Timisul, din punct de vedere al drumului judetean, nu are nicio problema, iar intre acele 10 proiecte pe PNDL (fonduri guvernamentale, n.r.) unul e realizarea drumului de dupa autostrada catre Brestovat pana la limita cu judetul Arad. Nici Aradul nu are interes in realizarea acestui drum. Timisul isi va finaliza intreaga infrastructura rutiera pe acest tronson de drum. Din pacate, partenerii nostri din cele doua judete nu sunt interesati. Acest drum era prins intr-o strategie regionala pentru interesul Carasului si noi am avut toata deschiderea si sustinem, dar, daca Carasul nu vrea sa investeasca… Ei au propus pe PNDL alte drumuri si au obtinut finantari pe alte drumuri, nu pe acesta. Nu-i intereseaza accesul la autostrada„, a declarat presedintele Consiliului Judetean Timis Calin Dobra in INTERVIURILE TIMISOAREI.

In urma cu doi ani, opiniatimisoarei.ro va prezenta si un protest al oamenilor din Caras Severin legat tocmai de drumul Berzovia-Vermes-limita cu judetul Timis.

Peste 100 de localnici au iesit atunci in strada cu masinile furiosi ca autoritatile nu repara soseaua care i-ar scoate mai usor la autostrada in Timis.

CITESTE SI: PROTEST de Sfanta Maria! 100 de oameni in strada pentru un drum plin de gropi care face legatura cu Autostrada de langa Timisoara! Cum si-au ‘strigat’ furia? FOTO si VIDEO!

Cel mai probabil, autoritatile din Caras Severin isi pun nadejdea in promisa Autostrada a Sudului care ar trece si prin judetul lor, intr-un viitor imposibil de apreciat.

CITESTE SI: Visul frumos in care Drobeta Turnu Severin se va lega de Timisoara pe autostrada. Asteptari mari de la Comisia Europeana

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Carasenii si aradenii se ,,opun” din considerente strict financiare .

    Foarte bine sa il faca doar Timisul, doar sa fie concretizat obiectiv, ca Timisoara-Belgrad de altfel.

    Carasenii sa astepte pana dau cu barba de varful pantofului cu autostrada Sudului.

  2. Nu sunt bani mai degraba. Pentru caraseni cel mai scurt drum la autostrada este Resita – Lugoj si de acolo direct pe autostrada, nu e nevoie sa treaca prin Timisoara

  3. OpiniaTM vedeti ca nu sinteti la curent cu chestiunea acestui drum (DJ572). In presa caraseana chiar zilele trecute citeam ca s-au alocat bani pentru renovarea portiunii Berzovia-Vermes.

  4. Roadele politicilor privind predrea istoriei dau roade acum spre desființarea Banatului. Ascultați discursurile primarilor, de la cele mai mari localități până la cele mai mici, discursuri în care BANATUL NU APARE aproape de loc, eventual tangențial. Strategiile administrațiilor județene nu se fac împreună (Timiș, Arad, Caraș-Severin), iar localitățile cuprinse acum 50 de ani în Oltenia sunt pierdute, se pare, definitiv de Banat. Pe primarii care nu sunt autohtoni îi înțeleg oarecum, nu au cultura locului și nu pot cuprinde ideea de Banat, nu au cum, dar mirarea cea mare este la cei ai locului. Pentru purtătorii de pantofi cu șpiț și emițători de rîgâieli de mici și bere la rugi, nedei, festivaluri inventate, zile de oraș supradimensionate și plătite din banii din care ar trebui să facă W.C.-uri pentru copiii din școli, fiindcă suntem în anul 2018 și ne prinde sfârșitul lumii fără ele, nu contează ca regiunea noastră să aibă un parcurs unitar de tipul indivizibil și inseparabil (hai, săriți!), dar nu numai declarativ precum au făcut-o alții în trecut.

  5. Drumul este foarte important si ar trebui facut. Partea din Timis este relativ decenta. Imaginile sunt din Caras, unde drumul este praf. La 2-3 ani mai plombeaza din gropile alea care tin pana la prima iarna. Insa in sudul Timisului sunt mai multe drumuri de facut care ar imbunatatii mult traficul intre Timis si Caras Severin. De exemplu, drumul de 4 km dintre Tormac si Sosdea, 2km in Timis si 2km in Caras. Cei din Caras l-au pietruit, dar in Timis este praf. Drumul de 4 km din Duboz si Izgar. Doua poduri peste Timis, unul la Giroc si altul la Urseni, fiecare cu drum in prelungire pana la soseaua Jebel – Lieblieng- Sacosu Turcesc. Toate aceste drumuri daca ar fi amenajate are deschide foarte multe posibilitati economice si pt Timis dar mai ales pt Caras.