Se modernizeaza un drum spre viitorul punct de trecere a frontierei pe Bega, spre Serbia. A fost prevazut si primul milion de lei pentru lucrari la vama prin care vom putea trece cu vaporasul sau cu bicicleta

TIMISOARA. Judetul Timis va avea un punct de trecere a frontierei, pe apa, in zona localitatii Uivar. Pe aici se va putea face trecerea, spre Serbia, atat cu vaporasul, cat si pe biciclete sau chiar si pe jos.

In proiectul de buget pe acest an, ce va fi votat miercuri in sedinta extraordinara, Consiliul Judetean Timis a prevazut suma de 1 milion de lei pentru ”Construire punct de trecere naval si pietonal de pe Canalul Bega, amplasat pe teritoriul UAT Uivar – lucrari de executie, servicii supervizare, taxe, etc”.

CITESTE SI: Preluarea de catre Consiliul Judetean Timis a pistei de biciclete de pe malul Begai, impotmolita la Cadastru

Conform reprezentantilor Consiliului Judetean Timis, cu acesti bani se vor incepe, de fapt, primele lucrari pentru punctul de trecere a frontierei spre Serbia. Este vorba despre infrastructura de utilitati.

Anul acesta se va organiza o licitatie pentru extinderea retelei electrice pană la locul amplasarii punctului de trecere a frontierei. Pentru aceasta licitatie e prevazuta suma de un milion de lei. In momentul de fata, sursa de finantare este bugetul judetului dar pe parcursul anului se urmaresc a fi identificate si alte linii de finantare. De asemenea, din bugetul judetului, se ia în calcul, pe parcursul anului, suplimentarea pentru lucrari de executie”, transmit reprezentantii CJ Timis.

Recent, consilierii judeteni au aprobat documentatia tehnico-economica, faza Studiu de Fezabilitate (SF) cu principalii indicatori tehnico-economici pentru aceasta investitie.

Sistemul constructiv va fi realizat din structura in cadre din beton armat (grinzi si stalpi) cu grinzi de fundare si piloti din beton armat, cu planseu din beton armat monolit . Inchiderile se vor realiza din zidarie de caramida cu goluri verticale si cu fatada ventilata. In axul D/2-3 (in zona scarii) se va realiza un perete cortina. Invelitoarea va fi de tip terasa necirculabila. Apele pluviale de pe acoperis se vor colecta prin coloane interioare. Fatadele vor fi imbracate cu termosistem din vata bazaltica plata cu placi din fibrociment, iar soclul retras va fi termoizolat cu polistiren extrudat de mare densitate pentru prevenirea deformatilor din lovituri accidentale. Tamplariile exterioare constau in: tamplarii din aluminiu si geam termopan finisate in culoarea gri. Compartimentarile interioare din gips carton – se vor realiza din structuri metalice realizate din otel zincat CW/UW 100 mm cu umplutura din vata bazaltica si dubla placare cu placi din gips carton rezistente la foc pe fiecare fata a peretelui. Sistemul folosit trebuie sa fie unul agrementat si sa contina toate componentele sistemului”, se arata in proiectul de hotarare aprobat de consilierii judeteni.

Compartimentarea pe nivele va fi astfel: la parter este prevazuta camera de control, biroul operativ, centrala termica, tabloul general, camera pentru servere, grupuri sanitare pentru vizitatori (barbati si femei), dar si pentru personal. La primul etaj vor fi: camera de audiere, o camera de arest cu grup sanitar, o camera azilanti pentru femei si copii, o camera de azilanti pentru barbati, dar si grupuri sanitare. La etajul al doilea vor fi: birou pentru dispecerat, birou pentru vama, birou pentru capitania de port, birou pentru seful punctului de trecere a frontierei, grup sanitar si oficiu. La etajul al treilea, cel retras, sunt prevazute: o camera tehnica pentru panourile fotovoltaice si o camera de control.

Drum pana la viitorul punct de trecere frontiera spre Serbia

In ceea ce priveste o legatura rutiera cu viitorul punct de frontiera de pe Bega, autoritatile judetene spun ca in acest moment exista un drum comunal, care porneste de la un pod din vecinatate si duce pana in locul in care se va amenaja noul PTF. Acesta urmeaza sa fie reabilitat de Consiliul Judetean Timis intr-un parteneriat cu comunele Uivar si Otelec, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii CJT.

S-a lucrat din greu in ultimii doi ani si jumatate ani la reabilitarea nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, astfel incat sa se poata calatori si pe apa, pe Canalul Bega, pana in Serbia, odata cu deschiderea noului punct de trecere frontiera.

lucrarilor.

Va reamintim, repararea si repunerea in valoare a nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman s-a facut cu bani europeni, cu fonduri de la bugetul national, de la Apele Banat si Consiliul Judetean Timis.

Intreg proiectul ‘Repararea infrastructurii de navigatie a Canalului Bega’ are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care s-au impartit in doua. Jumatate au revenit partii romane, iar cealalta partii sarbe.

Partenerii sarbi in proiect au finalizat la randul lor repararea nodurilor hidrotehnice de la Srpski Itebej si Klek. Totodata, au terminat pista de biciclete pana la granita, astfel ca, dupa deschiderea punctului de trecere a frontierei de pe canalul Bega, traseul cicloturistic va avea peste 70 de km.

Canalul Bega are 114,5 km portiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul Romaniei, iar restul de 70 de km pe teritoriul sarbesc.

Pentru a putea fi reluata navigatia, mai sunt cativa pasi de facut: realizarea semnalizarii costiere pe sectorul cuprins intre Timisoara si frontiera de stat cu Republica Serbia, respectiv amenajarea punctului de trecere frontiera pe apa.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mai trece 5 ani pana sa mergem cu bicicleta la Sarbi. Pana atunci va disparea tot asfaltul de pe pista nimanui .

  2. Nu se putea face si harta informativa cu traseul acestui drum? Va fi cu doua benzi si public sau doar pentru angajatii punctului? Ceata totala.

  3. Poate ca se va realiza si trecere a frontierei cu auto (iarna nu ar avea activitate navala si nici pentru biciclete sau pietonal).