‘Sunteti o rusine’. Bataia de joc pe Podul de la Remetea Mare continua. Cu 2-3 muncitori la treaba, DRDP Timisoara prelungeste calvarul soferilor de la saptamana la saptamana. Foto

TIMISOARA. ‘Va bateti joc de noi, de nervii nostri si de rabdarea noastra. Lucrarea asta e varful incompetentei’, spun cu naduf soferii care stau in cozi interminabile in zona pasajul de la Remetea Mare, unde angajatii Directiei de Drumuri si Poduri Timisoara nu sunt in stare sa inlocuiasca niste rosturi de dilatatie de saptamani intregi si tot prelungesc termenul de finalizare a lucrarii.

CITESTE SI: Cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, ce trebuie facuta in Timis, scoasa la licitatie. Costa 300 de milioane de euro pentru 9 kilometri

In 10 iunie, reprezentantii DRDP faceau primul anunt ca incep lucrari pe pasajul de la Remetea Mare si ca acestea vor dura pana in 13 iunie. Aceiasi reprezentanti ai Directiei de Drumuri, reveneau in 21 iunie si spuneau ca lucrarile se intind pana in 8 iulie.

Nici pomeneala sa se incheie in data anuntata.

In 12 iulie, DRDP emitea un nou comunicat potrivit caruia s-au incheiat pe jumatate lucrarile de inlocuire a rosturilor de dilatatie de la pasajul denivelat de pe DN 6 de la Remetea Mare, adica pe sensul de circulatie Timisoara – Lugoj. Iar santierul a fost mutat pe celalalt sens de mers. Reprezentantii Directiei anunta si un… nou termen de finalizare: 2 august.

Si cum oare sa se incheie la timp niste lucrari la care sunt dislocati 2-3 muncitori si cel mai probabil se toarna betonul cu taraita?

Din punct de vedere tehnic, lucrarile de inlocuire de rosturi implica demolarea in zona rosturilor, a grinzilor de beton existente si refacerea lor prin armare si apoi, turnare beton. Pentru intarirea completa, betonul necesita 28 de zile de la momentul punerii in opera. Cu toate ca se utilizeaza aditivi speciali pentru accelerarea prizei si scurtarea timpului de intarire, totusi, zona nu poate fi redata circulatiei imediat. De asemenea, nici nu se pot realiza lucrari adiacente in zona betonului proaspat turnat„, justifica acum cei de la DRDP Timisoara, lasand sa se inteleaga fie ca habar nu aveau ce tip de lucrare aveau de facut atunci cand i-au anuntat prima oara pe soferi ca dureaza doar cateva zile ori lucrurile nu stau deloc asa.

Contactat de opiniatimisoarei.ro, un specialist in betoane vine sa-i contrazica pe cei de la Directia Regionala de Drumuri.

Folosirea aditivilor de accelerare nu se justifica vara. Odata betonul devine mai scump, iar el oricum se usuca mult mai repede pentru ca e cald. Acesti aditivi se utilizeaza de regula atunci cand este frig, pentru ca priza sa se realizeze mai repede, cand sunt temperaturi scazute. Iar, daca folosesc totusi acesti aditivi de accelerare ca sa grabeasca lucrurile, in 7 zile de la turnare betonul atinge 75% din rezistenta, iar in cel mult 2 saptamani, aceasta ajunge la aproape 100%, ceea ce inseamna ca pot trece masinile peste el„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro un inginer constructor din Timisoara, specialist in betoane.

Soferii care au drum des prin zona spun ca variantele de ocolire oferite de cei de la drumuri nu-i ajuta, iar cozile in care stau cu orele i-au adus in pragul disperarii. Acestia au rabufnit pe retelele de socializare.

Alooo, domnilor, terminati cu „abureala” asta, nu ma bag in termeni tehnici, dar am facut zilnic acest drum pe ambele sensuri de mers. In ultimele 7 zile, mai mult de 5-6 oameni, niciodata pe acolo, astazi la ora 14,15 am stat 1 ora pe sensul Timisoara-Lugoj, iar pe pod munceau 3 persoane la gardul de pe margine, in rest nimeni (va rog sa ma contraziceti daca nu e asa). Deci problema aici e, nu cat trebuie sa stea betonul dupa ce se toarna, ci in cat timp se toarna…In orice tara putin mai civilizata, o lucrare care ducea la inchiderea chiar si partiala a unui drum atat de intens circulat ca E70, era gata in maxim o saptamana,cu mobilizare, cu tot ce era nevoie. La noi dureaza 2 luni!!!
Nu cred ca mai au rost explicatiile tehnice si de alt domeniu, realitatea e clara, traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul…chiar si cel in care stam frumos incolonati la o lucrare unde nu munceste nimeni, decat semaforul„, atrage atentia un sofer.

Extrem de proasta organizare de santier. Nu e posibil sa blochezi principala intrare/iesire din oras in acest hal. Ati observat cumva ca se fac cozi de la centura Timisoarei??? Sunteti o rusine, va bateti joc de timpul si vietile noastre!!„, scrie un alt conducator auto.

Va bateți joc de noi, de nervii și răbdarea noastră rușine sa lucreze cu doi oameni, bine ca plătim taxe și impozite. Mai proastă organizare nici nu se poate„, sustine un altul.

Sunteți de un tupeu și de-o incompetență rară. Șantierul ăsta trebuie că e vârful de nesimțire din ce mi-a fost dat să văd în ultimii ani, și din păcate ni s-au arătat destule„, completeaza inca un sofer.

Sunteți niște incapabili și ineficienți in organizare. Aveți 3 muncitori care sprijină lopețile la podul de la Remetea. Multă “sanatate” va doresc„,  noteaza inca un conducator auto, iar exemplele de acest fel pot continua.

Imaginea de mai jos este de miercuri, de la orele 11.00.


Cum sa termine anul asta lucrarea.. cand la ora 11 nimeni nu facea nimic 😂 La ce fete aveau, cred ca niciunu’ nu a inteles ce cauta acolo si ce rol are„, a notat alaturi de fotografie soferul care a facut-o.

FOTO: Info Trafic Jud Timis

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca se ” implica ” numai ce
    curve si neamuri la ce dracu sa te astepti

  2. Lucrari de „calitate”, care dureaza luni de zile pentru ce ar trebui sa dureze trei zile, bani cu ghiotura…..Mizerabililor, nu va mai potoliti cu munca in bataie de joc!!!

  3. Munca de hai sa zicem 3 nopti de 8 h si ii gata daca se doreste!
    Dar la noi sa o facem luga sa ne ajunga pffffffff

    • Am coordonat astfel de lucrari. Durata minima de schimbat doua rosturi de dilatatie pentru un sens e 1 zi, maxim 2. In varianta scurta: in 1,5 h instalezi semnalizarea de inchidere a unui sens de circulatie; lucrezi la cele 2 rosturi de dilatatie de la capetele pasajului (daca sunt mai multe rosturi, se complica putin treaba ca nu poti sa inghesui o armata de oameni cu toate echipamentele pe o singura banda. Dupa inchiderea unui sens, indepartezi complet rosturile vechi in 3 h; in 1 h torni un mortar special (ajunge la rezistente minime necesare deschiderii traficului greu in 2 ore de la turnare – vara, respectiv 4 ore iarna – se poate turna si la -10 grade celsius) si inglobezi in mortar buloanele de fixare a rostului de dilatatie. In cele 2 (4 h) de intarire a mortarului, muncitorii iau pauza de masa, fac curatenie si se pregatesc de demobilizare. Dupa ce mortarul s-a intarit, fixezi elementele rostului in 1 h. Dupa care, pret de 1,5 h indepartezi semnalizarea in acelasi timp cu echipamentele si deschizi drumul. Total: 10-12 ore de munca pt 2 rosturi/un sens de circulatie. Pt timpul asta trebuie planificat si organizate corespunzator toate lucrurile. Evident in cazuri din astea pot aparea probleme, dar chiar si asa, cu o organizare buna, nu trebuie sa dureze mai mult de 2 zile pt 2 rosturi/sens. Hai, drum bun, circulati cu atentie pe langa muncitori ca sa nu-i loviti, si nu ii injurati, pt ca nu e vina lor 🙂

      • Va respect profesionalismul, dar o intrebare tot am: fara rosturi de dilatare nu se poate la noi (la altii se poate). Acestea sunt necesare (inclusive la caile ferate – tum-tum-tum, tum-tum-tum) pentru a preveni deformarile sau cedarile structurale aparute in materialele insuficient de rezistente. Prin pari mai spalate sinele de tren, tramvai si orice alte sine sunt facute din oteluri de inalta rezistenta, sudate (nu cu rosturi) si prinse bine pe traverse, incat nu se misca, nu se deformeaza, nu se bucleaza de caldura si poti circula pe ele cu 300 la ora. Iar daca chiar nu se poate nu se pot folosi compensatoare „pieptene” care sa permita trecerea peste rosturi fara zguduituri, pe care sa dai pe urma vina pentru ca s-a distrus carosabilul?

  4. hai ma ca nu se compara cu meseriasii lu robu. astia stau cate 2 ani

  5. Cea mai mare nesimtire, nu consta in faptul ca lancezesc lucrarile… Cea mai mare nesimtire este aceea ca nu au deschis drumul vechi, cel care trece pe langa pod, un drum care este asfalatat, nu trebuia decat plombat pe ici-colo. Fiindca trec zilnic de doua ori pe acolo, odata am incercat sa trec pe langa pod, peste linia de cale ferata, dar ce credeti…? In dreptul caii ferate au ridicat un morman imens de pamant, sa nu carecumva sa treaca lumea pe acolo. O sa-i dau in judecata. Am pus deja avocata sa le trimita somatii.

    • Pentru ce sa-i dai in judecata? Daca te referi la drumul vechi, nu ai nici o sansa.

  6. Doamne… Doar așa puțin durează? La echipele șefului meu robică le trebuie 1 an, pe puțin, și dublu că bani, desigur. Sunteți niște răutăcioși

  7. Asta pentru ca le permit baietii de la CJT sa o lalaie asa. Acelasi CJT care nu e in stare de 30 de ani sa faca o centura ocolitoare completa a orasului.A facut doar jumatate si aia pe doua benzi. Acelasi CJT care a dus autostrada la mama dracului unde a intarcat mutu iapa doar pe considerente preferentiale…..deh trebuiau despagubiti probabil doar persoanele vizate …… si asa mai departe….completati pe linia punctata!!!

  8. Sa va duceti efectiv la dracu cu lucrarea voastra de rahat, intarziata peste masura. Nervi la maxim, cozi interminabile aproape la orice ora, maxim 3 muncitori in timpul zilei. MuiePSD

  9. Buna ziua,
    problema este simplu de rezolvat: exista drumul vechi , cel de langa pasaj, pentru sensul spre Timisoara si jumatate din pasaj pentru sensul spre Lugoj. Dar, in marea lor competenta DRDP-ista, au ignorat aceasta solutie care avea nevoie de un aviz de folosire temporara a trecerii la nivel cu calea ferata si se joaca cu nervii celor aflati in trafic.