Opinia Timisoarei

Strada Closca a fost extinsa la 4 benzi. S-a deschis circulatia, dar lucrarile nu sunt finalizate inca. FOTO!

TIMISOARA. Cosmarul timisorenilor care locuiesc pe strada Closca s-a incheiat, dupa ce artera a fost extinsa la 4 benzi. Circulatia a fost redeschisa pe toata lungimea strazii, dupa mai bine de un an de lucrari, lucrari care nu au fost finalizate complet. Muncitorii mai au ceva de lucru la pistele de biciclete care se afla pe strazi paralele, iar sensurile de mers nu au fost inca marcate.

Lucrarile la drumul care duce spre Jimbolia au inceput in luna mai a anului trecut si au fost intarziate cu mai bine de o luna. S-a lucrat de zor pe sectorul bulevardul Cetatii – strada Ovidiu Balea, pe o lungime de 1,7 kilometri, si s-au investit 8,8 milioane de lei, bani europeni. S-a lucrat cu greu insa, la un moment dat conducerea Societatii de Drumuri Municipale, firma care a castigat licitatia, a fost in impas si a fost nevoie de o marire de capital de la Consiliul Local pentru continuarea lucrarilor, in conditiile in care nu mai erau bani pentru materiale.

Practic, carosabilul a fost extins la 4 benzi de circulatie, s-au amenajat racordurile la strazile laterale, precum si accesul in casele timisorenilor care locuiesc acolo, s-au amenajat bordurile, trotuarele, iar pistele au fost amenajate pe strazile paralele – Ovidiu Balea si Crisan –, nemaifiind loc pe Closca. Aproape la fiecare intersectie au fost puse semafoare.

„Extinderea carosabilului a impus mutarea a 11 stalpi si a retelei electrice aeriene. A fost realizata o canalizatie subterana pentru retele. Au fost plantati 310 pomi si au fost realizate zone verzi”, au explicat reprezentantii Primariei Timisoara.

Potrivit directorului SDM, 100 de muncitori au lucrat pe strada Closca. „Cam jumatate din capacitatea societatii noastre a lucrat pe strada Closca, cam 100 de oameni au lucrat, cu utilaje si cu tot. Cel mai greu a fost cu situatia financiara a societatii, in rest suntem dotati, avem de toate, putem executa lucrari. Pe strada Closca s-a sapat de la fundatie incepand. Pistele de biciclete nu aveau loc pe strada, erau 2 benzi, am facut 4 benzi”, a spus Octavian Bulboaca pentru opiniatimisoarei.ro.

Primarul Nicolae Robu a tinut sa marcheze la fata locului redeschiderea circulatiei pe intreg tronsonul. Aceasta cu toate ca lucrarile nu au fost finalizate suta la suta. Pe alocuri, unde ar trebui sa fie spatiu verde, este pus inca pamant neimprastiat, iar utilajele inca mai sunt pe strada, semn ca mai e ceva de lucru.

„Firma care a castigat licitatia, societatea de Drumuri Municipale, a avut mari probleme financiare si a trebuit sa rezolvam mai intai acele probleme, dat fiind faptul ca Primaria este actionarul unic, pentru ca ea sa poata lucra si sa puna in opera proiectul. Oficial, lucrarile au demarat in 7 mai 2012, cand s-a semnat ordinul de incepere, in realitate s-a inceput mult mai tarziu, chiar la inceputul mandatului meu de primar. Mai trebuie sa vopsim culoarele pentru pistele de biciclete, dar asta o facem putin mai tarziu, pentru ca inca mai lucreaza asfaltul, mai trebuie facute ajustari, unde sunt rosturile lasate pentru diversele tronsoane, pentru ca asfaltul mai lucreaza si trebuie sa se faca finisaje dupa ceva vreme. Mai sunt inca 3 luni de contract pana la expirarea termenului, avand in vedere ca s-a cerut o prelungire dupa termenul initial”, a explicat Robu. Receptia finala nu s-a facut inca.

Foto: Virgil Simonescu

Exit mobile version