Tabel cu noua taxa auto, pe tipuri de masini. VEZI cati bani trebuie sa-ti dea statul inapoi!

Specialistii de la Ministerul Mediului au anuntat ca noua taxa auto va insemna reducerea cu pana la 25% fata de cea care a fost. Asta inseamna ca la unele masini taxa poate ramane neschimbata, la altele poate scadea cu 5-10% si tot asa pana la reduceri de 25%.

Pentru autovehiculele Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) si a taxei pentru emisiile poluante exprimate in euro/1 gram CO2, prevazute in TABELUL 1, si a normei de poluare si a taxei pentru emisiile poluante exprimate in euro/1 cmc, prevazute in TABELUL 2, si a cotei de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din TABELUL nr. 4, dupa formula:

Suma de plata = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 – E)%,  unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km (TABELUL  1)
B = taxa pentru emisiile poluante, exprimata in euro/1 gram CO2, prevazuta in coloana 3 din TABELUL 1
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din TABELUL 2
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din TABELUL 4

Pentru autovehiculele carora le corespunde norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza formulei de mai sus, odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6.

Pentru autovehiculele din categoria M1, carora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 si pentru care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2, dupa formula:

Suma de plata = [C x D x (100 – E)] / 100

unde:

C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din TABELUL 2
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din TABELUL 4

Aceasta formula se aplica si pentru autovehiculele carora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu detin omologare europeana de tip si pentru care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2

Cu ocazia calculului taxei pot fi acordate reduceri suplimentare fata de cota de reducere prevazuta in anexa nr. 4, in functie de abaterile de la situatia standard a elementului/elementelor care a/au stat la baza stabilirii cotei fixe, daca persoana care solicita inmatricularea sau, dupa caz, prima transcriere a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi (care vor fi date ulterior). in acest caz, calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in TABELUL 4, majorata cu reducerea suplimentara prevazuta in TABELUL 5. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.

TABEL 1

TABEL 2

TABEL 3

TABEL 4

TABEL 5

Exemplu de calcul: Dacia Logan Euro 5, noua


Potrivit noii grile a taxei auto, taxa pentru un autoturism Dacia Logan nou Euro 5, de 1,2 litri este de circa 73 de euro. Adica aceeasi valoare fata de cat se plateste acum.

Exemplu de calcul: VW Golf diesel de 6 ani


Pentru un Volkswagen Golf 1,9 TDI, euro 4, cu o vechime de 5-6 ani, care are emisii de CO2 de 135 g/km, noua valoare a taxei, potrivit grilei din proiectul de lege aprobat de Guvern, este de 1.373 de euro. Valoarea este cu circa 25% mai mica decat ce se platreste acum. Noua taxa este insa mai mare fata de ce s-ar fi platit in forma initiala a proiectului de modificare a taxei, din iunie 2011, modificat intre timp. Pe acea grila, s-ar fi platit 1.282 de euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Am cumparat un BMW din 1991 dar nu se compara nici pe de parte cu loganul si arata impecabil astept o noua propunere cum se vehiculeaza prin popor , ca daca iei o masina second-hand nu se mai plateste taxa auto de prima inmatriculare dar nu ai voie sa o vinzi timp de 3 ani , daca in intervalul asta de 3 ani ai vinduto cel care cumpara masina plateste taxa de prima inmatriculare asta e sa descurajeze bisnita cu masini si dupa aceasta perioada de 3 ani poti sa-o vinzi fara nici-o problema ,acest nou proiect care este deja in dezbatere ar fi ok pentru toata lumea .MUMAI ASA SE POATE SA IMPACATI SI CAPRA SI VARZA O ZICALA DIN POPOR. GINDITIVA STIMATI GUVERNANTI CUM VOTATI TAXA AUTO CA SE APROPIE ALEGERILE SI AVEM NOI GRIJA CUM VA VOTAM CA SOARTA VOASTRA E IN VOTUL NOSTRU DACA TINETI CU ADEVARAT LA OAMENI.

  2. Noua formula de calcul nu este in functie de emisia CO2 ci in functie de capacitatea cilindrica. Emisia este in g/km, deci daca un motor de 1400 cmc are o emisie de 140 g/km iar un motor de 2000 cmc are 128 g/km, atunci care motor este mai poluant, evident cel cu 1400 cmc! /pe un kilometru emite mai mult CO2, deci este mai poluant. Atunci de ce se numeste taxa de poluara daca se calculeaza in functie de capacitate cilindrica? Totul este mascat sub denumirea de taxa de poluare!

  3. Domnilor guvernanti,
    Vreti aer curat in orase trezitiva la realitatea zilei
    -nu mai ,,betonati,, aiurea orasele,
    -selectati masinile bune de ,,jafuri”,indiferent de marca prin servisuri si controale adevarate la statiile ITP-uri,