Opinia Timisoarei

Timisoara versus Munchen! ‘Primarul biciclistilor’ din Germania ii explica lui Nicolae Robu: aici s-a omis un aspect important

TIMISOARA. Un fost primar din Germania, caruia i se spune si „primarul biciclistilor”, invitat de Primaria Timisoara in capitala Banatului, a vorbit despre cat de importanti sunt cei care folosesc bicicleta ca mijloc de transport intr-un oras.

Aflat pe aceeasi scena cu viceprimarul Dan Diaconu, la Ziua Serviciilor Publice, desfasurata sambata in Piata Traian, neamtul a explicat ca fiecare participant la trafic trebuie sa aiba locul lui si ca nu prea s-ar aventura cu bicicleta in Timisoara.

Vorbim despre fostul primar al Munchenului, Josef „Hep” Monatzeder, care sustine ca aproximativ 20% din locuitorii metropolei germane pedaleaza, orasul fiind unul dintre cele mai mari din intreaga Europa.

Acesta a marturisit ca nu s-ar aventura sa pedaleze prin Timisoara, dupa ce a vizitat orasul, insa ar circula cu bicicleta prin… zonele interzise, indeosebi in parcuri.

„Numai in anumite zone m-as aventura. Cel mai probabil, in zonele interzise, prin parcuri, de exemplu. Noi incercam preponderent sa ducem traseele biciclistilor si prin parcuri, pentru ca acolo nu este aerul poluat din trafic. Cautam ca fiecare participant in trafic sa aiba locul lui. In Timisoara s-a omis acest lucru, se cauta sa fie presat totul pe partea de trotuar. In Munchen am luat din partea carosabila ca sa cream necesarul de loc pentru biciclisti. Pistele s-au facut in partea de strada”, a explicat Josef Monatzeder.

Dupa ce Primaria Timisoara a interzis biciclistilor pedalatul prin centrul orasului, in zonele pietonale, in curand si pe cele 10 strazi care vor deveni pietonale in cadrul proiectului de reabilitare a zonei Cetate, biciclistii timisoreni au iesit in strada pentru a protesta fata de decizia autoritatilor locale. Oficialii Primariei Timisoara au ignorat insa protestul lor si raman la decizia luata. Fostul primar din Munchen sustine ca partial, prin cel de-al treilea oras ca marime din Germania se circula prin zona centrala. Sunt si strazi pietonale interzise biciclistilor, dar exista alternative. Or, in Timisoara nu prea au fost create alternative. Avem o ruta ocolitoare a centrului, insa plina de obstacole si… intr-un singur sens.

„Partial da (n.r. se circula cu bicicletele in zona centrala, dar nu in zona pietonala. Am observat ca, daca facem niste oferte de drumuri de bicicleta, din ce in ce mai multi cetateni din Munchen folosesc bicicleta ca mijloc de transport. Procentajul, cand am inceput primul mandat de primar, era de 6% biciclisti. Acum suntem in jur de 20%”, a conchis Josef Monatzeder.

Exit mobile version