Se vor ridica masinile parcate in parcuri, pe spatii verzi si in zonele pietonale, la Timisoara. Se schimba reglementarile de oprire si stationare, dar si amenzile

TIMISOARA. Va fi completata hotararea de consiliu local privind constatarea si sanctionarea contraventiilor, la cererea Politiei Locale.
Prevederile actuale au cateva minusuri, pentru ca nu sunt cuprinse situatii intalnite in spatiile pietonale, iar agentii nu-i puteau sanctiona pe soferii indisciplinati.

Pe strazile pietonale au drept de acces doar conducatorii auto care locuiesc in zona sau cei care presteaza servicii publice, cu avizul Comisiei de Circulatie.
Pana acum, pentru stationarea si oprirea acestor autovehicule, nu au existat reguli unitare pentru toate zonele pietonale.

Odata cu schimbarea legii locale, se va interzice stationarea vehiculelor in toate zonele pietonale din Timisoara, in afara spatiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

De asemenea, se interzice oprirea si stationarea masinilor pe scuaruri, pe insule de dirijare a circulatiei, in parcuri, pe spatii verzi sau pe alte amenajari rutiere care nu sunt destinate opririi si stationarii vehiculelor.

Nerespectarea acestor noi prevederi constituie contraventie si va fi sanctionata cu amenda contraventionala sau, dupa caz, cu lipire de colante autoadezive pe parbrizele autovehiculelor ori pe caroseria vehiculelor, precum si cu ridicarea masinii. Amenda este intre 600-1.200 lei pentru persoanele fizice si 1.500–2.000 lei pentru persoanele juridice.

Spatiile destinate stationarii in zonele pietonale si intervalul orar permis vor fi stabilite ulterior aprobarii acestui proiect de hotarare de consiliu local si supuse avizarii Comisiei de Circulatie.

Proiectul de hotarare ce va fi supus aprobarii Consiliului Local poate fi consultat AICI.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Dragi Tovarăși
    Viitorul nu se construiește pe restrictionari ci pe amenajari. Varianta „numai restricționari” a fost specifica altor vremuri. Varianta „cu amenajări gândite” necesita însă si „gândire creativă ” nu doar restrictiva”.

    • Pai amenajeaza-ti! E masina ta nu a primariei. Sau cumpara, inchiriaza loc de parcare, garaj..

      • Cum sa faca asta? Doar plateste 300 lei pe an pentru cazan si de banii aia vrea Germania

      • Pentru gicu si următorii. Chiar imi place de „gândirea ta (voastră) cu mari limitari”. In germană există un cuvânt care vă caracterizează, întrebați-l pe „șefu”. Nu trebuie sa fi mare urbanist , ci doar să gândești.
        Summa sumorum: se pare ca ai (ați) ajuns in „oras” dupa mulți ani de stat la „coada vacii”.

    • Adică oriunde vrea mușchii lui… Dacă se poate chiar pe IARBĂ😉 Ca doar de aia ți-ai tras 4×4 (în oraș de cimpie…) ori te trage țărîna, doru de casă, de tractorist?

  2. Ca sa fie cit mai eficient. Ptr ca să poți BLOCA și TAXA INSTANT pe derbedei. La fel cum făcea Mazăre la Mamaia pe cind era primar. FĂRĂ EXCEPȚIE, ptr cei ce parcaj pe iarbă chiar și doar cu o roată. Într-o luna ia disciplinat pe toți derbedeii. Sa vezi smecheri cu bolizi de un sfertde milion cum urlau la cer de supărare… 😁 Însă Doar asa spațiul verde putea arăta ca la Miami,Zurich, Aidoma gazonului de fotbal.
    Ridicatul mașinilor e ok, dar e anevoios. E bun doar la cei ce blochează tramvaie, trotuare, ori alte mașini.
    La fel cum se face în Vest.
    Nu reinventați iarăsi mioritic soluții occidentale, ci COPIATILE AD LITERAM.

  3. Ok, am intele, zonele pietonale .., dar cu trotuarele ce facem ?!
    In cazul asta exista lege clara dar vreau sa zic de ce nu se aplica !?? exista exceptii ?! sau tablagiii au devenit prea inimosi ?
    va dau un exemplu…, scolala generala nr. 7 .. singura din cartierul Lipovei ! inteleg, intre blocuri cum s-ar zice, zona rezidentiala, dar care pe 3 laturi e flancata de masini, ar fi si pe a 4-a dar acolo e bordura prea inalta si mai sunt niste copaci ici-colo ., insa nu ar fi asta cea mai mare probleme … problema e ca si pe trotuarele din imprejurimi sunt masini parcate care obliga pietonul sa se deplaseze pe carosabil, printre alte masini de data in miscare !

  4. Grija mare cu zona pietonala de la Judecatorie, se supara înalții, ei acolo parcheaza nestingheriți zi de zi, în numele dreptății si in interesul cetățeanului