Ultimul avertisment pentru italienii care construiesc Centura Sud la Timisoara, care au cerut intelegere. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunta ca isi asuma rezilierea contractului, daca muncitorii nu se mobilizeaza

TIMISOARA. In urma cu cateva zile, stadiul fizic de realizare a celui mai important obiectiv de infrastructura pentru Timisoara, Centura Sud, ajunsese la aproape 55%.

CITESTE SI: Un ritm de realizare de cel putin 7% pe luna, promisiunea facuta ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu de constructorul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Foto 

Desi, conform contractului, Varianta de Ocolire Sud ar trebui sa fie gata de Craciun, asta nu se va intampla. Dupa o serie de probleme in actionariatul companiei Tirrena Scavi, care au atras si altele, iar mai apoi au dus la solicitarea unui credit bancar important, care a fost aprobat, cei de la Tirena Scavi au cerut CNAIR un ragaz sa se reechilibreze pentru a putea asigura ritmul necesar pe santierul Centurii Sud de la Timisoara.

Aflat la Timisoara, vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus ca a avut intelegere pentru antreprenor, dar ca acum ii da ultimul avertisment. Daca mobilizarea nu creste, Sorin Grindeanu a anuntat ca isi va asuma rezilierea contractului, chiar daca se vor pierde luni bune pana cand se va gasi o alta companie sa continue proiectul.

Am avut o discutie si cu compania care face Centura Sud Timisoara. Stiti, de cateva saptamani tot stau sa calculez, dincolo de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectiva, daca timing-ul legat de reziliere ne duce intr-o situatie mai buna decat progresul fizic pe care il vedem in fiecare luna.

Au avut probleme majore pe finantare, am verificat si inteleg ca s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemanator de progres lunar ca si cei de aici (lucrarea de la descarcarea de pe autostrada la Sanandrei, n.r.), dar e ultimul avertisment. Pentru ca atat pe lucrarea aceasta, cat si pe celelalte…
Ieri am venit cu masina de la Bucuresti intentionat ca sa ma opresc pe anumite santiere ale CNAIR.
De exemplu pe drumul expres Pitesti – Craiova, stiti ca s-a dat in folosinta sectiunea a doua. Pe sectiunea a 3-a era furnicar, se lucra la un ritm foarte bun. Pe sectiunea 1, gestionata de aceeasi companie, exact contrar. Aici lucrurile trebuie clarificate.

Si, daca nu se va simti, va repet, am raport saptamanal de la DRDP Timisoara, imi transmite saptamanal doamna director stadiul, mobilizarea, cate utilaje sunt pe santiere, vom ajunge acolo urgent (reziliere, n.r.). Cu toate riscurile, chiar daca vor fi cateva luni in care santierul va fi abandonat, facem chestiunile legale astfel incat, poate, altii care vor castiga sa fie mai buni constructori„, a precizat Sorin Grindeanu.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania a publicat in luna iunie o Lista Neagra a firmelor care lucreaza oe anumite tronsoane de drumuri, dar care nu isi fac treaba. Pe aceasta lista se afla si Tirrena Scavi, cea care realizeaza Centura Sud a Timisoarei. Cei care se regasesc pe aceasta lista pot fi drastic sanctionati si risca sa nu mai primeasca lucrari in Romania.

Inca de la inceputul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ameninta cu rezilierea contractului firma care lucreaza la Centura Sud Timisoara, declarandu-se nemultumit de stadiul lucrarilor.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.

In urma licitatiei, lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cat de idioti is guvernantii astia. Nu is capabili sa faca un contract, sa ia o garantie de la cobstructor si sa puna penalitati de 1% pt fiecare zi de intarzaiere. Sa cezi atunci cum se mobilizeaza.
    Credeti ca in Vermania, Sua, Franta constructorii isi bat joc de lucrari ca aici. In Romania le fac cu INTARZAIERE, slab CALITATIV si SCUMPE.
    Astea sunt lucrarile la drumuri in Romania.

    • Crezi ca nu sunt in stare, NU VOR pentru ca le convine si lor
      mai ia o spaga.
      Asta al catelea ultim avertisment este …??

  2. Daca reziliaza contractul , intarzierea nu va fi de cateva luni ci de ani de zile.Sau ne facem ca am uitat prin cate contestatii de licitatii s-a trecut ca sa porneasca aceasta mareata lucrare.Doamne,sunt doar 25.69 km…Mai bine contractau niste firme chinezesti si era gata demult.Dar aia nu accepta darea de spaga si iata-ne intrand in al treilea an cu centura…Pentru ca vom intra cu siguranta.

    • “Chinezii nu accepta darea de spaga”??????????? De aia Muntenegru trebuie sa le cedeze acuma o parte de teritoriu, pentru ca le-au facut chinezii o autostrada la de 20 de ori valoarea ei, si acuma trebuie sa plateasca, si n-au cu ce.
      Ori esti naiv ori au inceput si chinezii, ca si rusii, sa plateasca postaci.

  3. Sa speram ca nu ne vor da in judecata italienii daca se rezilieaza contractul si in final sa mai si platim tot noi despagubire. Mai bine ar fi 1% pe zi penalizare direct in contract pt nerespectarea termenului de predare a lucrarii, cred ca ar fi mai util

  4. Mai tine cineva minte cum zicea Ministrul asta ca „gata, o facem repede, chit ca e cu o banda pe sens; nu refacem proiectul, ca nu avem timp, ca vrem sa o dam in functiune” etc etc… ?

  5. Sluga lui Ali Baba de Teleormankistan a mai luat o tură de șpagă si a mai păsuit o dată firma fantomă care oricum nu va termina drumul de țară de pe moșiile primarilor psd-isti din Giroc, Șag, Parţa (cu primar psd-ist betiv la data stabilirii traseului) și Sâmihaiu Român.
    Toate orașele din România au centură pe 4 benzi numai Timișoara are o centură fără nici o utilitate pentru Timișoara după ce va fi terminată autostrada Timișoara Serbia datorită acestei ranjituri de păcălici!!
    Si ca Timișoara să fie distrusă total de acest oligofren a hotărât să mai bage o linie de tren prin centrul orașului, în loc să o scoată pe cea existenta și să facă o centură feroviară.

  6. Vorbiti toti rahat. Ati citit careva contractul? Vorbiti sa va aflati in treaba.

    • Nu cred ca avem acces la contract, mare parte dintre noi. Daca tu ai, ai si bunăvoința sa il impartasesti cu noi, pulimea.

  7. Povesti de popă beat. Trebuia sancționat demult constructorul și reziliat contractul, nu tărăgănată problema atâta timp.

  8. Prosteli eterne. Politicienii trebuie sa-și asume, cu demisia pe masă, terminarea la termen și de calitate a lucrărilor pentru care iau atât parandarat.