Timisul este ‘dinamic’, iar atuurile sale sunt podgoriile, berea, folclorul si gastronomia. Se pregateste brandul turistic al judetului si ies la iveala surprize legate de simboluri

TIMISOARA. Cuvantul „Dinamic” descrie cel mai fidel Timisul, iar cele care definesc cel mai bine judetul sunt: cultura si istorie. Acestea este parerea specialistilor selectati de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului din Timis pentru a lucra la brandul turistic al judetului.

CITESTE SI: Premiera fabuloasa de la Timisoara. Noaptea care a pus orasul pe harta luminata a Europei

Specialistii, constituiti intr-o Comisie, considera, la fel ca si reprezentanti ai aproape jumatate dintre firmele nationale de incoming, ca, printre atuurile turistice ale judetului Timis, se numara: podgoriile, berea, folclorul si gastronomia.

Datele au iesit la iveala in urma unor prime sondaje, ale caror rezultate vor fi luate in considerare la creionarea brandului turistic.

La capitolul personalitati, specialistii banateni au stabilit ca  adevaratul erou al timisenilor este socotit Traian Vuia, in vreme ce reprezentantii firmelor de turism din alte orase din tara au decis sa o aseze pe prima pozitie pe Hertha Müller, urmata de Ioan Holender si, abia pe locul 3, de Traian Vuia.

Gustul reprezentativ pentru judet este considerat a fi cel al vinurilor si berii locale, urmat de cel al placintelor si clatitelor, iar la capitolul… miros au fost preferati de toti respondentii la intrebarile grupului de lucru, trandafirii, urmati de liliac si tei.

In ceea ce priveste muzica, pe locul 1 a fost ales rock-ul, cu focalizare puternica pe grupul Phoenix,  urmata de cea clasica.

Revolutia este de departe simbolul considerat definitoriu pentru intregul Timis.

Intr-o prima faza au fost chestionati primarii din judetul Timis, stakeholderi, agentii de turism, cadre universitare si creatori de opinie din Timisoara si Timis, urmatorul pas l-a reprezentat chestionarea managerilor principalelor agentii de incoming din Romania.

Echipa de brand care va lucra la strategia finala pentru Timis este formata din: profesori universitari de la facultati de profil din toate universitatile timisorene, publice si private, reprezentanti ai artistilor plastici, arhitectilor, ghizilor de turism, reprezentanti ai industriei ospitalitatii timisene si ai agentiilor de turism locale specializate in incoming, reprezentanti ai infocentrelor de turism din judet si organizatiilor nonguvernamentale cu activitate in domeniu, dar si reprezentanti ai Consiliului Judetean Timis, membru al APDT Timis, initiator al demersului.

Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului in judetul Timis a demarat in luna septembrie 2020 procesul de realizare a strategiei de brand turistic al judetului Timis, proces care urmeaza sa se incheie la finalul lunii noiembrie 2020.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Timisoara oras barok – cate orase din ue mai au atatea palate barok originale (nu reconstruite dupa razboi)?
    Eugeniu de Savoya, de care stie Europa
    Fantana cu pesti refacuta din marmura alba de ruschita (vai de mama ei cum arata acum)- in toata lume fantanile au o atractie – nu fantanile lui Robu

  2. Ce rahat e asta? Timisul dinamic, turism, gastronomie, concerte si altele. Nu sunt toate interzise acum, ca cica ne fute Covidu’? Promovam astea dar e interzis sa le facem! In ce căcat va scaldati? Cacatul e încălzit cu ceva bani de luat? Ca altfel nu imi explic logica de dobitoci din expunere.

    • Taci mah, nu ti-a cerut nimeni parerea!