Timisorenii pot negocia cu bancile si IFN-urile. Afla ce trebuie sa faci!

În ultimii cinci ani, peste 2.000 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, diminuarea dobânzilor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Unii consumatori au obținut reduceri de zeci de mii de euro, CHF sau lei din datoria pe care o aveau de achitat către bancă.

Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB sunt de aproximativ 5 milioane euro, media pentru fiecare caz soluționat fiind de 3.700 de euro în 2020.

Anul trecut aproape 2.500 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). 109 consumatori din Timiș au solicitat în 2020 și primele 8 luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Timiș fiind între primele zece din țară ca număr de cereri transmise către CSALB.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

Câteva exemple despre ce au obținut timișorenii ale căror cereri de negociere au fost acceptate de bănci:

  • Rodica: i s-au restituit pentru două credite contractate comisionul de analiză dosar în valoare de 1.000 de euro și 70% din comisionul de administrare credit în cuantum de 5.470 de euro. În plus, a beneficiat de eliminarea pe viitor a comisionului de administrare credit rămas de încasat, calculat la 3.114 euro. 
  • Ioana a beneficiat de ștergerea a 10.000 de lei din datoria pe care o avea către bancă. A cerut găsirea unei soluții în cadrul negocierii ca urmare a situației sociale dificile.
  • Laurențiu a beneficiat ca urmare a situației sociale dificile în care se afla de ștergerea integrală a datoriei de 2.633 de lei, restantă pentru un card de credit, precum și ștergerea restanței la un credit de nevoi personale de 1.780 lei.

Cererile pot fi trimise online, direct de pe site-ul www.csalb.ro, iar întreaga procedură de conciliere cu banca sau IFN-ul este gratuită pentru consumatori și nu durează mai mult de 90 de zile. Negocierea este intermediată de conciliatorii Centrului și prin email sau telefon, acest lucru fiind folosit mai ales în perioada pandemiei, când nu a fost posibilă întâlnirea fizică.

Consumatorii care trimit cereri către CSALB sunt sfătuiți să atașeze și documente care să justifice dificultățile lor financiare, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Dacă banca/IFN-ul acceptă cererea, este desemnat un conciliator care, în urma discuțiilor dintre părți, va propune la final o soluție de rezolvare a situației semnalate. CSALB lucrează în acest moment cu 19 conciliatori care sunt printre cei mai buni specialiști în drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

 

 

 

 

 

 

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Una din puținele organizații care te ajuta în lupta cu băncile. Sunt chiar ok oamenii ăștia. Bravo lor ce au reușit.

  2. Fără număr… ca o mașină de ” șmecher ” cu-n portbagaj plin de plăcuțe 🙁