Sorin Grindeanu, intalnire cu ministrul sarb al Transporturilor, la Timisoara. Vor avea pe masa proiectul Autostrazii Timisoara – Belgrad

TIMISOARA. Sorin Grindeanu a anuntat ca urmeaza sa aiba o intalnire, posibil la Timisoara, cu ministrul sarb al Transporturilor, pentru a discuta proiectul comun al celor doua tari de construire a unei autostrazi.

Aceasta autostrada ar urma sa aiba traseul de la Timisoara pana in vama Moravita, pe teritoriul Romaniei, si va continua pe teritoriul Serbiei pana la Pancevo, aproape de Belgrad.

CITESTE SI: Drumul Boilor, deblocat. Ministrul Transporturilor anunta la Timisoara ca au fost rezolvate toate piedicile din calea amenajarii intersectiei cu Centura Sud

Sorin Grindeanu a anuntat ca s-au facut deja demersuri pentru ca aceasta intalnire sa aiba lor, insa deocamdata nu a fost stabilita o data exacta.

Un proiect important este cel legat de autostrada Timisoara – Moravita. S-au facut pasi importanti, imi doresc si exista primele contacte, nu e stabilita inca data. Mi-as dori sa fie aceasta intalnire la Timisoara cu omologul sarb, astfel incat ultimele semne de intrebare sa fie inlaturate. Imi doresc ca acest proiect sa intre in linie dreapta, sa nu mai fie intarziat si sa existe un calendar clar. In acest moment, este in derulare un contract semnat in martie 2020 pentru elaboarea studiului de fezabilitate. Asta inseamna ca, pe parcursul anului, in toamna, ar trebui sa se termine acest studiu de fezabilitate si sa intram la proiectare si executie. E necesara o intalnire cu partenerii sarbi pentru a elimina ultimele semne de intrebare care pot bloca acest proiect”, a declarat Sorin Grindeanu.

Cu traseul stabilit, din 11 variante, care s-au aflat in lucru, Autostrada A9 Timisoara – Moravita este inca in faza realizarii studiului de fezabilitate. CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita”, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totala a proiectului pentru studiul de fezabilitate este de 14.693.042,97 lei si este finantat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitatia lansata in martie 2019 s-au inscris doua asocieri de firme care voiau sa realizeze studiul de fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina. Licitatia a fost castigata de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA.

Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.

Viitoarea autostrada care ar urma sa lege Timisoara de Pancevo asigura conexiunea rapida cu capitala Serbiei, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad este drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. In paralel cu aceste autostrăzi, ar trebui dezvoltata și modernizată infrastructura feroviară dar real, nu doar faza de proiect.

  2. Vor trece minim 25 de ani pana se va construi aceasta autostrada , Romania va schimba 5 presedinti , 82 de ministri la transport , iar Sorin Grindeanu va fi mort de batranete .

  3. In 2016 cand il aveam pe Ciolos prim ministru, a venit la Timisoara sa se intalneasca cu Vučić, prim ministrul Serbiei atuncea, actual presedinte, ca sa-i spuna sarbului ca noi nu avem prevazut in masterplanul nostru o autostrada Timisoara – Belgrad.
    Vučić i-a zis lui Cioloş „bine, cand o sa o aveti, anuntati-ne!”
    Oare s-au schimbat lucrurile de atunci sau iarasi ii vorba de bla bla bla?…

    • Autostrada ecista dar in varianta Budapesta – Belgrad si raifarea A1 si apoi continuare spre S-E via Bulgaria Macrdonia, Grecia (variatiuni) și noi Vom fi „cei frustrati” cum ca … alții…
      Nu suntem in stare sa terminăm 10 km din A1 ,(dupa cati ani?) Și apoi Oradea – Cluj – Bucuresti dar …