Opinia Timisoarei

Semmeringul banatean a repornit. Se circula din nou pe cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, Oravita – Anina

Trenul care circula pe ruta Oravita – Anina a revenit pe traseu de sarbatori.

CITESTE SI: Mos Craciun violet si-a facut treaba si in acest an. Reprezentantii Politehnicii Timisoara au trecut si granita judetului 

Garnitura a fost repusa in circulatie dupa ce echipele CFR Infrastructura au reparat terasamentul intre Oravita si Lisava, acolo unde acesta s-a surpat la inceputul lunii decembrie.

Trenul a fost repus in circulatie sambata, 19 decembrie, si acum circula dupa programul normal: plecarea este zilnic, la ora 11.15, din Gara Oravita, iar sosirea este la ora 16.40”, a declarat Remus Cherla, sef de gara la Oravita pentru colegii de la expressdebanat.ro.

Construit de administratia habsburgica, traseul Oravita – Anina este cea mai veche linie de cale ferata de pe actualul teritoriu al Romaniei. Ea a fost data in folosinta la data de 25 noiembrie 1863.

Traseul, datorita razelor de curbura mici, unele chiar de numai 104 m, si a rampelor mari cu declivitate maxima de 21 la mie, se aseamana foarte mult cu celebra cale ferata Semmering (Austria), motiv pentru care a fost supranumit „Semmeringul Banatean”. Traseul traverseaza peisaje montane deosebite, fiind vizibil platoul Muntilor Semenic.

CITESTE SI: Asemanarile fascinante dintre cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, aflata in Banat, si Semmeringul din Austria! FOTO!

Trenul parcurge o distanta de 33 km, pleaca din Oravita, aflata la o altitudine de 218,7 m si ajunge la Anina la o altitudine de 556,4 m, rampa maxima de pe traseu inregistrandu-se intre Lisava si Garliste. De-a lungul traseului se pot descoperi nu mai putin de 14 tunele cu o lungime totala de 2,1 km si 10 viaducte cu inaltimi de peste 25 de metri.

Exit mobile version