Timisoara s-a umplut de stalpi metalici in intersectii! Ce-i asteapta pe soferi si pe pietoni in cateva zile? FOTO!

TIMISOARA. Soferii vor trebui sa circule cu si mai multa bagare de seama la Timisoara. Orasul se umple de semafoare si camere video si se monteaza de zor stalpii pe care vor fi montate, dupa cum ne-au spus reprezentantii primariei.

Pe strada Proclamatia de la Timisoara, spre exemplu,  parii metalici strajuiesc toate trecerile de pietoni.

stalpi semafoare in intersectii timisoara (11)

O alta serie de stalpi a fost deja postata in zona scuarului dintre bulevardul Ion C. Bratianu si strada Michelangelo, unde se gasesc patru treceri de pieton. Si tot asa intr-o multime de localtii din Timisoara.

stalpi semafoare in intersectii timisoara (4)

Semaforizarea intersectiilor face parte din proiectul de management al circulatiei, care prevede semnalizarea luminoasa a 134 de intersectii din Timisoara, dotarea acestora cu 230 de camere video si crearea unui centru de comanda si control pentru supravegherea video si managementul traficului. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 44 de milioane de lei, adica aproape 10 milioane de euro, de la Uniunea Europeana venind 35 de milioane de lei.

Centrul de Comanda al sistemului, aflat pe strada Iuliu Maniu, va fi inaugurat chiar saptamana viitoare, a declarat recent primarul Nicolae Robu. Termenul pana la care proiectul trebuie finalizat este 29 decembrie.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De s-ar si respecta acele semafoare bine ar fi. Din pacate spre exemplu la intersectia (din zona postei) de la universitatea de farmacie cand treci spre profi trebuie sa faci slalom printre masini in 10 secunde cat timp ai verde pentru a traversa. Ca sa nu mai spun de ceilalti soferi care sunt blocati de un lant de masini chiar daca au verde pentru a trece prin intersectie.

  2. Este o alta reusita ineligenta a specialistilor din Primarie angajati pe concurs de pile si ..,, pentru ei este singura oportunitate ( sansa vietii lor) pentru a avea o slujba pentru care nu ii recomanda nimic decat de a fi neamuri sau c….

  3. sa se inventeze si amenda pentru cretinii ce nu pornesc de pe loc atuncia cand se face verde la semafor , aceste semafoare noi sunt numai bune pentru nesimtitii care stau si freaca telefonul pe „face buci”

    • În care milisecundă ați dori domnia voastră, ca ”cretinii ” să tâșnească la verde ??

    • Ar fi mult mai simplu daca s-ar folosi „portocaliu” si inainte de a se face „verde”…ca in Occident

  4. Da, începe mare semaforizare a întregului oraș. Se plantează semafoare peste tot, unde vreio și mai ales unde nu vrei, nu de alta dar și firma producătoare trebuie să câștige și ea ceva. Așa, la mica înțelegere cu Primăîria, nu? Stați să vedeți atunci ce bulibășeală va fi cu circulația prin oraș, ce cozi imense se vor forma la intersecții. Vor fi „ore de vîrf” tot timpul, și la miezul nopții. Doar n-oți vrea numai „happy hours all the time”, nu?

  5. mihai-ule nu la milisecunde sa se plece la verde la semafor , e vorba de bunul simt atunci cand nevasta unuia si-o pune cu altul, facand sex, si sotul e in intersectie vorbind cu ea pe „feisbuci” scriind-ui ca el o iubeste ,si uita sa plece la verde

  6. nu stiti voi cate orgasme au unele neveste cu amantii ……. in timp ce sotul traverseaza orasul venind de la serviciu , ea are timp din cauza aglomeratiei si el sta pe „feisbuci ” la rand… la coada la semafor …feisbuciiiiiii fericiti

  7. Numai pareri tampite , nu era mai simplu sa veniti cu o solutie, idee, daca tot nu va place ?

  8. peste tot in occident se foloseste galben la semafor inainte de verde

    • In lugoj apare galben inainte de verde. Dar si in Timisoara sunt semafoare cu cronometru, dar degeaba. Pentru ca in loc sa bage in viteza cand mai sunt 2-3 secunde de rosu, romanul baga in viteza la prima secunda de verde si pleaca la 3-4 secunde de cand s-a facut verde. Si asa se rateaza cel putin 10% din verde. Dar pe majoritatea nu-i intereseaza decat sa treaca ei, zero spirit civic. Au verde in fata si merg cu 30, chiar daca dupa ei nimeni nu mai prinde verde.

      • Si macar daca n-ar fi toti soferi de raliu…

  9. stalpi de astea s-au montat si in Marasti. cum sa pui semafoare intr-un sens giratoriu ? ce rost mai are sensul giratoriu atunci ? o sa fie dezastru in oras dupa ce le da drumul. managementul ala nu va functiona, are nevoie de oameni prea bine pregatiti care la noi, in sistemul de stat, nu exista. eu deja ma pregatesc sa-mi cumpar un garaj, sa pun masina la hibernare si sa merg doar cu bicicleta prin oras tot anul. nu stiu care idiot a gandit chestia asta cu semafoarele. In acesti stalpi intra nishte tuburi, dar eu nu am vazut pe unde s-au dus acele tuburi. am impresia ca cablurile vor fi duse pe sus, si Timisoara o sa arate mai mult ca un oras din lumea a3a. AMIN !

  10. nu de semafoare ducem lipsa , ducem lipsa de bunul simt al celor care conduc . se sta in ambuteiaje pentru cei ce stau cu telefonul pe „feisbuci” s m s-uri si vorbit la tel ,nu in ultimul rand ,nu se cunoasc reguli elementare de conducere , cei din alte tari au legi aspre pentru acesti nepriceputi si nesimtiti

  11. Dar in complex la trecerea de pietoni cum vii de la Olimpia la Michelangelo nu se semaforizeaza?

    • La interesectia asta din Complex, intre Olimpia si Michelangelo e groaznic…nu inteleg de ce nu se pune macar un semafor cu buton. Fiecare trece cum vrea pe acolo si din cauza asta se fac cozi interminabile…Robu trece pe acolo toata ziua dar se pare ca pe el nu-l deranjeaza..

  12. La intrarea in Dumbravita au montat un semafor care a functionat cu rosu si verde o jumatate de zi. In acest timp a facut o coada in Dumbravita de 3 km. Acum e pe galben intermitent si asa va ramane pentru ca e inutil. Deci investitie cu rezultate 0.
    Sunt curios cele in amenajare cat de utile vor fi.

  13. Draga domnilor „reprezentanti ai primariei”. Daca deja faceti ceva aplicati principiul croitoriei conform caruia „inainte de a taia, masurati”. Instruiti-va personalul asupra cu trebuie dazvoltat si implementat un sistem modern de swmaforizare corelat cu indicatoarele si marcajele. Va dau cateva exemple:
    – sistemul R-G-V in variantele R-Rp-G-V sau R-R+Gp-G-V (si in sens invers, specific multor orase din vest unde masinile circula fara probleme) sa fie unificat la nivelul intregului oras; Rp- , Vp-, Gp- cu p in coada = palpaitor=intermitent)
    – semnalizarea Vp sa fie corect corelata cu semnalizarea principala (vezi si cauza unora din accidentele din zilele trecute, unde o semnalizare Vp prost gandita creaza pericole foarte mari.
    – reintroducerea / extinderea contorizarii timpului ramas in intersectiile important si (in special!) pentru autovevicule;
    – asigurarea priotirizarilo ptr. cotire la stanga in intersectiile dificile;
    – corelarea semaforizarii cu indicatarele si cu marcajele s.a..
    In plus asigurati curburile necesare drumului ptr o circulatie sigura.
    Daca nu aveti cine sa ii recicleze pe specialisti, puteti sa ii trimiteti (1) la internet si (2) – pe banii lor – in orase reprezentative unde sa studieze pe viu (stand pe strada) logica semaforizarilor.
    Altfel veti monta Gp peste tot (ca este cel mai simplu) si veti incurca si mai mult circulatia.
    Va doresc (totusi) succes!

    • Pai da, am mai zis: sa fie semafoare ca la „Formula 1”