Opinia Timisoarei

Se deschide santierul la Gara de Nord din Timisoara. Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac reparatii. Cand trebuie sa fie gata modernizarea

TIMISOARA. A fost predat amplasamentul si se face deja amenajarea de santier la Gara de Nord din Timisoara, unde vor incepe in scurt timp lucrarile de modernizare.

CITESTE SI: Cati oameni vor putea urca deodata in gradina verticala pregatita pentru deschiderea Capitalei Culturale a Europei la Timisoara? Instalatia cu peste 1300 de plante, aproape gata in Piata Victoriei. Foto 

Constructorii vor renova fatada, vor amenaja piateta din fata garii si vor face o serie de reparatii.

Lucrarile si proiectarea sunt asigurate de o asociere condusa de Constructim SA, care a castigat si cea de-a doua licitatie organizata pentru reabilitari la cea mai importanta statie CFR din Timisoara.

CONSTRUCTIM S.A. a inceput, saptamana aceasta, organizarea de santier pentru reabilitarea Garii de Nord din Timisoara, una din cele mai importante ‘porti’ de intrare in oras. La aproape 18 ani de la prima incercare de modernizare a acesteia, lucrarile au primit ‘unda verde’ de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu„, transmit reprezentantii antreprenorului.

Practic, pana la momentul la care va fi complet modernizata, Gara de Nord din Timisoara isi schimba acum in parte infatisarea. Mai scump, si cu mare intarziere.

Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, reablitarea a fost blocata vreme indelungata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului, pentru ca voia sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara, iar cei de la CFR au venit si ei cu alta propunere.

Proiectul initial a fost revizuit de catre CFR, insa, abia vara trecuta, dupa ce specialistii din Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism si reprezentantii CFR au transat solutia finala. A fost nevoie apoi de reavizarea documentatiei si de emiterea unei noi autorizatii de constructie, intrucat cea veche expirase. De asemenea, constructorul care castigase licitatia, firma Constructim, intr-o asociere cu mai multe societati, a trimis si o notificare de actualizare a preturilor, avand in vedere scumpirile de pe piata materialelor de constructii.

Intre timp, insa, a fost reziliat contractul deja iscalit cu antreprenorul lider care castigase prima licitatie si caruia i se predase si amplasamentul.

In luna octombrie 2022, Regionala CFR Timisoara a pornit o noua licitatie pentru proiectul revizuit de reabilitare partiala a Garii de Nord, la preturi actualizate. Constructim a castigat din nou.

Practic, va fi refacuta fatada, se vor executa reparatii la platforme, se va moderniza iluminatul la intrarea in cladirea de calatori. De asemenea, se va interveni la peronul de la linia 1 si la accesul in tunelul pietonal. Va fi reconfigurata si piateta din fata statiei CF, care va fi inzestrata cu o fantana arteziana.

Cladirea Garii de Nord Timișoara este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura si pe linie de siguranta in exploatare. Prin realizarea lucrarii, se urmareste reabilitarea fatadelor ansamblului Garii de Nord, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane, interventii la copertina peronului 1 si refacerea piatetei garii„, se arata in documentatia celor de la CFR.

Totodata, vor fi montate panouri fotovoltaice si o instalatie de climatizare centralizata.

Valoarea contractului este de aproape 6 milioane de euro.

Lucrarea trebuie sa fie gata in august 2024.

Un alt proiect major de modernizare a Garii de Nord Timisoara este prevazut in anii urmatori, cand se vor face si investitii de ordin structural, printr-un amplu program prin care se vor reabilita 20 de statii din Timis aflate pe traseul magistralei Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, care se reface complet pe bani europeni, prin PNRR.

CITESTE SI: Vom avea sens giratoriu suspendat la 10 m inaltime in Timisoara, statie CFR langa Iulius Town, iar la Gara de Nord o pasarela prevazuta cu lift va duce calatorii de la tren la parcare. Se semneaza, in scurt timp, primul contract de modernizare a magistralei pe care trenurile vor circula cu 160 km/ora. Anuntul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu

Exit mobile version