Opinia Timisoarei

Sute de trotuare din Timisoara intra in reparatii. Afla daca si pe strada ta se apuca muncitorii de treaba!

TIMISOARA. Dupa un an de asteptari, Primaria Timisoara incep in sfarsit reparatiile la sute de trotuare din oras. A fost finalizata in cele din urma licitatia pentru stabilirea firmelor care sa se ocupe in urmatorii 4 ani de reabilitarea trotuarelor. Afla care sunt firmele castigatoare si cum sunt impartite cartierele!

In total, 8 milioane de euro din bugetul local sunt estimati ca se vor cheltui in urmatorii 4 ani pentru repararea si intretinerea trotuarelor din oras. Reprezentantii Primariei Timisoara au semnat asadar 5 acorduri in acest sens, un alt contract fiind semnat inca de la sfarsitul anului trecut.

„A fost o licitatie care mi-a dat batai de cap de la inceputul mandatului si pana acum. Gata, s-a terminat, semnam contractele, avem 6 sectoare in oras. Sectoarele sunt egale, acordul se va incheia pe o perioada de 4 ani, iar decontarea lucrarilor se va realiza in limita valorii acordurilor cadru la tarifele unitare ofertate. Vom da drumul la lucrari pe fond foarte larg, pentru ca dorim sa schimbam radical, in timp scurt, starea si aspectul trotuarelor din orasul nostru”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Sunt, asadar, 5 loturi. Lotul 1 cuprinde Sectorul 1 din Timisoara, delimitat de strada Garii – bv. Republicii – Calea Circumvalatiunii (exclusiv) – Calea Aradului (din Piata Europei in strada Demetriade, exclusiv) – strada Demetriade (exclusiv) – str. Avram Imbroane (din str. Demetriade in Muzeul Satului, exclusiv) – Canalul Bega. De lucrari in acest sector se ocupa firma SC Superconstruct SRL.

Lotul 2 cuprinde Sectorul 2, delimitat de Calea Torontalului (exclusiv) – Calea Aradului (inclusiv, din Piata Europei in strada Demetriade) – str. Demetriade (inclusiv) – str. Avram Imbroane (din str. Demetriade in Muzeul Satului, inclusiv). De lucrari se ocupa firma SC Pro Samac Construct SRL.

Lotul 3 cuprinde Sectorul 3, delimitat de str. Dunarea – str. Nera – Calea Circumvalatiunii (inclusiv) – Calea Torontalului (inclusiv). Firma castigatoare este Superconstruct SRL.

Lotul 4 cuprinde, de fapt, Sectorul 5, delimitat de: Canal Bega – str. Cluj (inclusiv) – str. Aries (inclusiv) – Calea Martirilor (inclusiv) – Calea Buziasului (exclusiv) – giratie Buziasului (exclusiv) – str. Stan Vidrighin (exclusiv) – str. Stefan cel Mare (exclusiv) – str. Dacilor (exclusiv). Firma castigatoare este SC Pro Samac Construct SRL.

Lotul 5 cuprinde Sectorul 6, delimitat de Canalul Bega – str. Dacilor (inclusiv) – str. Stefan cel Mare (inclusiv) – str. Stan Vidrighin (inclusiv) – giratie Buziasului (inclusiv) – Calea Buziasului (inclusiv). Firma castigatoare este SC Cipalser SRL.

Contractul pentru Sectorul 4, delimitat de strada Cluj – Calea Martirilor – Canalul Bega, a fost incheiat anul trecut. Acolo licitatia s-a finalizat mai repede. Firma care se ocupa de lucrari in acest sector este tot Superconstruct SRL.

Acordurile-cadru se vor incheia pe 4 ani, de la data atribuirii, la o valoare estimata de 6 milioane de lei, la care se adauga TVA, pentru fiecare lot in parte.

Primarul Nicolae Robu a tinut sa explice si sumele stabilite pentru fiecare lot in parte, pe unitate. Nu exista insa o singura unitate de masura, la unele loturi calculele sunt facute in metri liniari, iar la altele in metri patrati.

„Lotul 1 a fost castigat cu valoarea de 190 de lei cost per unitatea de trotuar, Lotul 2 cu valoarea de 85,75 lei per unitate, Lotul 3 cu 176,05 lei per unitate, Lotul 4 cu valoarea de 115,09 lei, iar Lotul 5 cu 97,07 lei per unitate. (…) Noi mergem cu predilectie pe asfaltare. Sigur ca in zonele istorice este altceva, in tot centrul istoric vom avea numai piatra de pavaj, dar in rest in oras mergem pe asfalt”, a explicat Robu.

Intrebat cum au fost stabilite mai exact unitatile, primarul a raspuns ca nu stie detalii tehnice, asta dupa ce a citit de pe foaie valorile pentru fiecare lot in parte.

„S-a procedat cu licitatie electronica, pe unitati de lucru, nu va pot eu da detaliile astea tehnice, dar la trotuare sunt definite anumite unitati si contractul este cadru. Se va plati catre firma castigatoare o suma proportionala cu numarul de unitati realizate efectiv. Sunt mai multe entitati care definesc unitatea, nu e numai metrul patrat sau metrul liniar, este un ansamblu de elemente care au fost prezentate in caietul de sarcini si pentru care ofertele au trebuit sa prezinte cate un tarif. In felul acesta s-a ajuns la un tarif de ansamblu pentru unitatea de trotuar si, asa cum este firesc, pentru fiecare sector a castigat firma cu cel mai mic tarif”, a mai spus primarul.

Mai ramane doar ca muncitorii firmelor castigatoare sa se mobilizeze si sa se apuce efectiv de treaba.

Exit mobile version