Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac o serie de reparatii cu 6 milioane de euro. Gara de Nord din Timisoara, la o noua licitatie pentru reabilitarea blocata aproape doi ani

TIMISOARA. Pana la momentul la care va fi complet modernizata, Gara de Nord din Timisoara isi schimba in parte infatisarea. Mai scump, insa, si cu mare intarziere.

Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, reablitarea a fost blocata vreme indelungata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului, pentru ca voia sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara, iar cei de la CFR au venit si ei cu alta propunere.

Proiectul initial a fost revizuit de catre CFR, insa abia la inceptul acestei veri, cei din Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism si reprezentantii CFR au transat solutia finala. A fost nevoie apoi de reavizarea documentatiei si de emiterea unei noi autorizatii de constructie, intrucat cea veche a expirat. De asemenea, constructorul care castigase licitatia, firma Constructim, intr-o asociere cu mai multe societati, a trimis si o notificare de actualizare a preturilor, avand in vedere scumpirile de pe piata materialelor de constructii.

Intre timp, insa, a fost reziliat contractul deja iscalit cu antreprenorul lider care castigase prima licitatie si caruia i se predase si amplasamentul .

Acum, Regionala CFR Timisoara a pornit o noua licitatie pentru proiecttul revizuit care priveste reabilitarea partiala a Garii de Nord, la preturi actualizate.

Practic, va fi refacuta fatada, se vor executa reparatii la platforme, se va moderniza iluminatul la intrarea in cladirea de calatori. De asemenea, se va interveni la peronul de la linia 1 si la accesul in tunelul pietonal. Va fi reconfigurata si piateta din fata statiei CF, care va fi inzestrata cu o fantana arteziana.

Cladirea Garii de Nord Timișoara este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura si pe linie de siguranta in exploatare. Prin realizarea lucrarii se urmareste reabilitarea fatadelor ansamblului Garii de Nord, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane, interventii la copertina peronului 1 si refacerea piatetei garii„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Totodata, vor fi montate panouri fotovoltaice si o instalatie de climatizare centralizata.

Valoarea estimata a contractului este de 24.306.130 lei fara TVA, adica aproape 6 milioane de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 7 noiembrie. Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 1 an si jumatate sa duca la bun sfarsit lucrarile de reabilitare.

Va reamintim, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL trebuia sa se ocupe de lucrarile de la Gara de Nord, dupa ce a semnat contractul in toamna lui 2020. Valoarea acestuia era pe atunci de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 4 milioane de euro. Acum, noul proiect, cu devizul actualizat, se apropie de 6 milioane de euro.

Un alt proiect major de modernizare a Garii de Nord Timisoara este prevazut in anii urmatori, cand se vor face si investitii de ordin structural, printr-un amplu program prin care se vor reabilita 20 de statii din Timis aflate pe traseul magistralei Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, care se reface complet pe bani europeni, prin PNRR.

CITESTE SI: Vom avea sens giratoriu suspendat la 10 m inaltime in Timisoara, statie CFR langa Iulius Town, iar la Gara de Nord o pasarela prevazuta cu lift va duce calatorii de la tren la parcare. Se semneaza, in scurt timp, primul contract de modernizare a magistralei pe care trenurile vor circula cu 160 km/ora. Anuntul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Pana la urma care ar fi viziunea lui DoNimic ca momentan parca nu se vede?! Asta e ca si aia ,,cautam un gradinar cu viziune” in timp ce buruienile prosperau necontenit. Nu iti trebuie o asa ampla viziune pentru niste chestii simple, usor de rezolvat. Dar trebuie sa recunoastem, textele si postarile filozofice ale lui DoNimic pe facebook dau bine, au public. Apropo,fost votant USR inainte sa-mi sariti in cap ca USELE si PELEME. Eu pana la urma vad capacitateade lucru a omului ales, inainte de partid, care se pare ca e absolut inexistenta.

    • Va inteleg durerile, dar in final gara tot se face (cica), conform viziunii CFR, ca doar traim in orasul CFR. Si, sa nu uitam, va avea si fantana arteziana (cel putin in momentul inaugurarii, cum se face pe la noi), deci putem fi mandri ca trecutul nu e mort, inca baga strambe cu succes.

    • Eu as vota urmatorul primar de la AUR. alta sansa nu mai avem.

  2. Gara aia arata ca alea din Ucraina bombardate….Grindeanu dute dreku de lingau , nu ai facut nimic ptr judetul tau .

  3. sa nu uite sa faca si statie de metrou , share and like .

  4. Incompetenta celor care ne-au condus 32 de anii e aruncata acum brusc la primarie .
    Da ba Fritz e de vina ca merg trenurile cu 40km/h si ca avem cea mai slaba viteza pe calea ferata cred ca din lume .

    OG13 Grindeanu, ala ce face pe acolo ca doar e de la noi din judet ….un agarici care pupa mustata lu Dragnea dar ce conteaza ca poporul uita repede .

  5. sa faca acces la canale si ptr boschetari & refugiati .

  6. degeaba renovezi/construiesti daca intretinerea este zero. pentru detergent si apa nu trebuie autorizatii…

  7. Dar asta? Vezi ziarul din 22.08.2022:Gara de Nord din Timisoara va deveni cea mai frumoasa din vestul Romaniei. 20 de statii CFR din Timis vor fi modernizate

    Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferata cuprinde si modernizarea a nu mai putin de 20 de gari si halte de pe traseu aflate in judetul Timis. Este vorba despre statiile: Timisoara Est, Timisoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare.

    Poate cea mai importanta modernizare este cea a Garii de Nord din Timisoara.

    Aceasta va fi formata din 4 corpuri de cladire modernizate, peroanele vor fi complet schimbate, vom avea scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si calatori si o super pasarela care va asigura accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata planuita in zona stadionului CFR, pe strada Nera. Pasarela va fi prevazuta cu ascensor si covor rulant, iar de-a lungul ei vor fi montate automate de bilete.

    Corpul 1 (acces pasarela) – va fi situat in holul central al cladirii de calatori existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si a unui lift;

    Corpul 2 (distributie peroane) – va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizandu-se prin intermediul scarilor fixe, scarilor rulante si al lifturilor;

    Corpul 3 (zona de tranzit, asteptare si mic comert) – va fi situat deasupra liniilor 1Triaj – 6Triaj si va face legatura cu cladirea de calatori 2.

    Corpul 4 (distributie spre strada Nera) – va traversa cladirea de calatori 2, fiind reprezentat de o pasarela inchisa, cu acces din cladirea de calatori 2, cu rol de distributie a publicului catre strada Nera si catre parcarea supraterana. Pentru confortul calatorilor, avand in vedere distanta intre capetele acestui tronson, pe pasarela se va monta si o banda rulanta (trotuar rulant). Accesul din strada Nera la pasarela se va face prin intermediul unor scari rulante, a scarilor fixe si a unui lift.

    Tocmai pentru atragerea publicului catre transportul cu trenul si din nordul orasului, in statia Timisoara Nord, se are in vedere prelungirea pasarelei si realizarea, concomitent cu aceasta, a unei cladiri pentru calatori, de dimensiuni mai mici, si a unei parcari supraterane cu regim de inaltime P+3, in zona stadionului CFR, pe strada Nera, ce va putea adaposti pana la 180 de masini.

    • Dece parcarea nu se realizează pe locul adiacent la intoarcerea tramvaiului? De acolo s-ar putea întra direct în gara!
      Raspuns simplu: la privatizarea ELBA „totul a devenit proprietate privata”! Acțiunile la fosta ELBA au ajuns se ordinul „bacșiș ” dar – după demolare , terenul a ajuns sa aibe o valoare „imensa”.
      Vezi și alte exemple din Timișoara

  8. Scuze .Am reluat ce era scris la sfirsitul articolului notat cu „CITESTE SI”

  9. Păi nu? Chiar dacă „viziunea CFR” nu s- a dat decât acum, de cateva zile. Oare nu era mai buna viziunea CFR de a fi făcut ( refăcut după bombardamente) înfățișarea gării vechi? Vedeti ce frumoasa era si uitati- va la cea din Arad.

  10. Ori nu am citit suficient de atent materialul, ori într-adevăr nu apare nimic concret relativ la clădirea veche aflata in diagonala cu stația și la ” cupleraiul” de la parterul blocului cu 8 etaje de vizavi !
    Dacă este vorba de ” viziune” sa fie pana la capăt!

  11. Piateta cu fantana arteziana respectiva e cea mai importanta realizare pentru modernizarea garii. Nu e deloc important sa ai locuri de parcare in apropiere ca sa nu trebuiasca sa iti lasi masina la mama dracului si sa cari bagajele de acolo. Ca deobicei totul foarte practic si bine gandit fix pe viziunea fostului si viitoruli fost primar. Si se mira ca trenurile sunt goale desi au preturi rezonabile…

  12. Nu aveti tupeu sa dati contractul pt fantana celor de la JDA Consult SRL

  13. cand? la SFANTUL ASTEAPTA !!!