Tren de mare viteza intre Timisoara si Resita. A fost semnat contractul pentru documentatiile necesare reabilitarii liniei de cale ferata

TIMISOARA. La Resita a fost semnat contractul pentru realizarea de documentatii in vederea reabilitarii liniei de cale ferata intre Timisoara si resita, cu extensie pe ruta Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. Suma se apropie de 13 milioane de lei.

CITESTE SI: S-au votat tarifele pentru zona verde de parcare din Timisoara, la aproape doua saptamani de la inceputul anului. Sunt singurele cu plata, cel putin pana in 31 martie

Pentru a atrage cati mai multi turisti, pregatim unirea Banatului de munte cu Banatul de ses prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astazi, alaturi de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentatiile necesare reabilitarii caii ferate Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. În aceasta faza, vorbim de studiile de prefezabilitate si fezabilitate, de documentatia necesara achizitiei proiectului tehnic si a executiei, cat si de documentatia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitatia a fost adjudecata pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperita de catre toti cei patru parteneri, noi de la CJ Timis, Consiliul Judetean Caras – Severin si primariile Timisoara si Resita”, a anuntat presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.

Banii vor fi ulterior recuperati fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finantare.

Intentionam sa recuperam banii prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) dar suntem deschisi si la alte surse de finantare. Ne dorim ca pentru traseul de cale ferata modernizat sa achizitionam trenuri cu hidrogen, de timp train – tram, deoarece legatura dintre Timis si Caras trebuie sa fie una rapida, prietenoasa cu mediul si potrivita timpurilor in care traim. Pentru Romania, va fi prima investitie de acest gen, un pas istoric in reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred ca aceasta solutie de mobilitate curata va dovedi ca tranzitia energetica catre zero emisii directe este posibila si foarte aproape”, mai spune Alin Nica.

Primaria Timisoara va contribui cu un milion de euro pentru acest proiect.

In luna februarie, consilierii locali din Timisoara au aprobat „acordul de asociere incheiat in vederea achizitionarii in comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate (dupa caz) si a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investitie «Reabilitare/Modernizare infrastructura feroviara Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera» intre Municipiul Resita, Municipiul Timisoara, Judetul Caras-Severin si Judetul Timis”. Odata cu acest acord a fost aprobata si „finantarea din bugetul local a contributiei financiare estimate a Municipiului Timisoara, conform acordului, respectiv 1.000.000 Euro, pentru achizitionarea serviciilor de realizare a Studiului de Fezabilitate si a Studiului de Prefezabilitate”.

Intreaga documentatie trebuie sa fie finalizata in 18 luni.

Documentul a fost semnat de Alin Nica – presedintele Consiliului Judetean Timis, Romeo Dunca – presedintele Consiliului Judetean Caras-Severin, Ioan Popa – arimarul municipiului Resita si Dominic Fritz – primarul municipiului Timisoara.

Parteneriatul are in vedere si infrastructura rutiera. Se doreste astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, intre Berzovia – Buzias – Topolovatul Mare – Autostrada A1. Este avuta in vedere si extinderea la patru benzi de circulatie a drumului Mosnita Noua – Buzias (DJ 592), cât si modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Cosava) – Tomesti – Luncanii de Sus – limita de judet CS – DN 68 (Voislova).

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De vis, imi era spaima ca s-ar rari carasenii prin Timisoara…acum m-am mai linistit !!! Oricum, peste 5 ani e posibil ca Resita sa fie pustie….doar spun.

    • Auzi Timisorene, vara iti place sa mergi pe la Valiug, Trei Ape? Dar iarna pe Muntele Mic sau Semenic? Ce tot mancati atat rahat turcesc? Carasenii si banatul sarbesc sunt mai banateni decat tot Timisul.

  2. Sifoneaza banii publici pe proiecte. E mai ieftin sa mergi la București cu avionul. Trenul e scump in rromania. Auzi, tren cu hidrogen… Si ajuns la resita ce faci? Mergi la Semenic pe jos? E suficienta cursa de autobuz tm-resita, nu trebuie un tren gol pentru 50 de calatori pe zi.

    • Exact! 🙂 Ce dreaqu sa faci in Resita?… 🙂

  3. Rumburak dece esti dumneata asa de rau.Maestrul Donimic de aceia vrea gara la Moll.Te duci la cumparaturi te urci din parcarea de la Moll in tramvai cu bagajele si tramvaiul te duce la Resita.De aceia a marit MAESTRUL cu clica lui costul biletelor la transportul in comun.In acest pret este si cost bilet tramvai Timisoara-Resita pe sens.Ca inapoi platesti la primaria Resita.Si cine in Europa mai are posibilitatea sa mearga cu tramvaiul la schi (Semenic) vom fi primi vezi daca nu il aveam pe DONIMIC nu am fi avut asa un privilegiu.In loc sa se ocupe de curatenia din oras,iluminatul public,caldura si altele importante treburi pentru oras numai si numai ABURELI

  4. mare viteza … 75kmph

  5. Doamne feri! 😂 Asta e pofta ce.a poftit.o Dunca de nu stiu cand… o aberatie. Nu are legatura cu realitatea. Mai si zicea ca face Studii de fezabilitate pe sute de mii de euro cu cine vor muschii lui, fiindca doar asa, la comanda, din Planul de afaceri sau Analiza cost-beneficiu, asemenea gogomanie ar putea iesi ca fiind necesara si oportuna…

  6. bani aruncati

  7. Si daca pun un tren conventional nu se scot costurile din pretul biletelor iar cu hidrogen nici nu se mai pune problema. Va merge o perioada pe subventie de la stat dupa care la prima constrangere bugetara va disparea.

  8. O idee geniala daca se și realizează, înseamnă dezvoltarea Timișoarei prin atragerea de forță de muncă + creșterea nivelului de trai pt cei din Reșița și împrejurimi. Ar fii un semn de civilizație dar după comentariile cimpanzeilor de aici daca nu e motorina fara filtru de particule nu e bine. Sper sa se realizeze proiectul.

  9. Daca se face ceva e prostie, daca nu se face iar nu e bine.Asa o sa muriti, mereu nemultumiti ! Inclusiv la inmoramantarea voastra o sa fiti nemultumiti ! Bine ca am am ales sa traiesc departe, ramaneti voi cu nemultumirile si frustrarile voastre dar mai ales cu PSD si PNL ! Sper sa vina HAUR la urmatoarele alegeri sa rezolve de tot problema.Ura si la gara !

    • De fapt majoritatea haterilor semidocti se leaga de hidrogen, care le rasuna in vasta cavitate craniana ca „bomba cu hidrogen”. Daca UE a decis sa faca o prioritate din acest capitol ar fi bine sa ne aliniem, ca sa nu ramanem, tehnologic, la nivelul constructiilor din materiale compozite ecologice – mix de noroi si balega armat cu paie. Se doreste un tram-train, minunat – dar cum il bagi in PNRR, care e pentru tehnologii avansate, nu pentru tot ce n-am facut pana acum, de ocupati ce eram cu furatul cat incape? Pai il legi de tehnologia avansata, transport cu hidrogen. Accesezi fonduri, construiesti infrastructura de transport si aprovizionare, creezi locuri de munca, scoti din noroi niste locatii turistice superbe la care acum e greu de ajuns… si-o sa creasca si traficul. Si, cand se va vedea ca merge, poate se vor trezi si constantenii sa faca ceva similar intre Constanta si Mangalia. Si multi altii.

  10. Schimbați titlul! Nu e nici un tren de mare viteza, e un fel de tren-tramvai. Probabil maxim 120 kmh.

  11. Au mai vrut unii metrou in Timisoara, si a iesit un mare fas, exact asta ne trebuia acum, avem apa si canalizatie in fiecare localitate, drumuri astfaltate, gaz etc.

  12. Sincer?!
    Pe acest segment de CF, circulația pasagerilor, este un coșmar! Durează cam ca de la Timișoara la Sibiu!
    O reducere a timpului de parcurs odată cu creșterea vitezei de transport, ar mai îndulci durerea calatorilor si cred ca ar putea duce chiar si la o creștere a numărului de pasageri.
    In alta ordine de idei, poate ar fi interesant de studiat, in ce măsură ar putea fi abordat economic, transportul autoturismelor/pasagerilor intre cele doua localități, măcar in perioada weekendului fără opriri pe traseu, dat fiind faptul ca drumul pe șoseaua existenta, de 110Km, are tot felul de neajunsuri, perioada in care chiar se aglomerează. Ar putea funcționa, cel puțin in perioadele de sezon turistic (pentru început, poate ar fi util un proiect pilot), așa cum sunt trenurile zăpezii iarna sau vara către litoral. Legat de subiect, poate ar trebui sa ne gândim la o astfel de strategie si dinspre Timișoara către Caransebeș, de unde se poate merge la Muntele Mic, atât vara cat si iarna.
    Si-ar mai fi ceva!
    Drumurile de acces in zonele turistice ale Banatului de Munte, ar trebui sa fie un obiectiv prioritar pentru toți cei din Banat fapt pentru care ar trebui dezvoltate, cel puțin pentru cele doua obiective de mai sus, la nivelul de trei benzi si acostamente consolidate, iar localnicii sa fie sprijiniți de la nivel central pentru dezvoltarea unui turism ecologic, așa cum au făcut-o Austriecii in urma cu 60 de ani. Cred ca este un model bun de urmat, cel puțin pentru Banat.

    • Foarte corect.

  13. Unii se imbata cu apa rece ” tren de mare viteza intre Timisoara si Resita” Care mare viteza tovarasi ziaristi? Conform clasificarii tehnice a UIC viteza mare este de la 201 km/ h in sus!! Intre 140 – 200 km/h este viteza sporita. Intre Voiteni si Bocsa se va circula cu 100 km/h , intre Bocsa-Resita max 80 km/h, asta daca se schimba linia si se modernizeaza instalatiile de semnalizare! In concluzie viteza mare in Banatul de munte este de domeniul SF muzicantilor

  14. Sergiu bati campii, pe distanta de 110 km nimeni in lumea asta nu foloseste transportul cu imbarcarea masinii pe tren deoarece este scump, circula dupa orar fix, durata mai mare chiar si la aglomerarea soselelor! In anii 2000 din statia CF Arad se putea urca masina pe platforma in trenul cu vagoane de dormit spre litoral, a functionat cateva saptamani in … faliment total. Daca pentru 800 km nu este rentabil in mod sigur pentru Tm – Resita pe 100 km este o prostie.
    Daca vrei ca in weekend vrei ca trenul sa nu opreasca in alte statii din nou faliment. Acum 25 de ani niste cretini introduceau Intercity Tm Nord – Bucuresti cu o singura oprire la Craiova laudandu-se ca au redus timpul cu 1ora desi viteza era aceeasi. Trenul circuland la 20% grad de ocupare din anul urmator oprea Lugoj, Caransebes, Herculane, Drobeta, Rosiori…