Opinia Timisoarei

Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac o serie de reparatii cu 6 milioane de euro. Gara de Nord din Timisoara, la o noua licitatie pentru reabilitarea blocata aproape doi ani

TIMISOARA. Pana la momentul la care va fi complet modernizata, Gara de Nord din Timisoara isi schimba in parte infatisarea. Mai scump, insa, si cu mare intarziere.

Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, reablitarea a fost blocata vreme indelungata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului, pentru ca voia sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara, iar cei de la CFR au venit si ei cu alta propunere.

Proiectul initial a fost revizuit de catre CFR, insa abia la inceptul acestei veri, cei din Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism si reprezentantii CFR au transat solutia finala. A fost nevoie apoi de reavizarea documentatiei si de emiterea unei noi autorizatii de constructie, intrucat cea veche a expirat. De asemenea, constructorul care castigase licitatia, firma Constructim, intr-o asociere cu mai multe societati, a trimis si o notificare de actualizare a preturilor, avand in vedere scumpirile de pe piata materialelor de constructii.

Intre timp, insa, a fost reziliat contractul deja iscalit cu antreprenorul lider care castigase prima licitatie si caruia i se predase si amplasamentul .

Acum, Regionala CFR Timisoara a pornit o noua licitatie pentru proiecttul revizuit care priveste reabilitarea partiala a Garii de Nord, la preturi actualizate.

Practic, va fi refacuta fatada, se vor executa reparatii la platforme, se va moderniza iluminatul la intrarea in cladirea de calatori. De asemenea, se va interveni la peronul de la linia 1 si la accesul in tunelul pietonal. Va fi reconfigurata si piateta din fata statiei CF, care va fi inzestrata cu o fantana arteziana.

Cladirea Garii de Nord Timișoara este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura si pe linie de siguranta in exploatare. Prin realizarea lucrarii se urmareste reabilitarea fatadelor ansamblului Garii de Nord, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane, interventii la copertina peronului 1 si refacerea piatetei garii„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Totodata, vor fi montate panouri fotovoltaice si o instalatie de climatizare centralizata.

Valoarea estimata a contractului este de 24.306.130 lei fara TVA, adica aproape 6 milioane de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 7 noiembrie. Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 1 an si jumatate sa duca la bun sfarsit lucrarile de reabilitare.

Va reamintim, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL trebuia sa se ocupe de lucrarile de la Gara de Nord, dupa ce a semnat contractul in toamna lui 2020. Valoarea acestuia era pe atunci de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 4 milioane de euro. Acum, noul proiect, cu devizul actualizat, se apropie de 6 milioane de euro.

Un alt proiect major de modernizare a Garii de Nord Timisoara este prevazut in anii urmatori, cand se vor face si investitii de ordin structural, printr-un amplu program prin care se vor reabilita 20 de statii din Timis aflate pe traseul magistralei Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, care se reface complet pe bani europeni, prin PNRR.

CITESTE SI: Vom avea sens giratoriu suspendat la 10 m inaltime in Timisoara, statie CFR langa Iulius Town, iar la Gara de Nord o pasarela prevazuta cu lift va duce calatorii de la tren la parcare. Se semneaza, in scurt timp, primul contract de modernizare a magistralei pe care trenurile vor circula cu 160 km/ora. Anuntul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu

 

Exit mobile version