Se reamenajeaza intersectia DN Timisoara – Arad cu drumul de Sanandrei, pentru conexiunea cu viitoarea descarcare de pe Autostrada Vestului. Prima licitatie

TIMISOARA. In vreme ce lucrarile la viitoarea descarcare de pe Autostrada Vestului, la Sanadrei, merg cu viteza melcului, Consiliul Judetean a lansat licitatia pentru gasirea unei firme care sa intocmeasca documentatia pentru reconfigurarea intersectiei cu Drumul National Timisoara – Arad.

Conform anuntului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice, trebuie realizate Studiul de Fezabilitate, Studiul geotehnic, cel topografic, expertiza tehnica si alte documentatii, inclusiv cadastrale, in vederea obtinerii autorizatiilor, respectiv a exproprierilor necesare amenajarii intersectiei DJ 692 cu DN 69.

Valoarea estimata a contractului este de 106.000 lei fara TVA, adica aproximativ 25.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 2 iunie.

In acest rastimp, pe traseul viitoarei descarcari lucrurile se misca anevoios. Aceasta, desi, soseaua de 10 km ar trebui sa fie gata in martie anul viitor, iar ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu l-a amenintat pe antreprenor in aprilie cu rezilierea contractului.
La inceputul lunii, opiniatimisoarei.ro va prezenta imagini de pe santier.

CITESTE SI: Ar trebui sa fie gata in martie anul viitor, insa nici vorba de lucrari ‘in forta’ la cea de-a treia descarcare de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Imagini dezolante de pe santier, sub amenintarea ruperii contractului. Video

In aprilie, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara ii chema pe cei care detin proprietati pe coridorul de expropriere pentru noua descarcare de pe Autostrada Vestului la Sanandrei la comisiile de verificare documente. Aceasta dupa ce s-au constatat diferente intre datele din acte si realitatile din teren pentru aproape 70 de parcele.

Pentru un numar de 68 imobile (din cele 270 cuprinse in HG) s-a constatat ca informatiile cuprinse in Anexa 2 la HG (proprietar, numar cadastral, suprafata expropriata etc.) difera de situatia reala din evidentele de cadastru si va fi necesara corectarea HG 1128/2020. Pentru aceste imobile, procedura de expropriere va putea fi finalizata numai dupa publicarea in Monitorul Oficial a corecturilor la Anexa 2.

Aceste demersuri, insa, nu afecteaza in niciun fel santierul pe care ar trebui sa duduie utilajele.

Va reamintim, contractul a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.

Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.

Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.

Aceasta inseamna ca termenul de finalizare este martie 2023.

Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. De centura sud mai se stie ceva?sau s a oprit de tot !

    • Intreaba-l pe Nica sau mai bine pe Grindeanu, ca e de atribitiile lor.
      Dar la noi precis va fi asa: Facem centura, cu chiu cu vai, in 10 ani , cu sensuri giratorii la fiecare kilometru si la o luna dupa, incepem cu studiile de fezabilitate si altele cu largirea centurii la 2 benzi pe sens si descarcari cu poduri , gen autostrada.

  2. Cand am citit titlul articolului, am crezut ca de maine incepe santierul.
    Dar dupa ce am citit aticolulul, mi-am dat seama ca in 3 ani nu se va intampla nimic in zona intersectiei, asa ca m-am linistit repede…