Opinia Timisoarei

Se reziliaza contractul pentru Centura Sud la Timisoara. Dupa doua intrari pe Lista Neagra a CNAIR si multe amenintari, constructorul n-a accelerat ritmul lucrarilor, ajunse cu chiu cu vai la 60%

default

TIMISOARA. Daca ar fi respectat contractul, zilele acestea ar fi trebuit sa putem circula cu masinile pe Centura Sud la Timisoara, insa firma Tirrena Scavi e inca foarte departe de momentul finalizarii lucrarilor incepute acum mai bine de doi ani.

Aceasta dupa ce constructorul, sub amenintarea rezilierii contractului de catre ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu si dupa 2 aparitii pe Lista Neagra a CNAIR, a promis ca recupereaza macar in parte intarzierile. N-a fost insa asa.

„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.

 CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

 Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, transmit reprezentantii CNAIR.

Ruperea contractului inseamna realizarea unei expertize pentru a se stabili cu precizie stadiul lucrarilor si evaluarea a ceea ce a ramas de facut pentru ca mai apoi sa fie organizata licitatie pentru gasirea unui constructor nou care sa duca la bun sfarsit Centura Sud Timisoara.

CITESTE SI: Mobilizare pe traseul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Lucrarile la 17% realizare. Ultimele imagini de pe santier. Video 

Reprezentantii DRDP anuntau la inceputul lunii trecute ca pe Varianta de Ocolire Sud Timisoara lucrarile erau la aproximativ 58% realizare.

Ritmul a fost in continuare scazut, mobilizarea insuficienta, fiind realizate activitati similare pe timp indelungat, in timp ce unele sectoare au ramas abandonate.
Antreprenorul Tirrena Scavi s-a concentrat, in ultima parte a lunii octombrie, pe zona Ghiroda, unde a inceput montarea grinzilor peste canalul Bega si s-a lucrat la viitorul nod rutier cu DN 6. S-a mai lucrat in zona Freidorf, la intersectia giratorie cu str. Paul Morand, la pasajul peste DJ 591 Timisoara – Sânmihaiu Roman, la pasajul de la DN 59 Timisoara – Sag si la cel de la Giroc. Este in curs de executie si procesul de relocare a liniilor electrice aeriene din zona Mosnita Noua si zona Freidorf„, transmiteau luna trecuta reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Cei de la Tirrena Scavi promisesera si ca primul segment pe care vor putea circula masinile va fi Mosnita – Remetea Mare, in luna mai 2023. O luna mai tarziu, sustineau ei, era programata deschiderea tronsonului Sag – Giroc.

„Antreprenorul si-a asumat ca la finele lunii mai 2023 sa se dea drumul la circulatie pe sectorul Mosnita Noua – DN 6, la finele lunii iulie – de la intersectia Calea sagului pâna la Giroc (conexiune cu str. Trandafirilor), urmând ca in decembrie 2023 sa fie data in circulatie in intregime, cu celelalte sectoare”, mai precizau recent reprezentantii DRDP Timisoara.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a Centurii Sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, pentru decembrie anul acesta. Constructorul a intampinat probleme, a ajuns de 2 ori pe Lista Neagra a CNAIR, insa contractul nu a fost reziliat.

In ritmul de acum era pus sub semnul intrebarii si noul termen de finalizare, si anume 2023 inainte de Craciun.

Asa ca, reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis sa rupa contractul.

In urma licitatiei, construirea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

CITESTE SI: Centura Sud va fi deschisa traficului pe bucati. Primul segment pe care se va circula, anuntat de ministrul Transporturilor la Timisoara

 

Exit mobile version