Tren-tramvai intre Timisoara si Resita, drum expres intre Berzovia si Autostrada Vestului si 4 benzi pana la Moravita. Proiectele pentru care bat palma judetele Timis si Caras-Severin

TIMISOARA. Dezvoltarea mobilitatii intre cele doua judete din Banat se poate face doar printr-o mai buna interconectare. Astfel, consiliile judetene Caras-Severin si Timis, alaturi de municipiile resedinta de judet, Resita si Timisoara, au decis sa intre intr-un parteneriat menit a dezvolta cinci proiecte de infrastructura majore.

CITESTE SI: Peste 100 de morminte ale colonistilor svabi, descoperite langa Timisoara. Boala care i-a rapus avea legatura cu munca lor 

Mai exact, cele patru administratii isi propun sa modernizeze infrastructura feroviara pentru implementarea solutiei de transport de tip „train-tram” (trn-tramvai) pe ruta Resita Sud – Bocsa – Timisoara Nord si asigurarea legaturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. In plus, se are in vedere o asemenea solutie tehnica si pe ruta Berzovia – Oravita – Anina.

Parteneriatul are in vedere si infrastructura rutiera. Se doreste astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, intre Berzovia – Buzias – Topolovatul Mare – Autostrada A1. Este avuta in vedere si extinderea la patru benzi de circulatie a drumului Mosnita Noua – Buzias (DJ 592), cât si modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Cosava) – Tomesti – Luncanii de Sus – limita de judet CS – DN 68 (Voislova).

Demersul sporeste considerabil sansele proiectelor de a primi finantare europeana, intrucat noul program, 2021 – 2027, pune accentul tocmai pe modernizarea infrastructurii de transport regionale.

Beneficiem de un context administrativ favorabil, in care partenerii nostri din Caras, atat de la judet, cat si de la municipiu, sunt pe aceeasi unda cu noi. Si ei, dar si noi, dezvoltam echipe performante de accesare a fondurilor europene. Nu sunt proiecte usor de realizat si nici nu vor fi facute peste noapte, dar nu am venit la Consiliu sa gandim marunt. Nu ne autoimpunem limite. Noua formula a puterii de decizie la nivelul celor doua judete va arata ca se poate sa ducem la capat proiecte mari”, spune presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.

Pentru a deveni functional, parteneriatul trebuie sa treaca prin votul fiecarui consiliu. Timisul l-a aprobat deja in unanimitate, la ultima sedinta in plen a CJT.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Duhneste a campanie electorala… Mai miroase cineva asta?

  2. Dacă mai stau vreo 3 mandate de 4 ani la guvernare, poate realizează PNL și așa ceva. Până atunci țările civilizate trec la un alt nivel la transporturi.

  3. Din articol nu reiese ca vor fi 4 benzi pana la Moravita, doar din titlu. Vor fi sau e eronata informatia? Nu ca am crede asa ceva. Vroiam sa stim doar ce se mai afla in planul lor pt campania electorala…

  4. Cînd vad elanul ăstora tot ce-mi trece prin minte e ca atunci cind plimb cățelul, unde urineaza o câtea el face peste 🙂 Without Doubts..!

  5. Daaa, va fi mirific, vom merge cu tramvaiul la Reșița, dar în sau din Tm in comunele si satele suburbane, in weak-end, nu circulă aproape nici un troleu sau mașina. Ce e în capul celor de la STPT oare!?

    • getuta bioenergeta @ vezi ca nu iti mai functioneaza neuronii … weekend nu weak-end :))

  6. Povesti de adormit electoratul.Nu avem centura, lucrari la nici 10 %, asa ca astea sunt brasoave cu iz de kkt electoral!

  7. Niște oligofreni și Dunca și Nica. Păi bă retardaților astea sunt mai prioritare decât coridorul european IV rutier-feroviar până la Calafat impus de Comisia Europeană? Alegeți-vă naibii niște direcții prioritare de dezvoltare, după aia nu aveți decât să vă împrăștiați în toate direcțiile.

  8. Sper sa fie un tren de mare viteza si nu ca cel actual regio care merge incet .

  9. Aoleu,au batut palma ? Acum in carantina?Bine ca au scapat fara amenda.Asta este singurul rezultat al bataii.

  10. Ideea e bună, dar mai bine s-ar reconstrui drumul de la Moravita la Moldova Noua deoarece e cât decât un traseu turistic cu care ne facem de râs la toți turiștii care vizitează clisura Dunării, Cheile Nerei și multe alte zone frumoase din Caraș

  11. Dar DJ 562 intre Comoraste-Doclin,când se asfalteaza,veniți să vedeți ce groapă si curățare sunt aici,mergi numai cu a 2-a la masini,fug angajatorii de localitățile unde nui infrastructura ca isi rup microbuzele

  12. Adevarul este ca Resita ii foarte importanta in contextul economic al Zonei. Trebuie sa fie sper Arad. Timisoara+Arad dpv economic ar trebui sa formeze un hub regional ( pt europa centrala si de est). Daca ne ducem spre Resita ……

  13. Mi se pare normal ca banatenii sa ramina uniti si de aceea relatia Timisoara -Resita sa fie cea mai importanta.

  14. am citit ca se va afalta si Calea Lactee ,dar doar dupa ce se face acest tramvai…

  15. există un plan 2021-2027 de dezvoltare a întreg Banatului, nu doar a trenului-tramvai (abea de mi-a sărit în ochi) care se va face cam paradoxal fără aprobarea Bucureștiului, că acolo s-au dus o mulțime de bani și puține realizări din moment ce fiecare gașcă a avut alte interese. acu urmează să vedem de-i vis ori realitate….