Strazile cu piatra cubica din zona Balcescu vor fi reparate abia in 2014. A inceput licitatia pentru studii

TIMISOARA. Promisiuni peste promisiuni! Primarul Nicolae Robu nu se poate tine de toate, asa ca lasa unele pe anul viitor. Daca in luna februarie a acestui an ne promitea ca in 2013 va repara strazile cu piatra cubica, iata ca acum le lasa pe 2014. Motivul real? E nevoie de studii de fezabilitate si proiecte. Aceasta cu toate ca se stia ca aceste strazi, 5 la numar, aflate in zona Balcescu, fac parte din patrimoniul istoric al orasului si ca e nevoie de avize speciale pentru interventii.

„In 2014 si acea retea de strazi si respectiv trotuare va intra in reabilitare, pentru ca este inadmisibil ca la 5 minute de Catedrala, de mers pe jos, sa ai strazi atat de denivelate cu atatea gropi, asa cum se intampla in acea zona. Le vine randul si lor, evident. Acolo este putin mai complicat, pentru ca avem o zona protejata. De aceea nu se puteau face interventii asa cum am facut in alte zone. Vom merge cu toate 5 deodata, vom intra pe toata zona. Suntem in faza de licitatie pentru proiect si studiu de fezabilitate. Pe parcursul elaborarii SF se obtin si avizele necesare de la Monumente. Sunt in atentia noastra, deja e declansat procesul, in 2014, cu certitudine, toate aceste strazi vor fi reabilitate”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.

Dar iata ce ne spunea edilul sef al Timisoarei in luna februarie a acestui an, 2013: „Exista un proiect. Anul trecut, chiar la inceput de mandat, am dat dispozitii sa fie reparate cu prioritate toate aceste strazi care sunt la distanta de 5-10 minute de centrul orasului, de primarie. Din pacate, nu s-a putut, pentru ca este o zona monumentala si trebuie parcurse anumite proceduri. Le vom parcurge, in 2013 vom repara aceste strazi, dar respectand legea. Ele nu vor ramane cu piatra cubica, numai ca nu poti pur si simplu sa torni asfalt peste piatra cubica sau sa mergi si s-o inlaturi, trebuie parcursa o anumita procedura. Trebuie sa ajungem sa avem asfalt, nu mai suntem in epoca strazilor cu piatra cubica”.

La sfarsitul lunii august, reporterii opiniatimisoarei.ro i-au mai intrebat o data pe reprezentantii Primariei Timisoara ce se intampla cu acele strazi. Raspunsul a fost clar: „acoperirea cu covor asfaltic a strazilor cu piatra cubica nu se poate realiza decat cu aviz si cu proiect de investitii, nu se poate realiza prin proiecte de reparatii”, ne spunea Dan Diaconu, adaugand ca se discuta cu Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniul Cultural pentru avizele necesare.

Pana atunci insa, soferii care traverseaza cele 5 strazi trebuie sa mearga cu 10 km la ora si sa fie atenti sa nu-si strice masinile in gropi si denivelari.

CITESTE SI:

De ce nu repara Primaria Timisoara strazile din piatra cubica, aflate la 2 pasi de centru si pline de gropi!

Dezastru la 2 pasi de Primaria Timisoara: strazile cu piatra cubica, un chin pentru soferi. Cand intra in reparatii?

Ti-ai rupt masina in gropile din Timisoara? Plateste Primaria despagubiri! Aproape 30.000 de euro a achitat in ultimii ani

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca tot sunt cu piatra cubica si sunt si protejate ca ansamblu arhitectural, de ce sa scoata piatra cubica? Se niveleaza frumos si se pune la loc. Dooooh. (multa prostie in administratie si multa lipsa de bun gust; daaa-i cu asfaltul)

  2. Lasati piatra cubica acolo, nivelati terenul si asezati-o la loc. Cum adica nu mai suntem in epoca strazilor cu piatra cubica? Imediat o sa ne zici ca nu mai suntem nici in epoca cladirilor din caramida, hai sa radem centrul istoric si sa punem otel si sticla. Tot centrul orasului Praga este pavat cu piatra cubica, ei se pare ca sunt mult in urma noastra ca civilizatie.

  3. oare care era procedura de reparatie a acestor strazi inainte de 1989 sau inainte de 1948? licitatii? aprobari? avize de la monumente istorice?
    simplu: 2 muncitori soseau dotati cu un tirnacop, lopata, nisip si ciocan. se scotea pavajul din locul unde era o groapa, se nivela cu nisip fundatia, se punea pavajul la loc, se batea cu ciocanul si se punea nisip in rosturi. reparatia dura cu indulgenta o ora si era gratuita pt primarie pt ca muncitorii oricum isi primeau salariul.

  4. Strazile vor fi asfaltate dupa buget si conform legilor, nu dupa capul tuturor care isi dau cu parerea despre cum e bine. De aceea exista primar. Oamenilor treziti-va odata