Opinia Timisoarei

Timisorenii vor avea pasaj subteran la podul Michelangelo, iar podul se va moderniza!

TIMISOARA. Doi ani! Atata vor dura lucrarile de reabilitare a podului Michelangelo din Timisoara, pod care-si va schimba complet fata pana in 2014. Aici se va reabilita podul si in zona va fi facut un pasaj subteran pe care se va putea circula pe relatia bulevardul Vasile Parvan – bulevardul Corneliu Coposu.

Banii pentru realizarea acestui proiect provin de la Uniunea Europeana, iar investitia se ridica la aproape 70 de milioane de lei, din care contributia Uniunii Europene este de 98%, iar contributia Primariei Timisoara este de 2%. Contractul de finantare a fost semnat la sfarsitul lunii decembrie. Proiectul, „Amenajare complex rutier zona Michelangelo” vizeaza construirea unui pasaj subteran pe relatia b-dul Vasile Parvan – str. Corneliu Coposu si reabilitarea Podului Michelangelo.
Separarea fluxurilor N/S – E/V se va realiza printr-un pasaj subteran pe strada Vasile Parvan cu lungimea de 583 metri, din care 111 metri reprezinta zona acoperita a pasajului. Proiectul se desfasoara intre intersectia B-dul Vasile Parvan cu strazile Traian Lalescu si strada Delfinului si are o lungime de 885 m. Gabaritul de circulatie in pasaj va fi de 5 metri.
Pentru rezolvarea circulatiei masinilor pentru celelalte relatii existente se vor construi bretele de racordare cu strazile adiacente. S-au prevazut bretele alcatuite din 2 benzi de circulatie pe sens de 3,5 metri latime. Partea carosabila este incadrata de zona verde si trotuare care pastreaza configuratia existenta in zonele adiacente. Zona giratiei existente a fost regandita si reorganizata astfel incat sa permita o mai buna circulatie si selectare a vehiculelor pe directiile dorite.

S-a prevazut realizarea unei largiri in partea dreapta a b-dului Michelangelo prin realizarea a patru benzi de circulatie pentru preselectarea accesului in intersectie. Toate accesele dispun de benzi dedicate virajelor la stanga. Virajele la dreapta sunt scoase de sub semafor si se executa prin bretele delimitate de insule de dirijare a circulatiei.

Exit mobile version