Se desfiinteaza mai multe linii ferate din Regionala Timisoara. Pe unde nu vor mai circula trenurile si ce vrea statul in locul sinelor?

TIMISOARA. Statul vrea sa desfiinteze liniile ferate aflate in pierdere. Printre acestea se numara si 11 aflate in Regionala Timisoara, care fac legatura intre mai multe localitati din Banat. In locul acestora, specialistii in transporturi viseaza la „alei pietonale sau piste pentru biciclisti ori drumuri pentru transportul in comun”.

Totul este prevazut in Masterplanul General de Transport, care a fost dezbatut joi cu autoritatile din domeniu. Intr-un memorandum de masuri pentru eficientizarea sistemului de transport feroviar scrie de desfiintarea a 25% – 40% din caile ferate.

In masterplan este prevazuta stabilirea unei retele primare, reprezentand 60% din totalul cailor ferate existente acum, retea care va beneficia in continuare de subventii si finantari, si a unei retele secundare, pentru care sunt creionate mai multe scenarii, scrie adevarul.ro. Cel mai rau scenariu spune clar: „excluderea din reteaua nationala de cai ferate” in cazul liniilor care nu prezinta interes local sau privat.

In 2009, a fost intocmit un top al pierderilor, in care a intrat si linia Timisoara Nord – Sannicolau Mare – Cenad, care a fost privatizata. In cazul in care e tot pe pierderi, statul poate trece oricand la inchidere.

La nivelul intregii tari, vorbim de 4.000 de kilometri de cale ferata. Seful Autoritatii de Management pentru Programul Operational Transporturi – AM POST, Marcel Bolos, sustine ca asta se va intampla nu de azi pe maine, ci peste 3 – 5 ani.

„Se va crea o institutie independenta care va analiza fiecare tronson de cale ferata in parte si va lua o decizie, ca asta se va inchide, asta nu. Dar stati linistiti ca lucrurile acestea nu se vor intampla maine, ci peste 3-5 ani. Este eronat sa spui ca Romania urmeaza sa taie 30% din retea”, a spus, la dezbaterea publica pe masterplan, Marcel Bolos.

Iata liniile din Regionala Timisoara cu pierderi mari!

Santana – Brad
Timisoara Nord – Cenad
Livezeni – Lupeni
Caransebes – Boutari
Carpinis – Ionel
Lovrin – Nerau
Jebel – Liebling
Simeria – Hunedoara
Mintia – Paulis – Lunca Gr. T
Subcetate – Hateg
Jimbolia – Lovrin

Cititi pe adevarul.ro ce alte linii de pe alte regionale mai sunt pe lista neagra a desfiintarilor!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mai bine sa le desfinteze pe toate.Lasatii pe baieti destepti sa vanda sinele.La ce mai trebuie in Romanica bananiera cale ferata?La nivelul economic la care suntem, datorita alesilor politici, si o bicicleta e mult.Dormiti romani, haitele politice vegheaza pentru noi.

    • In Nigeria, triburile au Regi, ceva similar regilor de pe l.a noi. Acestia pot fi recunoscuti prin faptul ca au bicicleta 🙂

  2. Nici macar nu mai apartine de cfr carpinis-ionel

    • Toate sunt liniile CFR-ului, sunt doar inchiriate catre Regio

  3. Liniile pe minus, nasii pe plus?

  4. In alte tari, calea ferata este socotita o structura strategica. Numai in Romania, unde la putere au ajuns „baietii destepti”, calea ferata se desfinteaza pentru a face loc transportatorilor rutieri care au cotizat unde trebuie si in Parlament si la guvern si cam peste tot. Astfel ca statul roman, luat cu japca de acesti banditi, isi desfiinteaza propriile structuri de transport, intre care si calea ferata. Romania se indreapta destul de repede spre statutul de stat european esuat. Va veni lumea sa se uite la noi ca la un zoo uman, sa vada cum traiesc bastinasii unui stat european esuat, stapanit de Mafie (PSD-ul este o strctura a crimei organizate, ce credeati ca este?), fara viitor, rezervor de mana de lucru ieftina, insa foarte prost pregatita. Groapa de gunoi a Europei.

  5. ieee, de cand doream sa am pista de la sanicolau la timisoara,astia vor sa le dee de lucru la maxi taxi observ

  6. Bun, dar informatia e incompleta, ptr ca tot in Master Plan la capitolul linii ferate cu potential turisitc de care Statul se va ocupa, scrie de Caransebes – Boutari – Hateg, precis datorita cremalierei care se folosea la Boutari pina au desfiintat tronsonul. Eu din cite stiu in Europa mai exista doar o singura line ferata cu cremaliera.

    • Imi dai te rog si mie link-ul, caci pe unde am cautat nu am gasit in masterplan referirea la Caransebes – Boutari – Hateg?

  7. Adio , tarisoara mea …

  8. sa ai dracu n stiu cum sa da mai multe lini la privati luar dracu dac eu as fi conducere nu as lasa asa cv din cfr ultimu timp tot neprofitabil sanki ca sa fure ei mai mult si niu cn sa asi dea interesu ptr cfr la bucurest si an ue ca situstia ar fi una favorabila ptr cfr cum dracu nui profitabila linia timisoara nerau ca trenurile toate sunt an orcare garnitura ca eu fac naveta si vad vrajeala ieftina luar dracu

  9. Ce code saverific la comentariulmanterior?nu s-a mai lasat
    comentariu.