Opinia Timisoarei

Toti soferii de masini second hand sa plateasca taxa auto. Vezi ce planuri are Guvernul pentru soferii romani!

Taxa auto sa nu mai fie la fel pentru toti. Guvernantii vor sa inlocuiasca birul cu altul, pentru a nu mai fi acuzati de discriminare asupra celor ce aduc masini din strainatate.
Guvernul a pregatit mai multe variante de modificare a taxei auto. A fost scrisa o noua modificare pentru OUG 50/2008, data de Guvernul Tariceanu.

Prima varianta: taxa auto platita din urma pentru toti soferii cu masini SH din 2008 incoace
Taxa de poluare auto a intrat in vigoare la 1 iulie 2008, inlocuind taxa de prima inmatriculare introdusa la 1 ianuarie 2007. Aceasta propunere ar urma sa reglementeze situatia existenta pana la 1 iulie 2008, in acord cu interpretarea CJUE.
A doua varianta: taxa auto platita din urma pentru toate masinile din Romania
Se va stabili obligatia de plata a taxei de poluare si pentru autovehiculele aflate in parcul national inainte de intrarea in vigoare a taxei – fara sa se mai faca referire la prima vanzare.
In acest caz se va diminua cuantumul actual al taxei pe poluare si se va restitui o diferenta intre suma achitata incepand cu 1 iulie 2008 si pana la aprobarea viitoarei modificari si cuantumul care va rezulta din aplicarea noilor prevederi.
„Aceasta solutie coincide si cu asteptarile magistratilor pentru solutionarea problematicii. In orice caz, este de analizat si emiterea unei ordonante de urgenta prin care sa se esaloneze restituirile in temeiul hotararilor judecatoresti irevocabile, pe parcursul urmatorilor ani”, se arata in document.
Guvernul justifica esalonarea la plata a banilor care trebuie restituiti prin faptul ca repercusiunile asupra bugetului Fondului pentru mediu sunt „covarsitoare”, aratand ca suma totala prin plata integrala a taxei ar putea ajunge la 750 de milioane euro.
A treia varianta: Taxa nu se mai plateste la inmatriculare ci anual, ca un impozit pe poluare
Ultima varianta analizata de Guvern este transformarea taxei de poluare impusa la data primei inmatriculari in taxa de poluare platibila anual de catre toti proprietarii de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate.
„In aceasta ipoteza, trebuie avuta in vedere exceptarea/diminuarea taxei pentru cei care au achitat-o incepand cu 1 iulie 2008. Ipoteza va genera si dificultati administrative, intre timp unii dintre contribuabili recuperand taxa pe cale judecatoreasca si neexistand o baza de date la nivelul organelor fiscale care sa cuprinda autovehiculele pentru care a fost calculata si achitata, respectiv restituita taxa”, arata Guvernul.
In document se mai arata ca, prin hotararea din luna aprilie, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a schimbat total jurisprudenta comunitara si nationala de pana atunci.
Adica a declarat clar ca este vorba despre o discriminare indirecta a ordonantei privind taxa de poluare auto prin faptul ca un stat membru descurajeaza punerea in circulatie a unor vehicule de ocazie cumparate in alte tari membre, dar nu descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie cu aceeasi vechime si uzura de pe piata nationala.
In prezent, pe rolul instantelor de judecata se afla peste 40.000 dosare privind taxa auto.
Exit mobile version