Se va lega de Autostrada Vestului. Se amenajeaza inca un drum, pe langa soseaua ce uneste Timisoara de A1, prin Dumbravita si Giarmata, care va fi largita. Zona pe care o va deservi

TIMISOARA. Este in lucu un nou drum, pe langa cel care leaga Timisoara de Autostrada, in zona localitatii Giarmata.

Despre acest proiect vorbeau reprezentantii Consiliului Judetean Timis inca din toamna anului trecut, cand spuneau ca au primit numeroase solicitari de la proprietarii de locuinte si terenuri din zona, care cer sa le fie asigurat accesul la soseaua principala.

S-au mai realizat PUZ-uri in zona respectiva si trebuie sa tinem cont de toate accesurile spre aceste dezvoltari ale comunitatii locale si ale oamenilor de afaceri si trebuie sa gasim varianta optima pentru a oferi acces la drumul judetean tuturor celor care au PUZ acolo. Se discuta despre un drum colector, impreuna cu Primaria Giarmata, vom asigura aceste investitii suplimentare, astfel incat sa oferim toate serviciile investitorilor din acea zona”, spunea in octombrie 2019 Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Iata ca a inceput asfaltarea unui drum comunal ce tine de Giarmata si care va realiza in viitor legatura cu Autostrada Vestului. Anuntul a fost facut joi de seful CJT.

Daca este extinsa, reteaua de drumuri comunale din judetul Timis poate oferi multiple avantaje pentru comunitate. Un exemplu de ”asa da” vine de la Primaria Comunei Giarmata, unde, cu 2 milioane de lei, bani din bugetul local, se asfalteaza acum un drum comunal, care va face legatura cu autostrada.

Portiunea de aproximativ 2 kilometri va fi gata in urmatoarele 3 luni, iar in viitorul apropiat se va uni cu descarcarea de pe A1, la DN69, un alt proiect important de peste 250 de milioane de lei„, spune presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra.

Se apropie si momentul cand se va deschide santierul pentru largirea la patru benzi de circulatie a drumului care leaga Timisoara de Autostrada vestului, prin Dumbravita.

Sunt aproximativ 12 km, lucrarea va fi facuta cu bani obtinuti prin Programul Operational Regional. Avem contractul semnat de proiectare plus executie. Asteptam Avizul de Mediu, vom finaliza proiectul tehnic, astfel incat la inceputul lunii iunie sa se intervina pe lotul de la centura pana la autostrada. Pe lotul celalalt se va intreveni in momentul in care se vor putea dezafecta stalpii care sustin firele de troleibuz„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Calin Dobra.

Valoarea lucrarilor este de 52 de milioane de lei, iar finantarea este asigurata din fonduri europene.

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” se va face pe doua tronsoane, separate, unul in continuarea celuilalt. Primul tronson este cel de la sensul giratoriu de la intrare in Dumbravita pana la centura Timisoarei, iar cel de-al doilea tronson este cel de la Centura Timisoara la urcarea pe autostrada A1.

Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu autostrada, sectorul din Dumbravita, nu ar putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat va dura destul de mult pana cand stalpii retelei de transport public cu troleibuzul vor fi mutati, odata ce expira, in 2020, interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. CINE POATE CITI HATRA !?!?

  2. „mare nevoie” era de drumul asta prin ciulini, care cacanar mai are terenuri pe acolo si trebuia sa-i faca drum asfaltat?

    • pai da. ca in loc sa se fac un drum pe diagonala din iesirea existenta care sa treaca pe langa cele 2 sate si sa le ajute implicit, au ales solutia asta si o sa treaca 15ani de la prima propunere si tot nu va fi gata.
      cu economia aferenta, eventual, puteau sa mai faca ceva si la iesierea de la Remetea, un drum alternativ direct in centura, care sa ajute si Timisoara si aeroportul. vreo 5km de drum la 4 benzi, dar de unde atata viziune…

      • drum pe langa Cerneteaz si Covaci care sa dea in centura in giratoriul de la Covaci.
        ulterior puteau face si avioane de genul, o noua iesire si drum care sa lege si Sanandrei direct la autostrada daca e chiar musai. ca sa nu mai zic ca mai bine faceau bucata aia scurta din centura de la Aradului la Torontalului inainte sa se apuce de solutia asta. dar mna, si saraci si fara ambitie, dar si prosti gramada….

  3. O exemplificare a viziunii cu care se lucreaza sunt stâlpii din Dumbrăvița care s-au mutat acum vre-o 5 ani ( cand nimeni nu știa de autostrada) de lângă case lângă drum pentru ca acum sa-i mute inapoi. De, borduri stie sa puna si sa mute toatalumea, trebuia vinovat ceva. Oare au brevetat soluția?

    • A se citi inovat, nu vinovat….. autocorectul a fost mai iute decât cafeaua….. scz

  4. Inovat, nu vinovat, ….autocorect….scz

  5. Sunt curios daca va avea:
    – o lățime corespunzătoare!
    – va avea oare bordură acest drum!
    – va fi oare la nivel cu solul sau va avea diferența de nivel de 1m???
    – va fi semnalizat corespunzător: marcaje,indicatoare,stâlpisori reflectorizanți???
    – va avea intrari si iesiri cu benzi de incadrare???