Trenurile vor putea merge cu 160 km/h prin Timisoara si va fi dublata linia. Italienii vor moderniza calea ferata ce traverseaza orasul. CFR a anuntat castigatorul licitatiei

TIMISOARA. Inca un tronson din magistrala de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad va fi reabilitat de firme italiene.

CITESTE SI: Trenuletele electrice cu cel mai lung traseu din Romania, in cea mai mare macheta feroviara din tara, la Timisoara. Nu intarzie niciodata si nici nu deraiaza. Video cu diorama de poveste ce poate fi vizitata gratuit 

In 15 iunie 2021, ministrul Transporturilor de atunci, Catalin Drula, anunta lansarea licitatiei: „MODERNIZAREA CĂII FERATE CARANSEBEȘ – LUGOJ – TIMIȘOARA, SCOASĂ LA LICITAȚIE. PROIECT DE 3 MILIARDE DE LEI PROPUS PENTRU FINANȚARE PRIN PNRR. Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție lotul 1 (Caransebeș-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) și lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h„.

CFR SA a desemnat vineri oferta castigatoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare si cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, pe lotul trei din sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj.

Compania Nationala de Cai Ferate a anuntat, vineri, ca a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj (lotul 3), aferenta obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 3, in valoare de 1.440.433.361,02 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, anunta compania. Primele doua societati au castigat, recent, si tronsonul 1 al magistralei Caransebes – Lugoj.

Durata de implementare a contractului care priveste linia ferata ce traverseaza intreaga Timisoara este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, 60 de luni reprezentand perioada de garantie a obiectivului.

Banii pentru lucrari vor fi asigurati prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Lotul 3, Timisoara Est – Ronat Triaj, are o lungime de 13,86 km. Urmeaza sa se execute lucrari de constructie, reconstructie, reparatii sau reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate si o trecere la nivel. De asemenea, se vor construi doua podete de descarcare, vor fi modernizate instalatiile de energoalimentare, liniile de contact/ telecomunicatii, semnalizarile si toate instalatiile.

Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h.

Se vor executa lucrari:

– de constructie, reconstructie sau reparatii/reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel si se vor executa 2 podete de descarcare;

– de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

– de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Timisoara Est, Timisoara Nord; Ronat Triaj Gr. D (post de miscare), Timisoara Centru; Ronat Triaj Cab.1, Ronat Triaj h, Ronat Triaj Gr. D (halta). Statia care se va transforma in post de miscare este Statia (grupa de linii) Ronat Triaj Gr. D.

– de modernizare a retelele locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.

– de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj (lotul 3) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar”, a mai transmis CFR.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. În anul 2069!

  2. Sper sa avem bafta și să nu fie o firma cu sporul celor de la tirena. Am fost recent pe magistrala ce face parte din coridorul Rin Dunăre, ce leagă Sighisoara de Mediaș și am fost plăcut impresionat Doamne ajută!

  3. Ar putea reorganiza liniile de tren in portiunea unde va fi Pasajul Solventul, nu se justifica 9 linii in paralel acolo, vreo 4-5 ajung, si alea mai aproape unele de altele. Unele devieri (macaze) se pot muta mai la stanga sau mai la dreapta ca sa nu inmulteasca liniile peste pasaj in mod inutil. Imaginile de pe Google Maps sau Bing Maps arata clar acest lucru.

    • Se vede ca nu stii despre ce vorbești.. Liniile respective pleaca in 2 direcții importante. Nu poți sufoca traficul feroviar in detrimentul unui pasaj.

    • Multe linii înseamnă un punct strategic. Avizul armatei a fost necesar inclusiv pentru extinderea liniei de tramvai pe Sagului etc. Cu macazele nu te joci, ca în SinCity. Inginerii cu adevărată valoare, cei de pe vremuri, le-au calculat exact unde trebuie să fie, în funcție de viteza trenului și de raza de curbura permisă.

      • Ma bucur sa intru in discutii cu oricine posteaza in termeni civilizati, multumesc de comentarii! Cateva observatii la propunerea mea de a reduce la 4-5 numarul liniilor peste viitorul pasaj:
        1. Liniile importante (spre Buzias si Arad) nu trebuie mutate si nici raza de curbura modificata fata de situatia actuala.
        2. Calculele inginerilor „adevarati” au fost facute cand CFR-ul deservea mai multa industrie, inclusiv Solventul, care acum nu mai exista. Bing Maps ofera imagini mai clare decat Google Maps pentru portiunea respectiva de teren.
        3. Strategic/militar vorbind, e mai usor sa dezactivezi 9 linii cu o singura bomba sau racheta care distruge viitorul pasaj Solventul decat cateva macaze la nivelul solului plasate unele mai la dreapta, altele mai la stanga de pasaj.

    • Tu nu vrei sa ne dezminți niciodată! Ești de o prostie rară dar insiști să me demonstrezi ! Nu te mai forța, noi știm că ești unul dintre cei mai retardați postaci hAUsR-iști!!

  4. Dupa ce am ras copios, intreb : crede cineva ca macaronarii vor termina lucrarea ? Nu credeti ca viteza mentionata in articol pare SF pentru infrastructura din Romania ???

  5. Până atunci ne „mulțumim” cu 50 kmh, viteza cu care se circula momentan

  6. Trenurile vor putea merge cu 160 km/h prin Timisoara? >>> Macar sa stim traseul ca sa ne ferim la timp de ele.

  7. Ar fi cazul sa se judece o cale de iesire a liniei ferate de pe actualul terasament din oras! In special a celor de marfa. Nu este usor, dar la o noua performanta de circulatie proiectata (160km/h-persoane si 120km/h-marfa) printre cartierele vecine caii ferate, vor crea un disconfort sonor mult mai mare decat trenurile care trec acuma… Legatura Ronat-Giarmata-Remetea ar rezolva circulatia trenurilor de marfa pe langa oras ( posibil si alte variante) iar accesul(intrari -iesiri) din Gara de Nord al trenurilor de persoane s-ar face ca in majoritatea garilor din Europa! Oricum centrele logistice de marfa nu vor fi niciodata in jurul Garii de Nord deci un motiv in plus, serios, care trebuie luat in considerare la proiectarea caii noi cu ocolirea orasului! Da, vor fi implicate costuri suplimentare, dar asa cum actualele cai rezista deja de aproape 100 de ani, si cele noi vor dainui poate mai mult! Succes!

  8. Am spus și mă repet, acest oraș și județ au fost blestemate să fie conduse numai de gunoie!!
    Cum să faci linie dublă prin inima orașului, stadionul, sala polivalentă, MALL si pușcăria la doi pași de punctul zero al orașului iar tu să vrei să faci spitalul municipal la 5km de oraș fără ca nimeni să aibă nici o reacție ??
    Vai și amar de așa zisă elită intelectuală !! Toți niște gunoaie care oricum nu merită să trăiască într-un oraș modern și civilizat !!

    • elita cimișoarei a plecat de muuult din urbe.
      paici au rămas doar ciocoflenderii…
      care sunt toti proști grămadă, fara meserie solida.
      doar oportunisti de sinecuri de partid

  9. 8,5 ani este rusinos fata de ce se face in alte zone (Turcia, China etc.). Pana atunci vom vb de alte viteze in UE. 40 de luni pentru proiectare: probabil echipa de proiectare e compusa din 2 oameni care folosesc tehnici si tehnologii din secolul trecut.

    • Pana si rusii cu tehnologia lor antica au facut pod de 16km catre Crimea in 4 ani. cu tot cu proiect.
      In 1800, liniile se construiau de trei ori mai repede.

  10. Gara de nord mutată lângă aeroport și dr acolo tramvai până la actuala gara de nord..

  11. Alte povesti nemuritoare…

    • Iară italienii… Nu ne-am învățat lecția ne și meritam soarta.
      40 de luni proiectare, 60 de luni construcție… Numai mie mi-se pare ciudat?

      • 60de luni e perioada de garanție. Sa vedem când vor începe efectiv lucrările și cum se vor desfășura. Urmează perioada de contestații, in care m as Mira sa nu conteste nimeni

  12. Am vazut poduri lungi de cativa km, cai ferate construite de chinezi in ziua de azi ,dar pe italieni in afara de bani ii mai intereseaza ceva ?

  13. Pentru toți cetățenii care se pare ca nu știu ( 60% cel puțin, judecând după comentarii) Webuild = fost Astaldi, firma care face cu IHI podul peste Dunăre.

  14. Pentru ce ar circula cu 160kmh prin oras? Care este sensul unei asemena viteze in mediul urban ? La obtinerea acordului de mediu a fost pusa problema zgomotului produs de un tren la o asemena vitezz ? Pe timpul noptii zgomotul unui asemenea tren s-ar auzi in toata Timisoara, O gloata de personaje sinistre care nu stiu ce fac arunca niste aberatii megalomanice negnadite in spatiul public ca fiind un bine pentru toti ! Cine a propus si cine a aprobat o asemenea viteza ar trebui luati si pusi sa traiasca langa o asemenea cale ferata. Trenurile din gara de nord se aud de la sute mde metri pe timpul noptii desi merg cu 50 km/h. La 160km/h o sa zboare somnul la tot orasul. Sa nu uita sa le pune goarne de 200 de decibeli, sa se stie ca au intrat in oras si sa fie obligati sa le foloseasca tot timpul cand sunt in oras. 🙂 Dementa curata.

    • Nu va merge nici un tren cu 160kmh in oraș. Aia e viteza maxima pe care o vor atinge pe liniile modernizate și va fi atinsă în exteriorul orașului, daca vom avea material rulant performant.

    • La 160 km/h n-are timp să te trezească. Tractoarele te trezesc și eșapamentele „tunetate”.

  15. PROSTEALA PLEBEI cu declarații SFRUNTATE fără număr…
    ca maneliștii, asa sunt si demnitarii nostri

  16. Auzi,cu 160 la ora prin oras.Sa mori de ras.Iese rutiera la taiat amenzi.Tare de tot.Oricum,in mandatul lor,nu