Opinia Timisoarei

Tragedia de la Constanta soldata cu 8 morti, unica in istoria aviatiei din Romania. Doua MiG-uri s-au prabusit in ultimele trei decenii si la Timisoara

Prabusirea avionului MiG 21 Lancer la Constanta, urmata de caderea elicopterului plecat in cautarea lui este considerata una dintre cele mai mari tragedii din istoria aviatiei romanesti. 8 morti este bilantul celor doua incidente care indoliaza Romania.

CITESTE SI: Dezastru aviatic. Un avion MIG 21 Lancer s-a prabusit in Constanta. La fel si elicopterul militar plecat in cautarea lui, 8 morti. Video

Avionul cazut in apropiere de Cogealac este cel de-al 20-lea care se prabuseste in ultimii 28 de ani. Intre ele se numara si doua aeronave care au picat la Timisoara, reaminteste hotnews.ro.

In 18 mai 1994, un avion MiG 21 s-a prabusit in timpul unui zbor de antrenament. In urma accidentului, pilotul a murit, iar avionul, apartinand unitatii de aviatie militara din Timisoara, a fost distrus.

In 29 august 1995, un alt avion MiG-21 cu dubla comanda s-a prabusit pe aerodromul Giarmata, de langa Timisoara. Cei doi piloti au reusit sa se salveze prin catapultare.

AICI puteti vedea lista completa a accidentelor aviatice in care au fost implicate Mig-uri in ultimele trei decenii.

Va reamintim, miercuri seara, la putin timp dupa ora 20:03, o aeronava MIG 21 Lancer din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriana deasupra Dobrogei, a pierdut legatura radio cu turnul de control si a disparut de pe radar intr-o zona cuprinsa intre localitatile Cogealac si Gura Dobrogei, din judetul Constanta.

Au fost declansate de urgenta operațiunile de cautare-salvare. Un elicopter IAR-330 Puma a decolat de urgenta spre zona posibilului impact, iar echipajele de interventie ale ISU Dobrogea au pornit, de asemenea, spre aceasta zona, transmit reprezentantii Ministerului Apararii Nationale. Cateva minute mai tarziu a disparut de pe ecranele radar si elicopterul in care se aflau 5 militari si alti 2 salvatori din Fortele Navale. A fost gasit la sol, in flacari.

Cine sunt cei 7 militari care si-au pierdut viata dupa ce elicopterul Puma s-a prabusit

Locotenent-comandor Bogdan Forin, 41 de ani, era angajat din 2003, avea peste 1500 de ore de zbor. Era căsătorit, avea 3 copii
Locotenent Florin Pătrașcu, copilot, 27 de ani, angajat din 2016, avea 500 ore de zbor
Maistru militar Banu Gelu, era angajat din 1993, avea 53 de ani și peste 1700 ore de zbor, avea doi copii
Caporal Cătălin Lateș, 29 de ani, operator cautare salvare, angajat din 2001, casatorit, avea doi copii
Sergent Ionuț Marinescu, 44 ani, insotire medico-sanitara, angajat din 2021, casatorit, un copil
Maistru militar Vlad Carp, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, casatorit, un copil
Maistru militar Sergiu Bosoi, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005, casatorit, 2 copii

Pilotul MiG-ului a fost cautat toata noaptea de salvatori. A fost gasit mort.

Pilotul aeronavei MiG-21 LanceR a decedat. Costinel Iosif Niță avea 31 de ani

Căpitanul Costinel Iosif Niţă, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri în judeţul Constanţa, şi-a pierdut viaţa, a anunţat Ministerul Apărării Naţionale.

Pilotul avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii.

Din anul 2014, el îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea.

Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Potrivit unui comunicat al MApN, o comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene şi de la Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Constanţa continuă cercetarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul.

MApN anunţă că toate aeronavele de tipul celor implicate în catastrofele aviatice de miercuri seara – MiG-21 LanceR şi IAR 330 Puma – au fost consemnate la sol până la elucidarea cauzelor producerii prăbuşirilor.

Conducerea Ministerului Apărării îşi exprimă regretul pentru tragicul accident şi este alături de familia îndoliată a căpitanului Costinel Iosif Niţă, căzut la datorie. Joi, în toate unităţile militare din ţară şi în cele dislocate în afara teritoriului naţional vor fi organizate ceremonii militare şi religioase de comemorare pentru militarii căzuţi la datorie„, se arată în comunicatul MApN.

Nu se cunosc cu exactitate toate conditiile in care s-au produs tragediile, insa specialistii vorbesc despre conditiile meteo potrivnice.

Cea mai probabila conditie care a dus la aceasta catastrofa, desi catastrofa inseamna cand a murit si pilotul si eu sper ca pilotul s-a catapultat, este despre conditii meteo nefavorabile si anume despre conditii de givraj. Givrajul se poate depune atat pe MiG-ul 21 si ce se intampla atunci: suprafata aerodinamica se schimba, creste greutatea si se poate angaja in conditiile in care pilotul nu ia masuri foarte rapid. La elicopter la fel, se pune strat de gheata peste palele rotitoare ale elicopterului, peste elice si chiar sunt conditii. Conditiile de depunere a givrajului la elicoptere sunt sa fie temperatura la 0 grade si sa fie o usoară ninsoare. Cel mai probabil givrajul la ambele aparate de zbor. Sunt socat. In intreaga mea cariera nu am auzit niciodata in acelasi timp sa se producă o catastrofa si la avion si la elicopter. Doua catastrofe simultan, este unic in istoria aviatiei romane”, a declarat Virgil Ristea, general de flotila aeriana.

Foto: hotnews.ro

Exit mobile version