Opinia Timisoarei

Uite bicicletele, nu sunt bicicletele! Situatie demna de ‘Cascadorii rasului’ la Timisoara. FOTO!

TIMISOARA. Ca-n filmele de comedie la Timisoara! Sau  ca la o parada cu repetitie, timisorenii au putut admira in trei randuri bicicletele din statiile RATT, vehicule cumparate cu fonduri europene. Abia in al patrulea rand, insa, se vor si putea plimba cu ele.

Asadar, bicicletele cumparate cu bani de la UE se plimba, deocamdata, fara timisoreni, pentru a treia oara. Acestea au fost scoase din nou, ca la expozitie, in statiile intermodale amenajate aproape de statiile Regiei Autonome de Transport in Comun. Motivul? A inceput receptia proiectului, care are ca termen de finalizare ziua de 29 mai.

Prima data au fost puse in statii in 17 martie. Cel mai probabil, pentru ca timisorenii sa vada ca proiectul primariei, in valoare de aproape 1,7 milioane de euro, nu s-a impotmolit. Intre timp au fost ridicate din rastele si duse intr-un depozit al RATT, pentru ca au fost vandalizate, spunea, la inceputul lunii aprilie, primarul Nicolae Robu.

Nu a trecut mult timp pana cand timisorenii sa vada din nou vehiculele pe doua roti la loc de cinste. S-a intamplat in 27 aprilie, data la care reprezentantii primariei explicau ca a fost nevoie de ele pentru ca cei implicati in implementarea proiectului sa filmeze un video de prezentare.

Au fost duse apoi din nou in depozitul RATT, pentru ca acum sa fie scoase iarasi la vedere. De data aceasta pentru ca a inceput, in sfarsit, receptia lucrarii, operatiune care va dura, sustin reprezentantii primariei, pana miercurea viitoare. Cu toate astea, proiectul este gata, oficial, abia in 29 mai.

„Incepand de vineri si pana miercuri se face receptia lucrarii in urma careia intregul sistem, cu tot cu biciclete, se va preda RATT. In 29 mai este data de finalizare a proiectului”, ne-a declarat Alina Pintilie, purtator de cuvant Primaria Timisoara.

Cu toate astea, timisorenii nu se vor plimba prea curand cu ele. Aceasta pentru ca bicicletele trebuie predate, oficial, prin hotarare de consiliu local, Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara. Apoi, specialistii RATT se vor apuca sa faca si un regulament de functionare pentru intregul sistem, pentru ca, explica reprezentantii primariei, bicicletele sunt considerate mijloace de transport, nu mijloace de agrement. Toata aceasta munca mai dureaza cel putin o luna, estimeaza cei din Primaria Timisoara. Cel putin o luna calculata de la inceputul lunii iunie. Poate fi ori iulie, ori august.

Asadar, daca in prima faza bicicletele cumparate cu fonduri europene au fost vandalizate in doar cateva saptamani, cel mai probabil vor fi duse din nou in depozit pana cand specialistii RATT vor pune la punct regulamentul de functionare.

„RATT va pune la punct regulamentul de functionare, va angaja oamenii necesari si va cumpara utilaje cu care sa poata transporta bicicletele dintr-o statie in alta. Dupa data de 29 mai, estimam ca sistemul va fi functional cam intr-o luna. Bicicletele sunt considerate mijloace de transport, nu de agrement, au nevoie de un regulament”, a explicat Alina Pintilie.

Ramane de vazut daca cei de la RATT vor reusi sa faca acest regulament in 30 de zile sau daca au nevoie de mai mult timp pentru a stabili cum vor putea inchiria timisorenii, in sfarsit, mult asteptatele biciclete. Potrivit explicatiilor conducerii Primariei Timisoara, timisorenii vor putea folosi cardurile RATT pentru a inchiria bicicletele. Nu se stie inca daca e nevoie sa lase si o anumita suma, ca garantie, atunci cand vor lua un vehicul pe doua roti din statii.

***

Vorbim, in total, despre 300 de biciclete.

Rastelele pentru mijloacele de transport pe doua roti au fost amenajate pe Calea Aradului – intersectia cu str. Felix, la intersectia cu str. Liege, pe Calea Torontalului – la intersectia cu str. Bucovinei, pe Calea Aradului – piata Consiliul Europei, in Piata Marasti – statie la colt cu str. Serg. C-tin Musat si str. Oituz, in Piata Libertatii – statia spre Piata Traian, in Piata I.C. Bratianu – colt cu bulevardul Take Ionescu, pe str. Grozavescu – in spate la Posta Mare de pe bv. Revolutiei 1989, in Piata Alexandru Mocioni – statia de pe bv. Regele Carol I, in Calea Sagului – intersectia cu bv. Liviu Rebreanu, in Calea Sagului – intersectia cu str. Ana Ipatescu, pe str. Cluj – in Piata Leonardo da Vinci, pe Aleea F.C. Ripensia – intersectia cu str. 1 Decembrie, pe bv. Iosif Bulbuca – intersectie cu str. Aries, in Piata Gen. Gh. Domasneanu, in Piata Gen. Virgil Economu – colt intre str. Gheorghe Adam si Calea Dorobantilor, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Divizia 9 Cavalerie, pe Calea Sever Bocu – intersectie cu str. Armoniei si Ion Ionescu de la Brad, pe Calea Circumvalatiunii – intersectie cu str. Gheorghe Lazar, pe str. Lt. Ovidiu Balea – intersectie cu str. Grigore Alexandrescu, in Piata 700, pe bv. Regele Ferdinand – intersectie cu bv. 16 Decembrie 1989, intersectie bv. C.D. Loga, in Piata Badea Cartan – intersectie str. Mihail Kogalniceanu cu str. Simin Barnutiu, pe bv. Mihai Viteazu – intersectie cu bv. Victor Babes si pe bv. Gen. Ion Dragalina – intersectie cu bv. Regele Carol I.

Totodata, in cadrul proiectului au fost reabilitati mai multi kilometri de piste de biciclete: de pe Calea Sever Bocu, Calea Aradului, bv. Take Ionescu, bv. Vasile Parvan, bv. Victor Babes, str. Cluj, bv. Regele Carol I, bv. Michelangelo, zona stadionului Dan Paltinisanu, bv. Gen. Ion Dragalina, bv. Brancoveanu, bv. Mihai Eminescu, bv. Iosif Bulbuca, Calea Sagului, bv. Mihai Viteazu, str. Gheorghe Lazar, Calea Circumvalatiunii, str. Moise Dobosan, bv. Cetatii, Calea Torontalului, bv. Iuliu Maniu, bv. C.D. Loga, str. Mihai Eminescu.

Proiectul „Modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul polului de crestere Timisoara” dateaza de pe vremea fostei administratii. Valoarea totala a acestuia este de 7,5 milioane de lei, iar contractul semnat cu firma care a castigat licitatia este de 5,6 milioane de lei, la care se adauga TVA.

In cadrul RATT se va forma o echipa de mentenanta care va interveni pentru remedierea oricaror probleme de functionare si care va regla si stocul de biciclete disponibile in statii, rezolvand situatii precum “zero biciclete disponibile” sau “rastel plin”, prin mutarea mijloacelor de transport pe doua roti intre statii.

Exit mobile version