SECHESTRU pe 75 de case! Amenintari si santaj la Depoul de Locomotive din Regionala CFR Timisoara! Cine conducea super afacerea cu motorina?

UPDATE: Patru persoane acuzate in dosarul furtului de motorina de la CFR au fost arestate preventiv pentru 30 de zile, in timp ce alti trei vor fi plasati in arest la domiciliu.

Astfel, gestionarul sef Gheorghe Borza, liderul de sindicat Ioan Bolos, contabila sefa Florina Silaghi si omul de afaceri Liviu Martin au fost arestati preventiv pentru 30 de zile.

Seful Depoului de Locomotive, Cristian Aurel Jigoria, adjuncta acestuia Alina Apostol si agentul de politie Ilarie Nanu vor fi plasati in arest la domiciliu pentru urmatoarele 30 de zile.

De asemenea, judecatorii au pus sechestru pe 75 de imobile apartinand suspectilor.

Decizia a fost luata de Tribunalul Timis si nu este una definitiva, ea putand fi contestata la Curtea de Apel Timisoara.

_____________

TIMISOARA. Furtul de motorina din locomotive, in Regionala CFR Timisoara a fost coordonat de liderul de sindicat Ioan Bolos si de gestionarul sef al depoului, Gheorghe Borza, prin amenintari si constrangeri, dar si prin influentarea angajarilor in cadrul CFR, sustin anchetatorii.

CITESTE SI: Cum se fura motorina in Regionala CFR Timisoara? Inghesuiala mare la DIICOT! 25 de ceferisti in Arest! VIDEO!

CITESTE SI: Prapad! Peste 40 de perchezitii DIICOT la Regionala CFR Timisoara si la angajati pentru un furt colosal de motorina! VIDEO!

ceferisti-retinuti-5

Potrivit referatului intocmit de procurorii DIICOT si obtinut de News.ro, sapte persoane sunt prezentate vineri in fata judecatorilor cu propunere de arestare preventiva in dosarul furtului de motorina din locomotivele CFR de la Regionala Timisoara.

Este vorba despre:

Gheorghe-Viorel Borza, seful de aprovizionare din cadrul Regionalei CFR Timisoara care este acuzat de fals intelectual, grup infractional organizat, uz de fals si delapidare;

Ioan Bolos, lider de sindicat si expert in relatii sociale in cadrul Depoului de Locomotive Timisoara acuzat de grup infractional organizat, fals intelectual, uz de fals, complicitate la delapidare, luare de mita, santaj

Cristian Aurel Jigoria, seful Depoului de Locomotive Timisoara, acuzat de grup infractional organizat, fals intelectual, uz de fals, delapidare;

Alina Apostol, adjunct al sefului Depoului Timisoara, acuzata de grup infractional organizat, fals intelectual, uz de fals, delapidare;

Florina Silaghi, coltabila sefa in cadrul Depoului de Locomotive Timisoara, acuzata de grup infractional organizat, fals intelectual, uz de fals, delapidare;

Liviu Martin, poreclit ”Motorina”, administrator al unei firme private este acuzat de grup infractional organizat si complicitate la delapidare cu consecinte deosebit de grave;

Ilarie Nanu, agent de politie, este acuzat de aderare si sprijinire a unui grup infractional organizat, favorizarea infractorului.

Potrivit documentului DIICOT, grupul infractional era constituit in jurul gestionarului sef si a liderului de sindicat.

Gheorghe Borza, gestionarul sef se ocupa personal de organizarea, supravegherea si indrumarea activitatii biroului de aprovizionare si coordona, activitatea de creare de plusuri in gestiune si de intocmirea de documente justificative false. Cu ajutorul mai multor pompagii, pe care  Borza ii coordona, locomotivele erau alimentate cu o cantitate de combustibil mai mica decat cea alocata prin cotele de consum, intocmind in acest sens, documente justificative de consum false. Tot el s-a ocupat de valorificarea in afara unitatii a combustibilului sustras, prin atragerea in activitatea infractionala, a unor inculpati, din afara societatii, care au preluat si valorificat combustibilul.

Bolos Ioan Irimie, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timisoara, a facilitat activitatea de delapidare din cadrul Depoului Timisoara, printr-o politica de protejare a membrilor agresiva, exercitand presiuni asupra factorilor de decizie si de control din cadrul Regionalei CFR Timisoara,  in cazurile in care acestia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de combustibil sau cu privire la faptele de sustragere constatate de catre organele judiciare sau organele de control interne ale societatii”, se arata in document.

De asemenea, tot el, printr-o pozitie de forta, a influentat angajarile din cadrul depoului, prin numirea si angajarea unor persoane obediente, care erau de acord sa adere si sa se implice in  activitatea infractionala generalizata.

In acest sens, cea mai mare parte a mecanicilor de pe locomotivele care functionau cu  combustibil conventional, erau membrii ai sindicatului inculpatului si erau implicati in activitatea de delapidare si sustragere de combustibil. Pentru rolul protectionist asumat si pentru angajarile in societate,  inculpatul Bolos Ioan Irimie, percepea periodic de la membrii de sindicat, mecanici de locomotiva, sume de bani sau alte avantaje materiale. Fata de membrii de sindicat care refuzau sa efectueze platile periodice, inculpatul a exercitat constrangeri personal si prin factorii de decizie ai societatii, a determinat  masuri de mutare sau detasare a mecanicilor sau a altor functionari, in alte unitati sau pe alte linii de munca, care nu necesita implicarea in activitatea locomotivelor Diesel, in jurul carora era concentrata activitatea  infractionala”, mai arata sursa citata.

Totodata, in schimbul sprijinirii activitatii infractionale, Bolos primea lunar de la fiecare mecanic de locomotiva inscris in sindicat, sume cuprinse intre 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras.

Activitatea infractionala era gandita foarte laborios si pusa la punct in cel mai mic detaliu, membrii grupului evidentiind in documentele unitatii consumuri de combustibil mai mari decat cele reale, facand astfel posibila, insusirea si sustragerea  surplusului ramas in gestiune. (…) in vederea eficientizarii sustragerilor, inculpatii au improvizat si pus la punct, dispozitive tehnice ( rezervoare, racorduri, furtune), care au permis transferul rapid, din depou in afara unitatii a combustibilului”, se mai arata in documentul DIICOT.

In activitatea infractionala au fost atrasi si au contribuit si angajatii laboratorului de determinari fizico-chimice din cadrul Depoul de Locomotive Timisoara

Acestia au utilizat formule de calcul  in buletinele de analiza, care au avut in vedere parametri tehnici nereali,  permitand astfel  producerea surplusurilor in gestiune. Astfel, din declaratia unui martor  a reiesit faptul ca Gheorghe Borza le dadea, uneori indicatii cu privire la indicele de densitate care trebuia stabilit.

Seful Depoului Timisoara nu era strain de toate cele ce se intamplau in Regionala CFR Timisoara si in cadrul audierilor de joi, de la sediul DIICOT Timisoara a precizat ca avea cunostinta de furtul de motorina din locomotive.

Jigoria Cristian Aurel avand functia de sef Depou Timisoara, a aratat ca avea cunostinta de delapidarile de motorina savarsite de catre Borza Gheorghe in intelegere cu mecanicii de locomotiva. Mai a aratat ca mecanici erau de acord sa lase in rezervor o parte din cota de motorina alocata uneia dintre curse in schimbul careia primeau sume de bani cuprinse intre 0,8 si 1 leu/litru de motorina lasata in rezervor. De asemenea, in anul 2013 i-a semnalat lui Borza Gheorghe ca sunt cam mari cotele de combustibil normate pentru fiecare traseu, insa acesta a justificat ca aceste cote s-au fixat de personalul tehnico-ingineresc din Depou. Perioada din care a incercat sa reduca permanent nivelul acestor cote reusind ca in anul 2015 acestea sa ajunga la un nivel rezonabil. A mai precizat ca de fiecare data cand a facut astfel de demersuri a intampinat opozitie din partea lui Bolos Ioan in mod direct si a lui Borza Gheorghe in mod voalat. Acesta concluzioneaza ca delapidarile masive s-au facut de catre Bolos Ioan, Borza Gheorghe si Apostol Alina”, se mai arata in raportul DIICOT.

Jigoria le-a mai spus anchetatorilor ca avea cunostinta si de angajarile in cadrul Regionalei CFR Timisoara, angajari de care s-a ocupat liderul de sindicat Ioan Bolos si pentru care acesta din urma ar fi primit sume de bani.

Jigoria Cristian Aurel avand functia de sef Depou Timisoara a aratat ca odata cu angajarile recente din cadrul Depoului a auzit ca liderul de sindicat Bolos Ioan ar fi primit de la candidati suma de aproximativ 2.000 euro precizand ca nu a facut parte din comisia de examinare si s-a trezit cu noi salariati in curte, examenul fiind sustinut in cadrul Regionalei”, se mai arata in document.

Anchetatorii mai spun ca CFR a facut unele verificari vineri la Regionala CFR Timisoara, iar in urma acestora au constatat ca lipseste motorina din locomotive.

In urma verificarii efectuate de catre o comisie din cadrul CFR Calatori  in data de 15.04.2016 la trenurile 9609/9608 care circula pe ruta Timisoara Nord-Buzias si retur  si 9585/9588 care circula pe relatia Timisoara Nord-Jimbolia si retur s-a constatat ca, consumul efectiv de motorina realizat pe aceste trenuri este de 84 de kg, in timp ce normele de consum pe aceste trenuri, stabilite in baza actului cu nr. T31/6/4/1056/2016 aprobat de conducerea Depoului Timisoara este de 140 de kg. Diferenta dintre consumul real al acestor locomotive pe ruta mentionata si consumul stabilit de conducerea Depoului este de 56 de kg, reprezentand un procent de  aproximativ 60%, cantitate plus fata de consumul real”, se mai arata in document.

Un numar de 25 de angajati ai Regionalei CFR Timisoara, printre care Ioan Bolos, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva, Gheorghe Borza, gestionarul-sef al Depoului de Locomotive Timisoara, si Alina Apostol, adjunctul sefului de depou, au fost retinuti, joi seara, in dosarul de furt de motorina.

Procurorii DIICOT au facut, joi, 47 de perchezitii in judetele Timis si Caras-Severin, pentru destructurarea unui grup infractional organizat specializat in delapidare cu consecinte deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinte deosebit de grave, fals intelectual si uz de fals.

Din anul 2010 si pana in prezent, la Depoul de Locomotive Timisoara s-a constituit si a actionat un grup infractional organizat, avand ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, ”in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii”, s-a aratat intr-un comunicat al DIICOT.

”Grupul infractional organizat s-a constituit in jurul persoanelor cu atributii de conducere, organizare si control de la Depoul de Locomotive Timisoara, respectiv seful unitatii, adjunctul sefului de unitate, contabila sefa, gestionarul sef si liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timisoara,  suspectii avand sarcini si roluri clar definite in cadrul gruparii. Suspectii mai sus-mentionati, cu prilejul exercitarii atributiilor de serviciu, coordonau activitatea de sustragere a unor cantitati uriase de motorina din gestiunea unitatii, prin diferite manopere dolosive, acoperite scriptic prin evidentierea in documentele unitatii a unor consumuri de combustibil mai mari decat cele reale, manopere care permiteau insusirea si sustragerea  surplusului ramas in gestiune”, a mai aratat DIICOT.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Liviu Martin zis Ciarli cred ca are motorina in loc de singe prin vene .

  2. Toti la puscarie si confiscarea averilor.

  3. Adevaru ca nu din 2010 se practica furtul de motorina. Inca din anii 90 respective 96 -97 Borza facea legea la motorina si uleiuri. S-au schimbat multi sefi de depou si Borza a ramas acolo sustinut de directori de la Regionala de calatori.
    Toti sefii de depou stiau de pompa care expedia motorina dincolo de gard. Ma mir ca nu intreaba nimeni de uleiuri.
    La un schimb total de ulei motor la locomotive LDH erau 400 de litri Borza te punea sa nu golesti tot uleiul uzat si iti mai dadea 300. Pretul uleiului era triplu fata de motorina.
    O mare parte dintre agricultorii judetului erau abonati la Borza pentru ulei la combine si tractoare.

  4. -am citit cu atentie materialul.D-le Cristi;
    -Dumneata esti intreg la cap?
    -Dumneata ai fost sef depou coordonator la Timisoara sau ce ai fost?
    -Ai avut FISA-POSTULUI?
    -Cine aproba cotele de motorina?Nu cumva dumneata?
    -De ce ti-ai pus semnatura pe ele?
    -Daca ai constatat nereguli de ce nu ai luat masuri si nu ai anutat pe cale ierarhica?
    -Aveai, sef serviciu exploatare,coleg cu tine la tribunal la DaNA-BUCURESTI,sef divizie,director etc……
    -Cu BLAGAILA vorbeai foarte des,si atunci cand iti cerea motorina si te atentiona”vezi sa nu te vada BOLOS”de ce nu i-ai spus ca sunt probleme la tine-n parohie?
    -Cata motorina i-ai trimis la serele din CHEVERES?
    -Urla corectitudinea-n tine!
    -Nu e bine d-le Cristi, nu e bine!

  5. Oare cati politisti, procurori, judecatori si ofiteri din serviciile secrete FACEAU ROST DE MOTORINA DE LA ACESTI PORCI ? Nu stiau ca e frig pe trenuri ? Ei au fost fete mari, si nu au stiut nimic. Noroc ca ne face ordine FBI-ul aici ! Eu i-as vota ! La CFR se cotizeaza la sefi sa ai ture bune, ore suplimentare …. Noroc ca presa jegoasa vede ca un profesor a carpit un animal de elev !

  6. Vasile, adevărul dvs. nu e complet, nu se fură numai din anii ’90 ci din totdeauna… Şi nu numai din depoul respectiv ci de peste tot. Cei care sunt şefi provin la rândul lor din cei angajaţi mai jos, de-a lungul timpului ajungând în funcţii importante. Păienjenişul de relaţii, mituire, servicii reciproce, furt comun etc. îi opreşte pe mulţi să dea în vileag situaţia reală. În parcările de la Coşeviţa, Teregova etc. se vinde carburant de ani şi ani de zile. Spuneţi dvs., nu ştie poliţistul din sat de acest lucru? Au fost fotografiaţi, au fost puşi pe net etc., dar respectivii vânzători sunt tot acolo. Păi, vrea cineva să ne prostească pe noi spunându-ne că nici un mare şef, un ministru, un judecător, un poliţist, un procuror, sau un ce vreţi dvs., nu trece pe „drumurile minunatei patrii” şi nu vede ceea ce se întâmplă? Toţi văd mizeria, murdăria de pe drumuri, din trenuri, furturile, inclusiv cele de lemne şi tot ceea ce se întâmplă, dar… în fine, din când în când mai apare câte o chestie din asta, la fel ca la vamă şi în alte părţi, lumea se mai linişteşte şi băjeţii o iau de la capăt…

  7. Nici vorba sa-i apar pe acești șmecheri,dar o întrebare trebuie rostita:la nenorociții de politicieni,de-alde Truica,Olgutață craioveanca și ceilalți tâlhari scarbosi(acesta e sentimentul de SCARBA!)Nu operează…sechestrul?Sau în cercurile…inalte(ale …MIZERIE!)se lucrează cu…relanti?

  8. ce sechestru ? nu vezi ca am ajuns o tara de rasul lumii cu asemenea nenorociti.ati vazut caci cei de la cfr,clasa muncitoare nu catei de sus ,au cerut marire de salariu de cativa ani si nici o data nu sa putut marii salariul la cfr ca nu sunt bani.eu as avea o intrebare DACA NU SUNT BANI DE MARIREA SALARIILOR DE UNDE AU AVUT TOTI DIRECTORII,MINISTRI si ALTII care sunt arestati ,spanzurati prin avioane etc.sa fure de la calea ferata?

  9. Aloooo DIICOT ?!
    De printul de Buzias , adica sef serviciu SC nu întrebati?
    Ala si când vorbeste, duhneste a motorina…
    Sa se caute evenimente in care mecanici ce meritau desfacerea contractului de munca, taica Costica le a retras simplificatul si i a trimis pe DHC uri?
    Cautati rezoluția la deraierea din martie 2009 statia Resita Sud…? individul ala gretos, e principalul cotizant si casier către printul de Buzias? si mai cautati…multe veti gasi
    Cautati, ca la final, mai construiti o puscarie pt Dieselarii Cfr ???