Start la reabilitarea malurilor Begai! Lucrarile le face firma din Arad, care se ocupa si de refacerea treptelor Catedralei

TIMISOARA. Primaria Timisoara a incheiat in cele din urma licitatia pentru proiectul de reabilitare a malurilor Begai, pe fonduri europene. O firma din Arad se va ocupa de toate lucrarile si, de indata ce va fi iscalit contractul, va trece la organizarea de santier.

Firma Tehnodomus, care se ocupa de reabilitarea treptelor Catedralei, a castigat si licitatia pentru reabilitarea malurilor Begai. Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu, care s-a intors luni din concediu.

„In sfarsit am reusit sa finalizam cu succes licitatia pentru proiectul de amenajare a malurilor Begai. Ieri a fost ultima zi pentru depunerea contestatiilor, nu am avut nicio contestatie depusa. Suntem in postura de a semna contractul si a da drumul lucrarilor efective. Valoarea totala a acestei lucrari, stabilita prin procedura de licitatie, este de 25.426.751 lei, fara TVA. Termenul de realizare este de 23 de luni de la semnarea contractului, firma castigatoare fiind Tehnodomus Arad. Este aceeasi firma care face treptele Catedralei”, a anuntat primarul Timisoarei, apreciind ca in urmatoarele saptamani vor incepe lucrarile cu organizarea de santier.

„In urmatoarele saptamani vor incepe lucrarile. Il voi semna imediat si in cel mai scurt timp voi cere firmei sa faca amenajarea de santier. Voi incerca sa conving firma Tehnodomus sa ne organizam astfel incat sa comprimam termenul”, a completat Robu.

In cadrul proiectului vor fi refacute aleile de pe malurile Begai de la Uzina de Apa pana la Podul Modos. Nu se stie inca cu ce zona se va incepe, acest aspect va fi stabilit dupa semnarea contractului. Primarul spune insa ca orice interventie va bloca traficul pietonal si, in unele locuri, si cel auto.

Vor fi amenajate malurile in sine, trotuarele, vor fi trasate piste de biciclete si refacute spatiile verzi. Si Administratia Robu vrea sa cumpere vaporetto, desi nu stie inca daca este viabil transportul in comun pe Bega.

„Vom face si o navigare mult mai buna pe canal, dupa parerea mea una foarte viabila, va fi aceea de agrement. Vom achizitiona si vaporetto si vom incerca sa vedem daca transportul public este viabil. Daca se va dovedi ca este viabil, desigur ca vom sustine in continuare acest transport pe canalul Bega. Cu certitudine va fi ultra-viabila navigarea in scopuri de agrement”, a completat Nicolae Robu.

Cat despre tipul de ambarcatiuni, primarul da asigurari ca dupa amenajarea malurilor, pe Bega nu vor mai circula ambarcatiuni care sa polueze.

„Vor fi achizitionate mai mult de 2 vaporetto, cu certitudine, dar nu am facut inca o socoteala. Nu sunt asa de scumpe, vom achizitiona mai multe, insa trebuie sa facem o analiza si sa vedem cat este de rational. De ce nu sunt ezitant in a spune ca nu sunt mai multe? Pentru ca am certitudinea ca ele vor avea mare succes. Pe Bega nu se va circula cu ambarcatiuni poluatoare, sa fie foarte limpede. Vom incerca, in timp, sa restrictionam navigarea doar la ambarcatiuni cu motor electric. La inceput, sigur, avand in vedere situatia in care suntem, vom permite si navigarea cu ambarcatiuni cu motor termic, dar de categorii corespunzatoare”, a conchis Robu.

Contractul de finantare in valoare de aproximativ 50 de milioane de lei a fost semnat inca din 29 iunie 2012. Primim de la Uniunea Europeana aproape 30 de milioane de lei, bani pe care nu mai trebuie sa-i inapoiem.

Practic, se vor reabilita aleile pietonale de pe malurile Begai, se vor amenaja piste de biciclete si 9 statii de inchirieri biciclete, 6 fantani, 40 de gradene, terase belvedere si punti de acces, doua rampe si platforme pentru interventii de urgenta, se vor pune mai bine de 400 de banci, banchete de lemn, cateva sute de cosuri de gunoi, doua mese de sah, 70 de sezlonguri si multe altele.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. daca se ocupa de malurile begheiului cum a lucrat si la treptele catedralei, mai bine lipsa!
    ma tot intrebam care este spilu’ cu intarzierea lucrarilor si cineva din pmt mi-a spus adevarul>devizul mega incarcat cu mii de ore de munca nu poate fi justificat decat daca se …trage de timp!
    propun ca din toata armata de functionari ai pmt sa fie detasati pe santierele timisoarei zilnic prin rotatie specialisti, care sa intocmeasca un raport si sa fie sustinut de…poze!
    dimineata la rima ora, mos stoia, sa ia la cunostinta de stadiul lucrarilor!
    plus o pancarta pe care sa se vada zilnic >nr lucratorilor prevazuti/prezenti pe santier/specialitatea/nr de ore zilnic alocate lucrarii!
    in era megainformatica este de neadmis ce se intampla pe santierele patriei!
    apropo, cat credeti ca vor supravietui cocopalmierii- robu si brazi plantati pe strada …brazilor!

    • Câte clase ai tu mai cocosel?