Traseu turistic cu minibuzele electrice, la Timisoara. La 6 ani de cand au fost cumparate, ar putea circula, odata cu promulgarea legii care prevede inmatricularea lor

TIMISOARA. Dupa ce a fost promulgata legea care prevede ca vehiculele rutiere care se deplaseaza cu maxim 25 km/h sa fie inmatriculate si inregistrate de catre Registrul Auto Roman, la Timisoara ar putea porni, in sfarsit, minibuzele electrice ajunse la STPT inca din 2014.

Practic, noua lege prevede ca vehiculele rutiere care se deplaseaza cu maxim 25 km/h sa fie inmatriculate si inregistrate de catre Registrul Auto Roman.

„Saptamana trecuta presedintele tarii a promulgat o lege initiata de UDMR, care permite înregistrarea vehiculelor electrice lente care circula cu o viteza mai mica de 25 de kilometri pe ora, dar care nu se refera la trotinete si la biciclete electrice. Initiatorul legii a atras atentia asupra faptului ca in Romania legile nu permit inregistrarea microbuzelor electrice mai mici, turistice sau miniere- o practica obisnuita in alte tari ale Uniunii Europene- si de aceea UDMR a elaborat o lege în acest sens, care a fost promulgata de presedinte”, au transmis reprezentantii UDMR, initiatorii acestei legi.

Astfel, cele doua minibuze electrice nu au putut fi folosite pana acum, deoarece normele RAR nu au permis inmatricularea lor pe teritoriul Romaniei. Insa odata cu noua lege, acestea ar putea fi omologate si puse in circulatie.

„In mod normal aceasta lege vine in avantajul nostru. Daca legea promulgata ne va permita legea sa le omologam, atunci vom lua in calcul infiintarea unui traseu turistic, probabil in zona centrala, si sa folosim minibuzele in scopul in care ele au fost achizitionate”, au spus pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Societatii de Transport Public din Timisoara.

Va reamintim, in 2014, Primaria TImisoara a cumparat 2 minibuze electrice cu cate 14 locuri, care urmau sa fie destinate turistilor, pentru un tur de oras. Au costat in jur de 30.000 de euro si au fost aduse din Ungaria.

Cele doua minibuze de culoare verde inchis se alimenteaza de la priza si nu sunt poluante. Timpul de incarcare al bateriilor este mai mic daca operatiunea se face intr-o statie speciala; o incarcare la priza simpla de acasa dureaza 6-8 ore, iar la statiile de incarcare rapida aproximativ 20 de minute.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ce sa vizitezi in Timisoara ????

    • Dar tu ce cauti in Tm oltean spurcat?

  2. Bateriile sunt moarte de mult.
    Minibusele trebuiau sa i se impute lui Robu!
    Ca si Statia de ozonizare. Si vaporasele. Si poartA de intrare in oras. Si sala der sport a Politehnicii. Si muuulte, muuulte alte trazani.

    • da…bani aruncati in vant…asta in timp ce noi tragem de niste vechituri de tramvaie….

  3. Dupa 6 ani mai sunt bune oare bateriile din masini ?

  4. Pe langa contradictiile daca ajuta sau nu turismul din oras, intrebarea este alta: in anul 2014 cand au fost achizitionate aceste mijloace de transport nu a fost pusa problema ca nu exista cadru legislativ pentru a putea fi inmatriculate? Inca o dovada ca in Romania totul se face dupa ureche si nu se tine cont de nimic.

    • Pai accesta a fost modul de lucru si „dezvoltare” in forta al administratiei Robu.
      La fel cu vaporasele s-au cumparat si a durat ani buni pana au putut fi folosite, multe lucrari incepute fara aprobarile necesare si apoi abandonate. Numai bani risipiti.