Tot mai multi pasageri, tot mai multe avioane! Trafic in crestere pe Aeroportul International Timisoara!

TIMISOARA. Cu peste 30 la suta a crescut numarul pasagerilor in primele noua luni pe Aeroportul International Timisoara, comparativ cu anul precedent.

Astfel, in perioada ianuarie-septembrie 2014, un numar 539.287 pasageri au calatorit de la Aeroportul Timisoara si in aceeasi perioada a lui 2015 au fost inregistrati 711.769 pasageri si astfel se creeaza premisele de a atinge tinta de un milion de pasageri pana la sfarsitul anului.

Si numarul zborurilor s-a aflat in crestere: daca in primele 9 luni ale lui 2014 – un numar de 7679 aeronave au aterizat sau decolat de la Timisoara, in acest an, numarul acestora a crescut cu 16%, mai exact, 8916 zboruri.

Este extrem de important faptul ca in aceasta perioada s-a inregistrat si o crestere a gradului de “incarcare” al aeronavelor cu 13%. Daca in primele 9 luni ale lui 2014, o aeronava decola sau ateriza in medie, cu 70 de pasageri, in 2015, gradul de incarcare este de aproape 80 de pasageri/aeronava.

Traficul cargo a inregistrat o crestere de 25%: de la 1416 tone in ianuarie-septembrie 2014, la 1765 tone in primele noua luni ale acestui an.

Avem responsabilitatea de a comunica si in numele companiilor aeriene ca unele destinatii solicitate sau vehiculate ca informatie de diferiti cetateni, nu vor putea fi operate daca nu se dovedesc rentabile din punct de vedere economic. Traim intr-o economie capitalista globalizata, in care economicul si nu politicul genereaza afaceri. Ne asteptam la acest trend ascendent, deoarece toate eforturile administratiei Aeroportului International Timisoara demarate in urma cu doi ani, de a investi in infrastructura aeroportuara (in zona de operare aeronave) si de a crea conditii optime si atractive pentru companiile aeriene au avut ca scop dorinta de a introduce noi destinatii care nu au cum sa se materializeze. Politica noastra comerciala este realista si adaptata la piata regionala si, ca o consecinta fireasca, suntem convinsi ca va produce si in perioada urmatoare cresteri de trafic si noi destinatii fezabile, cerute de un numar semnificativ si suficient de clienti”, a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. ….. si in curand aflam ca aeroportul este in faliment.

  2. Exista o mare confuse cu „milionul de passagers” pe an. Cand functiona Carpatair era usor sau ajunga la 1.000.000 milione pasageri pe an. Insa majoritatea acestora nu aveau ca destinatie de plecare sau sosire Timisoara, ci erau doar in TRANZIT. In conditiile in care Lufthansa a decis sa renunte la sute de zboruri ale Austrian Airlines, pe distante mici si medii, printre care si Timisoara, nu e vina aeroportului, a angajatilor ori a conducerii. La low-cost, dimineata e inghesuiala de la check-in la avion, pe intregul parcurs. Insa sunt multi pasageri pentru actuala capacitate a aeroportului. Dincolo de obsesia penru Viena, pe care nu o opereaza nicio companie, indiferent cat de mult ar vrea aeroportul Timisoara, au aparut zeci de destinatii noi. Cu WIzzAir, care e ieftin. Vreau sa vad si eu cati ar zbura cu Turkish Airlines sau Emirates din Timisoara la 800-1500 de euro pe bilet, in functie de destinatie? Plus ca pe langa timisoreni, zboara romani din cinci judete si si pasageri din Serbia si Ungaria.

    • Nu e chiar asa o confuzie. Intradevar milionul de pasageri din 2011 enu era generat doar de pasagerii din zona de vest ci si prin cei de tranzit ai Carpatair-ul. Cu toate astea asa e peste toate aeroporturile mari: Munchen, Paris, Madrid etc. Nici pe acele aeroporturi traficul nu e generat doar de pasagerii locali însă sunt inclusi, evident, ca si pasageri.