Opinia Timisoarei

Strada Mercy este prima pavata din centrul istoric al Timisoarei. Ce culoare are piatra cubica?

TIMISOARA. A inceput in sfarsit pavarea viitoarelor strazi pietonale din centrul istoric al orasului, aflat in plin santier pentru reamenajare. Strada Mercy este prima care vede noul pavaj, care nu mai este gri, fiind vorba practic de o combinatie de culori: cenusiu cu caramiziu deschis.

Muncitorii contractati de primarie au inceput inca de marti sa aseze piatra in partea cu Piata Sf. Gheorghe, mai intai pe zona unde erau trotuare. Acestea au disparut deja si nici nu vor mai reaparea, strazile urmand sa fie pavate din cladire in cladire.

„Pentru strazi se va folosi piatra cu latura cubica mai mica pe langa pereti si piatra cu latura mai mare, in speta de 12 cm, pentru partea dinspre fasiile care sunt inspre pereti si care sunt realizate cu piatra cu latura de 6 cm. Si pe principalele alei pietonale, pe strada Vasile Alecsandri, pe Lucian Blaga, pe Mercy si pe Eugeniu de Savoya, in zona centrala vom avea si granit de dimensiuni mai mari astfel incat sa se poata face foarte comod promenade. Va arata foarte bine cu cele trei tipuri de piatra naturala, zona centrala fiind si comoda la mers”, dezvaluia, in septembrie, Nicolae Robu.

Reprezentantii primariei spuneau ca pana in iarna vom circula pe strazile proaspat pavate, cel putin pe Mercy, pe Vasile Alecsandri, Lucian Blaga si Eugeniu de Savoya, dar si prin Piata Libertatii.

________

UPDATE! Frigul strica planurile. E posibil sa nu inceapa pavarea celorlalte strazi

Pe strada Mercy se foloseste piatra naturala Porfir Red.

„Arhitectii considera ca lucrarea decurge bine, iar constructorul va face toate eforturile sa finalizeze lucrarile de pavare pe strada Mercy, pe tronsonul cuprins intre Sf. Gheorghe si Eugeniu de Savoya. Pavajul folosit este din piatra naturala Porfir Red”, ne-a declarat Alina Pintilie, purtator de cuvant al Primariei Timisoara.

Potrivit reprezentantilor primariei, este posibil ca anul acesta sa fie gata pavata o singura strada, nu toate cele pe care le enumera edilul-sef. Daca temperaturile scad drastic, muncitorii nu-si vor mai putea face treaba in conditii normale.

„Dat fiind faptul ca ne aflam deja in sezonul rece, iar in conditii meteo nefavorabile este afectata calitatea lucrarilor si, in conformitate cu legislatia in domeniul constructiilor, este chiar obligatorie intreruperea anumitor lucrari atunci cand temperaturile exterioare constante scad sub +5º C, nu ne putem pronunta in acest moment in privinta continuarii anul acesta a lucrarilor de pavare si pe alte strazi din centrul istoric”, ne-a mai declarat Alina Pintilie. Asadar, promisiunile lui Nicolae Robu ar putea fi degeaba.

CITESTE SI: Primarul face tot! Nicolae Robu alege pavajul potrivit pentru centrul istoric al Timisoarei si il insemneaza cu… markerul

***

Lucrarile de reabilitare a centrului istoric din Timisoara au inceput la sfarsitul lunii octombrie 2013 si sunt realizate de firma Romprest, care face lucrari de arhitectura, rutiere, de alimentare cu apa si canalizare, retele de alimentare cu energie electrica, instalatii electrice pentru iluminatul public si telecomunicatii.

Va reamintim, lucrarile de reabilitare din cartierul Cetate reprezinta un proiect mai vechi al Timisoarei initiat de administratia Ciuhandu, care a pus piatra de temelie in primavara anului 2012. Acestea se executa treptat, cu aproape 15 milioane de euro, 80% din bani venind de la UE, ca fonduri nerambursabile.

Ar trebui sa fie complet refacute 10 strazi in zona Unirii: Sergent Constantin Musat, Vasile Alecsandri – pe tronsonul Piata Unirii si Libertatii, Lucian Blaga – pe tronsonul Piata Unirii si Piata Huniade, Florimund Mercy, Franceso Griselini, Fara Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu si Enrico Carusso.

In plus, vor fi schimbate aproape in intregime pietele Sfantul Gheorghe, Libertatii si Tarcului, exceptie facand Piata Unirii, care va ramane la fel. Se fac insa si aici sapaturi, pentru inlocuirea retelelor subterane, dar si pentru inlocuirea pavajului, pavaj care se va pune din cladire in cladire, deci vor disparea trotuarele. Totodata, proiectul prevede schimbarea mobilierului urban din zona, iar subsolurile cladirilor istorice ar urma sa fie transformate in spatii comerciale.

Exit mobile version