Trenuri – tramvai, metrou sau Autostrada pentru Biciclete, printre proiectele pentru care Primaria Timisoara ar putea primi bani europeni. Lista, votata

TIMISOARA. Cumpararea de trenuri-tramvai, realizarea proiectului de introducere a metroului si construirea Autostrazii pentru biciclete, dar si extinderea de linii de tramvai sau de bulevarde. Acestea sunt doar cateva dintre proiectele pentru care Primaria Timisoara si-a propus sa ceara bani nerambursabili de la Uniunea Europeana.

CITESTE SI: Ca-n Germania, Austria ori Franta. Cu trenul-tramvai, din Timisoara in intreg judetul, dar si pana la Resita. Primaria vrea transport metropolitan integrat, pe calea ferata, in cel mult doi ani 

CITESTE SI: De la metrou la monorail. Daca nu putem pe sub pamant, visam la trenuri suspendate. Primarul nu renunta la planurile de a circula prin Timisoara cu garnituri de viteza 

Pentru a putea insa sa acceseze fonduri europene, primaria a trebuit sa actaulizeze Planul de Mobilitate Urbana Durabila, realizat in anul 2015, si sa cuprinda in el toate obiectivele pe care vrea sa le realizeze cu bani europeni.

Guvernul a stabilit portofoliul de documentatii tehnico-economice pentru pregatirea proiectelor ce vor putea fi finantate in exercitiul 2021-2027, iar ulterior, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Vest a cerut primariei completarea fiselor de proiecte ce ar putea fi eligibile pentru finantare europeana. Una dintre conditii este ca toate aceste proiecte sa fie cuprinse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila, astfel ca alesii locali au fost convocati de indata in sedinta joi si au aprobat completarea listei cu noi proiecte de investitii.

Primaria Timisoara spera sa primeasca bani europeni pentru peste 10 proiecte:

” Se completează P.M.U.D. prin introducerea de noi proiecte, după cum urmează:
– Extindere linie cale tramvai pe Calea Torontalului (de la Bulevardul Cetăţii până la limita UAT Timişoara);
– Autostrada pentru biciclete;
– Extindere Calea Buziasului (de la sensul giratoriu Gheorghe Domăşnean – până la limita UAT Timişoara);
– Sistem de transport public integrat metropolitan utilizand reteaua de tramvai urbana si reteaua feroviara in zona alglomeratiei urbane Timisoara;
– Realizarea unui sistem de transport în comun de tip metrou in Municipiul Timisoara;
– Inel IV: tronson Str. Armoniei – Calea Aradului;
– Realizarea drumurilor de legatura si a utilitatilor aferente, intre str.Popa Sapca, Calea Aradului si str. Oituz;
– Extindere la 4 benzi str. Pictor Zaicu – Demetriade;
– Amenajare zona Procopiu (str.S.Procopiu, E.Coseriu, T.Tzara si H.Hulubei);
– Achizitie tren-tramvai – 15 buc;
– Achizitie utilaje pentru intretinere si mentenanta transport public”, se arata in hotararea de Consiliu Local aprobata joi.

CITESTE SI: In sfarsit o oferta pentru amenajarea celor doua strazi din centru, intre Aradului si Popa Sapca, la Timisoara 

Un alt proiect care a fost modificat este cel privind pasajul de pe Inelul 2 de circulatie, din zona Pietei Consiliul Europei. Acesta se transforma din „pasajului inferior pe Inelul II – Piaţa Consiliul Europei”, in „pasaje inferioare pe Inelul II – Piaţa Consiliul Europei”.

De asemenea, in Planul de Mobilitate Urbana au fost introduse toate strazile si arterele cuprinse in inelele 4 si 2 de circulatie.

Practic, pentru a fi eligibile pentru finantare, proiectele trebuie sa indeplineasca mai multe criterii.

a) sa faca parte din Planul de Mobilitate Urbană Durabila elaborat conform legii la nivelul autorităților publice locale/polului de crestere/zonei urbane functionale;
b) sa contina un coridor de mobilitate integrat, alcatuit din unul sau mai multe propuneri / proiecte din PMUD-urile aprobate, considerat strategic la nivelul autoritatii publice locale care sa sprijine transportul public in comun de calatori, circulatia biciclistilor si/sau circulatia pietonilor, aprobat prin hotarare a consiliului local, si poate avea in vedere inclusiv legatura cu localitatile limitrofe;
c) sa aiba o valoare estimata totala, fara T.V.A., echivalent in lei, a proiectului, cuprinsa intre 7.500.000 euro si 25.000.000 euro pentru municipiile resedinta de judet si intre 5.000.000 euro si 15.000.000 euro pentru celelalte municipii si orase.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de Crestere Timisoara urmareste crearea unui sistem de transport durabil, care sa satisfaca nevoile comunitatilor de pe teritoriul sau. Din polul de crestere fac parte localitatile Timisoara, Becicherecu Mic, Bucovat, Dudestii Noi, Dumbravita, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Mosnita Noua, Ortisoara, Pischia, Remetea Mare, Sacalaz, Sag, Sanandrei si Sanmihaiu Roman.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cam mari proiecte pentru un oras ce n-a avut un an firma de salubritate (in mijlocul verii trecute),nu are sosea de centura decat intr-o parte a orasului,nu are stadion si sala de sport noi si are niste dungi verzi pe trotuare pe care unii le numesc piste de biciclete. Lasa-ti caii verzi pe pereti. Faceti proiectele astea si dupa aia metrou care nu se justifica.

  2. Nu a stirpit nici macar ciorile asa cum a promis acum 10 ani.
    Nu-i nimic.Hai Poli !

  3. Măi,măi,măi,drăguțul de el,cum le socoteste si le scoate el din joben,acu înainte de alegeri locale. Tie mai mare drag sa il șetești si sa il crezi. Mai ca imi vine sa il slukesc intre ochi si farba de pe păr. Ptiu, ptiu,sa nu ti deoki, Mancatiar bulâu!

  4. Hopa! Apare din nou „zeul corectitudinii in exprimare”. Si ca de obicei nu are nici o treaba cu articolul, el ataca comentatorii. Din asta se hraneste, provoacă si aștepta un raspuns la nervi din partea celor atacati. Inca nu sunt jigniri si injurii, dar sa avem răbdare, poate nu e in forma maxima in aceste momente.