Opinia Timisoarei

Ultimul avertisment pentru italienii care construiesc Centura Sud la Timisoara, care au cerut intelegere. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunta ca isi asuma rezilierea contractului, daca muncitorii nu se mobilizeaza

TIMISOARA. In urma cu cateva zile, stadiul fizic de realizare a celui mai important obiectiv de infrastructura pentru Timisoara, Centura Sud, ajunsese la aproape 55%.

CITESTE SI: Un ritm de realizare de cel putin 7% pe luna, promisiunea facuta ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu de constructorul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Foto 

Desi, conform contractului, Varianta de Ocolire Sud ar trebui sa fie gata de Craciun, asta nu se va intampla. Dupa o serie de probleme in actionariatul companiei Tirrena Scavi, care au atras si altele, iar mai apoi au dus la solicitarea unui credit bancar important, care a fost aprobat, cei de la Tirena Scavi au cerut CNAIR un ragaz sa se reechilibreze pentru a putea asigura ritmul necesar pe santierul Centurii Sud de la Timisoara.

Aflat la Timisoara, vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus ca a avut intelegere pentru antreprenor, dar ca acum ii da ultimul avertisment. Daca mobilizarea nu creste, Sorin Grindeanu a anuntat ca isi va asuma rezilierea contractului, chiar daca se vor pierde luni bune pana cand se va gasi o alta companie sa continue proiectul.

Am avut o discutie si cu compania care face Centura Sud Timisoara. Stiti, de cateva saptamani tot stau sa calculez, dincolo de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectiva, daca timing-ul legat de reziliere ne duce intr-o situatie mai buna decat progresul fizic pe care il vedem in fiecare luna.

Au avut probleme majore pe finantare, am verificat si inteleg ca s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemanator de progres lunar ca si cei de aici (lucrarea de la descarcarea de pe autostrada la Sanandrei, n.r.), dar e ultimul avertisment. Pentru ca atat pe lucrarea aceasta, cat si pe celelalte…
Ieri am venit cu masina de la Bucuresti intentionat ca sa ma opresc pe anumite santiere ale CNAIR.
De exemplu pe drumul expres Pitesti – Craiova, stiti ca s-a dat in folosinta sectiunea a doua. Pe sectiunea a 3-a era furnicar, se lucra la un ritm foarte bun. Pe sectiunea 1, gestionata de aceeasi companie, exact contrar. Aici lucrurile trebuie clarificate.

Si, daca nu se va simti, va repet, am raport saptamanal de la DRDP Timisoara, imi transmite saptamanal doamna director stadiul, mobilizarea, cate utilaje sunt pe santiere, vom ajunge acolo urgent (reziliere, n.r.). Cu toate riscurile, chiar daca vor fi cateva luni in care santierul va fi abandonat, facem chestiunile legale astfel incat, poate, altii care vor castiga sa fie mai buni constructori„, a precizat Sorin Grindeanu.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania a publicat in luna iunie o Lista Neagra a firmelor care lucreaza oe anumite tronsoane de drumuri, dar care nu isi fac treaba. Pe aceasta lista se afla si Tirrena Scavi, cea care realizeaza Centura Sud a Timisoarei. Cei care se regasesc pe aceasta lista pot fi drastic sanctionati si risca sa nu mai primeasca lucrari in Romania.

Inca de la inceputul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ameninta cu rezilierea contractului firma care lucreaza la Centura Sud Timisoara, declarandu-se nemultumit de stadiul lucrarilor.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.

In urma licitatiei, lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

Exit mobile version