Turcii de la Bozankaya dupa ce un tramvai nou a luat foc la Timisoara: Incidentul ar fi fost cauzat de o eroare umana. Prezenta era doar echipa noastra tehnica care facea teste

TIMISOARA. Reactie a Bozankaya dupa incidentul de miercuri din depoul STPT.

CITESTE SI: Imagini cu tramvaiul nou cuprins de un incendiu la Timisoara. Specialistii Bozankaya verifica de ce a luat foc una dintre baterii 

Producatorul turc al tramvaielor noi de la Timisoara vine cu o serie de clarificari dupa cele petrecute miercuri dupa-amiaza, in incinta depoului Dambovita, unde s-a produs un arc electric la cablurile unuia dintre tramvaiele aflate in faza de testare.
Vehiculul se afla inca in testele de rigoare inaintea predarii beneficiarului, Primaria Timisoara. Conform constatarilor preliminare, incidentul ar fi fost cauzat de o eroare umana. Investigatia e inca in desfasurare, iar la finalizarea acesteia, Bozankya va impartasi rezultatele cu beneficiarul.

Evaluarea tramvaielor era efectuata de o echipa Bozankaya, condusa de managerul de testare al companiei.

Testarea in situ a vehiculelor inainte de a fi puse in circulatie face parte din protocolul de testare obligatoriu, iar astfel de incidente pot aparea in aceasta etapa, scopul acestor teste fiind de a detecta orice fel de defectiune. Primele constatari indica faptul ca incidentul ar fi fost provocat de o manipulare gresita a produsului, transmit reprezentantii Bozankaya.

Producatorul turc colaboreaza in prezent cu autoritatile romane competente pentru a descoperi cauza exacta a incidentului care s-a petrecut cand tramvaiul se afla inca in seria de teste obligatorii inainte de punerea in circulatie.

De altfel, inainte de acest tramvai, producatorul turc a mai livrat la Timisoara alte 4 vehicule ale caror teste s-au finalizat si care functioneaza in parametrii optimi, dintr-o serie de 21 de vehicule contractate de Municipalitate.

Incidentul a avut loc in interiorul depoului, intr-un mediu controlat, unde era prezenta doar echipa tehnica care este in siguranta. Pentru noi, cei de la Bozankaya, siguranta este cea mai mare prioritate, la care nu s-au facut compromisuri in niciunul dintre orasele in care ne-am livrat produsele, fie ele din Europa sau Asia. Toate componentele de importanta critica utilizate la fabricarea vehiculelor noastre sunt de inalta calitate, furnizate de producatori europeni reputabili certificati. ii asiguram pe cetatenii Timisoarei ca vom investiga conditiile in care s-a petrecut acest eveniment, iar la finalizarea verificarilor, vom inainta un raport tehnic detaliat”, au transmis reprezentantii Bozankaya.

***

Va reamintim, in incendiul izbucnit miercuri dupa-amiaza au ars un acumulator si mai multe cabluri, fiind afectata partea superioara a spatiului care adaposteste bateriile.

In jurul orei 16.30, colegii de la sectia transport tramvaie, muncitorii ce erau pe tura de zi, au auzit doua bubuituri venind din zona tramvaiului Bozankaya, care era in depou, iar dupa cateva secunde au observat fum ce iesea din partea superioara a tramvaiului, unde sunt bateriile. Au intervenit colegii cu extinctoare, alti colegi au sunat la 112. Pompierii au ajuns foarte repede, cu mai multe autospeciale. In jurul ore 19.00 s-a terminat toata operatiunea.

A ars in intregime o baterie, iar la tramvai este afectata partea superioara, plafonul, au ars mai multe cabluri si furtunuri. Bateria a fost indepartata de pe tramvai si a fost pusa intr-un recipient cu apa, unde trebuie sa stea 48 de ore, conform producerilor si protocoalelor ISU.

Este vorba despre al cincelea tramvai, care a ajuns vineri seara la Timisoara. Azi noapte s-a facut proba pe baterii, de la AEM pana in Dambovita, pentru a verifica autonomia, fara sa fi fost vreo problema.

Echipa de specialisti din partea fabricii se afla la Timisoara si analizeaza acum ce s-a intamplat„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro seful STPT Patriciu Ruset.

Va reamintim, un fum inecacios s-a ridicat deasupra halei in care se afla ultimul sosit la Timisoara dintre tramvaiele noi de la firma Bozankaya, cu cea mai mare autonomie din lume.

Pompierii au intervenit de urgenta cu echipaje de la detasamentele 1 si 2 Timisoara. O baterie si mai multe cabluri au fost cuprinse de flacari, insa incendiul a fost lichidat rapid.

Garnitura era in probe si nu a fost inca receptionata si achitata.

In acest moment, dintre cele 21 de tramvaie Bozankaya, comandate de Primaria Timisoara la firma din Turcia, au ajuns in oras 5 bucati. Ultimul a sosit weekendul trecut.

Un singur tramvai turcesc nou costa 2,4 milioane euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Pe unde circula tramvaiele turcești ca nu reusim sa dam de urma lor, sa le vedem. Am stat in p.ta Traian (planton) si dupa 1/2 ora de așteptare…. nimic.
    Succese in continuare!

    • Puteai întreba orice vatman, de pe orice tramvai ce trecea pe acolo, și ai fi aflat că nu sunt puse încă în circulație până nu sunt achiziționate cricurile de repunere pe șine, în caz de deraiere…

      • Cu ceva timp in urma aparuse informatia ca pe kinia 1 circula 4 garnituri.

  2. Curioasa sunt unde vor circula cu lungimea care o au . Pentru numărul de călători care apelează la STPT , mi se pare o bătaie de joc . Pentru 2 bețivi și un aurolac nu trebuia sa ne extindem atât !

    • De ce te mânca in cur?Nu poti dormi?

      • Svetlana ai venit din Ucraina?

    • Daca nu ai fii o snoaba, care urla ca e blocat traficul, si ai folosii transportul in comun, impreuna cu toti ceilalti snobi si ipocriti care blocati orasu ca sa va carati cururile la birou cu masina, ar fii acel numar de calatori. Si apropo, cand iti mai scoti botu din telefonul, pe care il folosesti ilegal in timp ce te aflii la volan, vei fii surprinsa ca multa lume apeleaza la STPT… Dar na.. Nu au valoare ta…

      • Poate tu stai cu botul in telefon cand circuli cu tramvaiul dupa ce te-ai scuturat de ultimul maruntis din buzunar!

        • Svetlana ,cel mai curat mijloc de transport este tramvaiul, iar după cum vorbești multă educație nu ai chiar dacă ai masina și bani.

      • Daca puneai mana pe Abecedar erai mult mai fericit!

    • 1. Trebuie verificat si daca tramvaiul va putea lua curbele stranse (pta Traian, pta 700 , pta Maria) (incarcat cu calatori)
      2. Apoi amenajarea statiilor (lunngime, inaltime, …)
      3. Apoi siguranta functionarii in stațiile de capăt (intoarcere 360 grade, eventual pe segmente) eventual refacerea lor,
      4. Apoi segmente cu curbe repetate (slalom), restrictii?
      5. Apoi starea generala a cailor de rulare (sine)
      ….

  3. Stati linistiti ca rezolva nepotu lu Culita si geografu ca doar de asta sunt la SMTT sa rezolve transportul public