Tramvai Armonia intepenit pe linii, trafic dat peste cap la Timisoara

TIMISOARA. Trafic blocat intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii, miercuri la orele pranzului.

CITESTE SI: Inapoi la stralucirea de odinioara. Inca o cladire isi dezvaluie frumusetea dupa renovare, la Timisoara. Povestea casei unei familii burgheze de acum un secol 

Un tramvai Armonia s-a blocat pe sine in zona statiei Cluj, chiar in mijlocul intersectiei. Masinile au facut coada inspre Spitalul Judetean.

Incidentul s-a petrecut putin dupa ora 13.00, cand garnitura de pe traseul liniei 8, care mergea catre Sala Olimpia, s-a oprit si n-a mai vrut sa inainteze.

Nu este pentru prima oara cand in acel loc se blocheaza un astfel de tramvai la Timisoara.

Potrivit reprezentantilor STPT, tramvaiul nu are nicio problema tehnica iar motivul pentru care nu a mai putut circula ar fi o cadere de tensiune. Adeseori la intersectia firelor de alimentare ale tramvaielor si troleibuzelor se produc astfel de incidente daca vatmanul pune o frana brusca.

Pretul pe care Primaria Timisoara l-a platit pentru modernizarea garniturilor vechi de tramvai si transformarea lor in Armonii a fost de aproximativ 500.000 de euro pe bucata. In total, 30 de astfel de tramvaie au fost reconditionate in fabricile din Arad si Pascani.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Nu e robul de vina, e supuran!
    MU13PSD

  2. Nu mai faceți articole, doar ca să fie făcute. Vagonul a frânat pentru a evita acroșarea cu alt autovehicul, pieton, egal ce…, dar dacă acest lucru se întâmplă când pantograful este sub încrucișarea cu firele de la troleibuze, nu este curent (acea încrucișare este izolată electric), tramvaiele trec din inerție. Au fost și vor mai fi situații asemănătoare în Timișoara, deoarece sunt multe intersecții făcute în acest fel(Badea Cârțan-Simion Bărnuțiu, Gheorghe Adam cu Lugojului, P-ța 700 cu str. Paris, Spitalul de ochi înspre P-ța Mărăști, Gara de Nord intrarea și ieșirea din bucla de întoarcere și ambele sensuri înspre str. 13 Decembrie). Vagoanele Armonia din motive de siguranță când nu sunt alimentate electric, li se activează frâna de urgență, îngheață pe loc și nu pot fi împinse. Se deblochează doar când sunt iar alimentate cu curent. În schimb, vagoanele cele vechi în situații de genul pot fi împinse de 4-5 oameni foarte ușor până atinge pantograful firul de lucru.
    În situația dată, vagonul nu a avut nici o problemă tehnică. Informați-vă mai bine înainte de a scrie articole! O zi bună!

    • deci nu exista nici o problema. totul e bine si frumos. pe bune?

    • MU13PSD sa împingi tu vavgoabele de idiot m…ist de Gorj ce esti

    • Daca ce zici e adevarat, proiectantii Armoniilor nu au gandit bine, si asta pe bani multi. Nu trebuie sa fii geniu, mai pui mana pe o carte, mai citesti reviste de specialitate din alte tari, mai mergi la o conferinta internationala si sytai in sala, nu la cumparaturi. Din motive de siguranta (probabil ?) e bine ca tramvaiul sa franeze cand nu mai are curent. Dar trebuie sa aiba si posibilitatea de a dezactiva manual frana ca sa-l poti remorca sau impinge. Dar noi traim intr-o tara care „nu ramane niciodata fara curent”…..

    • Relativ la … Se deblochează doar când sunt iar alimentate cu curent. … . O fi nu stiu dar … Propun achzitonarea unor echipamente mobile care vor putea alimenta tramvaiul pe o distanta de 3 m, ceva ca ptr acumulatoarele auto dar mult mai complicate ptc nimeni nu se va urca pana la linia de alimentare.

    • @ Cosmin
      Am gasit un articol din 8 februarie 2018 in tion, o situatie similara, tramvaiul a franat brusc, a intrat in zona intersectiei cu troleibuzul si a ramas fara curent. Calatorii au coborat si au impins vagonul cativa metri. Deci, cum ramane cu frana de urgenta care se activeaza automat? Doar in zilele impare?

  3. Stirea se doreste clar defaimatoare la adresa tramvaielor Armonia, care iata, nu-i asa, iarasi isi dovedesc slaba performanta tehnica (sic)

    Numai ca, un cit-de-cit cunoscator poate observa cu usurinta din poze, locul in care sta pantograful tramvaiului oprit: exact in zona fara curent dintre firele unei linii de troleibus, zona in care firul liniei de tramvai NU are curent. Si cu constatarea asta, stirea devine non-stire, sau mai bine zis ea trebuia croita in cu totul alt mod, anume:
    “Din cauza unei frinari inopinate si bruste, in zona de intersectare a liniei contact cu cele ale unei linii de troleibus, un tramvai a ramas blocat pe str. 1 Decembrie, colt cu str. Cluj. Din cauza acestui eveniment, provocat de cutarica (pe care vatmanul a vrut sa-l evite ptr a nu provoca un accident), circulatia rutiera din zona a fost blocata X minute, pina la sosirea unui utilaj al STPT, care a tractat tramvaiul citiva metri, ptr a-l scoate din zona in care pantograful nu primeste curent.”
    Si cu asta stirea putea fi incheiata, fara referiri la costurile de renovare ale unei Armonii, care sa duca inca o data (tendentios) la ideea ca s-au dat bani frumosi pe un lucru prost facut.