Terminal Intermodal de Marfa la Aeroportul International Timisoara. De ce este nevoie?

TIMISOARA. Un proiect prioritar pentru conducerea Aeroportului International Timisoara este construirea unui Terminal intermodal de marfa, un punct important de descarcare/incarcare a marfurilor care vin pe calea aerului, cu toate serviciile conexe.

Directorul Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara, Daniel Idolu a declarat pentru opiniatimisoarei.ro ca se fac demersuri sa fie inclus in realizarea acestui proiect Consiliul Judetean Timis. Altfel, Aeroportul ar trebui sa plateasca o cofinantare de 50 la suta, suma pe care nu si-o permite.

Exista un proiect mai vechi pentru un terminal intermodal de marfa, insa la ora actuala cred ca Aerportul nu isi poate permite sa realizeze asa ceva singur, pentru ca la oricare din proiectele finantate prim POIM beneficiarul, in cazul nostru Aeroportul, trebuie sa finanteze 50 la suta din valoare si e o valoare mult prea mare. De asta se fac demersuri la Guvern, in cadrul carora s-au depus documente pentru un proiect de hotarare de guvern de transfer catre Consiliul Judetean Timis a unor terenuri pe care autoritatile pot sa dezvolte cu aport de finantare de numai 2 la suta„, a declarat Daniel Idolu.

De altfel, in 2014, in cadrul Master Planului General de Transport al Romaniei, care reprezinta strategia nationala a Ministerului Transporturilor pentru perioada 2015-2030, a fost inclusa realizarea acestui Terminal Intermodal de Marfa, care sa includa Centrul Cargo, platforma de stationare aeronave, terminalul de cale ferata, reabilitarea liniei ferate existente in perimetrul aeroportului si conectarea acesteia la reteaua nationala, parcari pentru autovehicule si conexiuni de transport. Insa de atunci planul bate pasul pe loc.

Potrivit directorului Aeroportului Timisoara, acest proiect ar fi legat de magistrala Bucuresti – Timisoara – Budapesta.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Conform planului terminalul intermodal trebuia terminat in 2020.
    Pe cand si o legatura feroviara pentru transport persoane pana la aeroport? Un automotor care sa faca curse din ora in ora intre Gara de Nord si Aeroport, cu statii la Giarmata Vii, Gara de Est, Mall si Gara de Nord?

  2. Fara numar de la Pesede. Bai dobrica, ești penibil.!

  3. Din cate stiu, consultand harta retelei de coridoare pan-europene de pe site-ul comisiei europene, Timisoara este nod si se afla pe Coridorul IV TEN-T Dresda-Istanbul si cuprindea investitii (rutier, feroviar, aerian si intermodal). Daca in Romania din Coridorul IV rutier (A1) mai lipseste o portiune, feroviar, aerian si intermodal lucrurile nu se stie stadiul in care se afla. Cel mai frustrant e ca am constatat ca ne-au pus bani europeni nerambursabili la dispozitie, si nu s-au cheltuit, sau cine stie pe ce. Cand vine vorba de Timisoara, pe Guvern nu intereseaza nici daca sunt puse fonduri nerambursabile la dispozitie. Vai si amar.

  4. Ba retarzilor numai puneti la articole gen autostrazi poze din alte tari,sunteti Idioti!!!!!! Puneti poze cu kkturile de drumuri de la noik se uita lumea si zice ,uuauuu unde e drumu asta fain ia sa vad si cand incolo mujjjeee nu e in Romania .

  5. Daca vorbiti despre Terminal Intermodal marfa Timisoara ( Cale Ferata si Cargo ) pot sa va spun cu siguranta ca ati intarziat cam 25 de ANI !
    Speranta moare ultima ; bun si acum , dar macar fotografia putea sa fie din aeroportul Traian Vuia Timisoara
    Pe aceasta tema de Intermodal de marfuri in Timisoara ar trebuii sa scrieti 1 AN intreg pina se intampla CEVA !